VARA’s Kassa vanavond over vocht- en waterschade bij iPhone

iphone_waterHet Vara-programma Kassa besteedt vanavond in de uitzending uitgebreid aandacht aan garantieklachten over vocht- en waterschade bij de iPhone. Het door T-Mobile ingeschakelde reparatiebedrijf Solid Vision gebruikt de ‘smoes’ van vocht- en waterschade te pas en te onpas om onder reparatie onder garantie uit te komen, zoals ook al veelvuldig gemeld op ons forum: Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?, met inmiddels bijna 350 reacties. Ook als er geen enkele sprake van vocht- of waterschade kan zijn, lukt het veel gebruikers pas na veelvuldig klagen bij zowel T-Mobile als Solid Vision om hun iPhone toch voor het daadwerkelijke euvel onder garantie gerepareerd te krijgen. Vocht- en waterschade kan eenvoudig worden gedetecteerd door middel van een verklikker in de hoofdtelefooningang of bij de Dock-connector.

Apple heeft een apart supportdocument over het vervallen van garantie bij vochtschade:

Als een iPhone of iPod schade heeft opgelopen vanwege een vloeistof (zoals koffie of frisdrank), wordt de service voor dergelijke vloeistofschade niet gedekt door Apple’s 1-jarige Beperkte Garantie of een Applecare Protection Plan (APP). iPhone- en iPod-modellen die na 2006 zijn gefabriceerd, hebben ingebouwde vloeistofschade-indicators. Deze indicators geven aan of het apparaat in contact is gekomen met water of een andere vloeistof, zoals hieronder wordt beschreven.

In dit supportdocument wordt aan de hand van afbeeldingen ook duidelijk gemaakt waar de vochtsensoren zich bevinden en hoe je vochtschade kunt herkennen.

Vochtschade iPhone - iPod touch



De uitzending is vanavond (zaterdag 5 februari 2011) om 18:55 uur op Nederland 1. De uitzending kan ook live bekeken worden via deze pagina. Je kunt op die pagina of Twitter ook live meepraten (gebruik #kassa in je tweets). Helaas is nog niet bekend gemaakt welke gasten (T-Mobile? Solid Vision?) er voor dit probleem in de studio aanwezig zijn. We zijn ook benieuwd of er bezoekers van iPhoneclub.nl voor deze uitzending zijn uitgenodigd.

Steeds vaker krijgt Kassa klachten van mensen die een kapotte iPhone hebben,waaraan waterschade is geconstateerd. Kassa zocht het tot op de bodem uit en ontdekte dat in veel gevallen er helemaal geen sprake is van vocht- of waterschade.

Het is overigens niet de eerste keer dat Kassa aandacht besteedt aan het vochtschadeprobleem. In een eerdere uitzending op 8 mei 2010 beloofde T-Mobile al beterschap.

Overigens nog een goede tip: is je iPhone in het water gevallen of op een andere manier met vocht in aanraking gekomen, lees dan het volgende artikel: Eerste hulp bij een nat geworden iPhone. Wil je het zekere voor het onzekere nemen en voorkomen dat je vroeger of later ook de beruchte ‘het is waterschade’-opmerking te horen krijgt: er zijn speciale afdekdopjes voor de iPhone verkrijgbaar, alhoewel een stukje potloodgum ook prima schijnt te helpen.

Meer informatie: In Kassa: “Waterschade aan iPhone? Dacht het niet!.

Enkele reacties uit ons forumtopic:

Mijn iPhone wordt vandaag/morgen weer teruggestuurd zonder dat deze gerepareerd is (bekende vochtschade smoesje). Mede door alle reacties hier heb ik er voor gekozen om de prijsopgave niet te betalen.

Ik heb nu tijdje geleden een klacht naar T-Mobile gestuurd met dus de verwijzing naar het filmpje en alle andere redenen om aan mijn gelijk te komen!

Nog geen antwoord gehad, zal het hier posten als ik meer weet!

ik had problemen met het licht van mijn scherm wat niet altijd aanging, en mijn mute knop bleef hangem.

tmobile gooide het ook op vochtschade..
na een week lang elke dag te bellen en te mailen hebben ze me toch gebeld dat hij omgeruild kan worden!

laat je niet kennen en blijf volhouden en laat hun bewijzen dat het defect in verband staat met de vochtschade..

SUCCES !!

Voor mij nog altijd na een paar maanden geen oplossing. Vandaag gebeld door de klantenservice met de mededeling dat ze (ook na twee brieven van mijn advocaat) vetrouwen hebben in het vochtschadeoordeel van Solid Vision. Een schriftelijke reactie aan mijn advocaat zijn ze niet eens van plan te geven. “Wij doen het gewoon telefonisch met de klant zelf”. De Kassa-uitzending lijkt mij in ieder geval niet te helpen. Schandalige methode van T-Mobile. Toestel heeft sim-problemen en is nooit in vochtige omgevingen geweest, anders dan normaal.

Medewerker gaf aan dat ik het maar bij een andere reparateur moest proberen. Ik heb hem gevraagd of, indien een andere reparateur vaststelde dat vochtschade niet het probleem was, zij alsnog reparatie zouden vergoeden. Medwerker bevestigde dit, maar moet nog even nazoeken of hij dat schriftelijk kan bevestigen. Wat een tosti’s die gasten zeg.

wat veel gelijksoortige verhalen hier zeg.. Ik heb sinds vorige week dat mijn iphone 3G van 1 jaar en 10 maanden ongeveer.. het niet meer doet. Opeens zat er geen leven meer in. Eerst krijg ik een verhaal te horen dat het een bekend probleem is .. dat bij sommige toestellen door de ios4 update ( die ik werkend heb gedraaid) het opeens niet meer werkt.. en dat dat niet onder garantie valt. Nu had ik ook sinds kort last van haarscheurtjes, bij de laadconnector en mute knop. Dus ik naar de t-mobile shop, netjes geholpen, idd geconstateerd dat hij het niet meer deed, en er werd gezegd dat de haarscheurtjes een bekend euvel was bij het witte 3g model (die ik heb) en vriendelijk gezegd dat ik over 2 weken weer een gerepareerde zou ontvangen.
nu heb ik dus 5 dagen daarna, vandaag een brief van solid vision dat ze vochtschade hebben geconstateerd en ongeacht de klachten ze niet kosteloos de iphone kunnen repareren/omruilen!! Ik heb ff mail contact gehad met solid vision om ze te vragen of vochtschade niet door de scheurtjes ontstaat. antwoorden ze dat het lichte vochtschade is op de pinnetjes van de connector.. ja boeien..

ook ik heb de brief binnen gekregen met vochtschade en er valt met die …. van de klantenservice van tmobile en solidvision niet te praten, heb om foto’s gevraagd dan kunnen ze me bewijzen dat er vochtschade is, zou ze afgelopen maandag krijgen en nu 3 dagen verder en diverse mailtjes krijg je bericht dat ze foto’s niet kunnen sturen.
Heb al gedreigd met de kassa uitzending en geen reactie meer daarvoor binnen het half uur. Ik heb 5 abo’s lopen bij t-mobile en denk dat ik ze a.s week maar opzeg als ze niet willen doen, maar dat maakt ze ook niets uit denk ik.
Hopelijk gaat Vodafone eerdaags de iphone4 leveren en een andere service center heeft als Solid Vision die krijgen van mij niets meer toegestuurd

Ik heb eenzelfde situatie meegemaakt. Twee maanden oude iPhone > displayverlichting kapot, opgestuurd naar Solid Vision en aldaar is de diagnose vochtschade gesteld.

Na alles wat ik hier heb gelezen ga ik uiteraard niet akkoord met de kosten van €218,-
Ik wil verweer aantekenen richting T-Mobile zodat zij hopelijk komen met een oplossing. Heeft iemand een voorbeeld van een brief waarmee het gelukt is om een nieuwe telefoon te krijgen, dan wel dat T-Mobile voor de kosten opdraait? Graag zou ik deze ontvangen..

Met dank aan Ewout voor de initiële tip over de uitzending

Categorie(ën): Hardware

72 reacties op “VARA’s Kassa vanavond over vocht- en waterschade bij iPhone”

↓ Meteen naar reactieformulier

  • Een vriend van mij heeft precies hetzelfde probleem gehad met zijn iphone 3gs. Zijn apparaat is uiteindelijk, na veel en langdurig contact met t-mobile en het reparatie bedrijf niet gerepareerd. Hij heeft de moed opgegeven en via marktplaats een tweedehands iPhone 4 gekocht

  • Ik heb dat probleem ook een keer gehad (zie mijn forumtopic). Toen had ik de keuze of 499,80 betalen of terugsturen. Heb hem toen terug laten sturen. Onofficiële reparatie kostte: 10 hele euro’s!

  • Wat me nog niet echt duidelijk is in al die forum-topics of er nou wel of geen sprake was van een roodgekleurde vloeistof-indicator.

  • Dit is mij ook overkomen. Moest zo’n €230 betalen. Helaas heb ik dit uiteindelijk wel gedaan, als ik dit had geweten zou ik het niet gedaan hebben. Zit nu dus met een nieuwe (refurbished) iPhone 3G.
    Overigens zit een jaartje T-mob erop en zou ik recht moeten hebben op de simlock er gratis af te halen. T-mob doet nu echter moeilijk omdat dit niet de iPhone is die ze me hebben gegeven op het begin. :S
    Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

  • enige wat ze hiermee gaan bereiken is dat solid vision met een druppeltje vocht alle indicatoren rood laat worden voortaan.
    zo, vochtschade!

  • Ik heb 3 iPhones met vochtschade gehad (wasmachine of in wasbak gevallen)

    Alledrie hebben, na enkele dagen liggen in rijst, en vervolgens openmaken om het resterende vocht te verwijderen, nooit meer problemen ondervonden.
    Bij 1tje zat het scherm onder de vochtvlekken maar die zijn langzaam weggetrokken.

  • rePod heeft onafhankelijk meegewerkt aan dit onderzoek en een gedeelte van het beeldmateriaal in de uitzending is gefilmd bij ons.
    (Red.): Reactie aangepast, reclame verwijderd.

  • Die stripjes zijn natuurlijk niet voor niets rood gekleurd. Natuurlijk gaat de eigenaar van een iPhone dan veel moeite doen om dit toch gerepareerd te krijgen.

    Gewoon doen alsof je neus bloed als je waterschade hebt lijkt het een beetje op.

  • Origineel geplaatst door faruk03
    Dit is mij ook overkomen. Moest zo’n €230 betalen. Helaas heb ik dit uiteindelijk wel gedaan, als ik dit had geweten zou ik het niet gedaan hebben. Zit nu dus met een nieuwe (refurbished) iPhone 3G. Overigens zit een jaartje T-mob erop en zou ik recht moeten hebben op de simlock er gratis af te halen. T-mob doet nu echter moeilijk omdat dit niet de iPhone is die ze me hebben gegeven op het begin. :S Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

    Bewijs van contract meenemen naar een T-Mobile shop alsmede bon waaruit blijkt dat het toestel vervangen is.
    Unlock is binnen 15 minuten geregeld, thuis op iTunes aansluiten.

    Laat je niet afschepen. Na 1 jaar contract kan je van je simlock af, heeft niets met het toestel te maken
    Bij mij was het zelfs het 3e toestel

  • @Donstil: Het gaat er juist om dat in heel veel gevallen de sensor(en) helemaal niet rood is/zijn verkleurd, maar dat dat wel als opmerking wordt opgevoerd door het reparatiebedrijf.

  • Origineel geplaatst door faruk03
    Dit is mij ook overkomen. Moest zo’n €230 betalen. Helaas heb ik dit uiteindelijk wel gedaan, als ik dit had geweten zou ik het niet gedaan hebben. Zit nu dus met een nieuwe (refurbished) iPhone 3G.
    Overigens zit een jaartje T-mob erop en zou ik recht moeten hebben op de simlock er gratis af te halen. T-mob doet nu echter moeilijk omdat dit niet de iPhone is die ze me hebben gegeven op het begin. :S
    Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

    Er is niet zo lang geleden een bericht op iphoneclub geweest over hoe je je iphone kan unlocken zonder hulp van de provider !

  • Ach, in een bak droge rijst opsturen en dan kunnen ze moeilijk aankomen zetten met vochtschade. ;)

  • Dit is iets wat blijkbaar al lang bekend is.
    Is het dan geen eenvoudige oplossing om, tijdens het aanbieden ter reparatie, de indicatoren te laten checken door de medewerker van T-Mobile?
    Dit kan dan als aantekening op de bon worden gezet en hey, presto, geen discussie.

  • Naar mijn weten hoeft een indicator niet altijd uit te slaan. Een reparateur kijkt ook naar de printplaat. Als hier vocht aan komt zie je aanslag op deze printplaat (ook al heb je het toestel 1 maand op de verwarming liggen, de aanslag blijft bestaan)
    Dit word door solid-vision meestal op foto vastgelegd. Je ziet echter nooit een imeinummer of een ander kenmerk waardoor je weet dat het je eigen toestel is).

    Solid Vision zal dit ongetwijfeld te pas en ontepas gebruiken. Maar ben ook van mening dat genoeg mensen gewoon te lomp met hun telefoon omgaan. Bijvoorbeeld het toestel op de badkamer leggen tijdens het douchen, of tijdens het wandelen in de regen bellen.

  • TIP: kost even wat moeite, maar maak voordat je hem opstuurt even wat foto`s van de indicators en je serienummer. Sta je toch wat sterker als ze opeens gaan zeuren over vochtschade.

  • Even voor een ieder die niet weet wat hij/zij kan doen wanneer een toestel terug komt met de melding “vochtschade”:

    Vraag ten alle tijde aan de medewerker van het service punt/de winkel om foto’s waarop de schade zichtbaar is. In alle gevallen waar het daadwerkelijk vochtscahde is kun je foto’s opvragen omdat van deze schade altijd foto’s worden gemaakt. Wanneer deze niet overhandigd kan worden mag vast gesteld worden dat de schade niet aanwezig is in het toestel en dient deze opnieuw aangeboden te worden. Geloof me, dit is dé manier om als consument je gelijk te kunnen krijgen.

    Ik vind het heel spijtig dat Kassa hier niet van op de hoogte is en ben van mening dat zij echt beter hun werk moeten doen.

  • Neem er dan ook gewoon die verzekering bij, ik ken 3 personen om me heen die hun iphone ooit hebben laten vallen. Waaronder mijn broer. Scherm functioneerde niet goed. Zonder enige problemen of gedoe meteen een compleet nieuw toestel. Nooit iets van de waterschade gehoord.

  • Zeg Carsten, heb jij de aflevering al gezien ofzo ? Trek geen conclusies voor je het gezien hebt.

  • Kan je vanbuiten af zien of je toestel vochtschade heeft, zoals in de afbeeldingen bovenaan is afgebeeld?

  • Ik ben blij dat ik naar phonehouse ben gegaan met lifeline.. Had met 3G twee jaar geleden problemen (toen T-mobile) en wat een gezeik! Nu via phonehouse gegaan, lifeline (kost wat, maar waterschade is daar tenminste geen issue) verzekering, en krijg nu na eigen risico binnen twee weken gegarandeerd nieuw/gerepareerd toestel, ongeacht de schade.. Dit gezeur is precies de reden dat ik bij phonehouse ben aangeklopt.. Schande dat ze die smoes te pas en inlas gebruiken..

  • Triest dat het alleen over de iPhone gaat. Wij hebben deze ellende ook gehad met een Nokia en een Samsung. Toen was belcomany degene die met de smoes waterschade kwam nog voor dat ze de toestellen verzonden hadden. Ik wordt doodmoe van die hetze tegen Apple

  • of ze krijgen een appel en een ei van apple om een toestel te maken of ze kunnen een leuk bedrag krijgen door te zeggen waterschade en hopen dat de klant een leuke som ophoest voor reparatie
    keuze is toch snel gemaakt
    altijd foto,s opvragen als ze zeggen waterschade

  • Nu is het zo dat je vochtschade hebt en dit niet onder de garantie valt, je kunt dan voor 270 euro een nieuwe refurbished iphone krijgen.

    Nu is mijn iphone kapot gegaan gister, zelf gedaan helaas. Kan ik dan ook zo een nieuwe iphone krijgen als ik hem opstuur naar Solid? Hij valt net als bij vochtschade ook niet onder de garantie. Ik heb dan toch ook recht op een zo een iphone?

    Weet iemand dit?

    Want voor 270 euro een nieuwe iphone vnid ik nog wel te doen (refurbished dan)

  • Dit heb ik zelf ook gehad met mijn 3GS.
    Na veel telefoontjes en een aangetekende brief waar ik ze heel duidelijk heb gemaakt dat het éénall oplichterij is en dat ik weet wat mijn rechten zijn, en dat ik bereid ben om middels mijn advocaat stappen te ondernemen.

    Na een week of 4 heb ik eingelijk een comprime gesloten met t-mobile en heb een omruiling gehad een gloednieuwe Iphone 4.

  • @SnijdA: Laten we het maar zo zeggen……inside info

    Overigens, als je het goed leest dan geef ik een tip over wat te doen in dit soort gevallen. Dus i.p.v. het te zien als een “aanval” op kassa is dit meer als dienstverlening richting de consument. Maar wees eerlijk; Kassa is toch in vele gevallen iets te voorbarig met hun uitlatingen? OK, ze voelen de nodige zaken aan de tand, maar als je van mening bent dat ze het altijd bij het juiste eind hebben lijkt mij naïef.

  • Ik doe altijd de telefoon afvegen met een vochtige doek. Ook in de ingangen wat vies zijn. Maar oppassen dat hij niet stuk gaat. Gooien ze het vast op vochtschaden…..

  • Origineel geplaatst door faruk03
    Dit is mij ook overkomen. Moest zo’n €230 betalen. Helaas heb ik dit uiteindelijk wel gedaan, als ik dit had geweten zou ik het niet gedaan hebben. Zit nu dus met een nieuwe (refurbished) iPhone 3G. Overigens zit een jaartje T-mob erop en zou ik recht moeten hebben op de simlock er gratis af te halen. T-mob doet nu echter moeilijk omdat dit niet de iPhone is die ze me hebben gegeven op het begin. :S Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

    Ik heb ook een nieuwe iphone 4 gekregen na aanbieden aan reparatie. Was geen enkel probleem voor unlock via TMobile

  • Kassa… Is dat niet dat programma wiens “testen” gewoon één test is die elke mogelijke oorzaak combineert? Ik herinner me nog goed wat voor een klucht hun “test” over de Xbox 360 en gekraste schijfjes was.

  • Mensen neem gewoon een mobiele apparaat verzekering bij unigarant, mijn 3GS heeft 2u op de bodem van een kanaal gelegen. Kreeg de nieuwprijs vergoed en heb daarvan versie 4 gehaald. Kost je 25 euro per jaar

  • Heb mijn 3gs in de pot laten vallen zonder verzekering en nu een 4 met verzekering bij Safe & Sure/Conner Davis

    Deze laatste is ook in de pot gevallen en is netjes (zeer zeer slechte klantenservice van S&S/C D/Pro-Assist niet meegerekend) door Solid Vison vervangen door een ge-unlockte nieuwe (geen refurbished) 4

    In mijn verzekering is waterschade dan ook gelukkig gedekt.

  • Heel simpel: wet in NL:

    1. Je bent onschuldig tot je schuld is bewezen.
    2. Wettelijk gezien moet T-Mobile je onvoorwaardelijk geloven de eerste zes maanden van het contract. Ze hebben met een handtekening wettelijk gezien hun vertrouwen in de klant verklaard. De rechter beschermt in zo’n geval de consument.
    3. Zwart op wit moet die technicien aantonen dat er waterschade is, dus vraag om het verslag. Vraag direct naar het technisch hoofd van Solid Vision en ga niet in discussie met iemand van de receptie of een ander die geen beslissingen kan nemen.
    4. Apple is een Amerikaans bedrijf. De rechter zegt dat ze de pot op kunnen met hun voorwaaeden, omdat sommigen buiten de EU-wetten vallen en dus ongeldig zijn, zoals bijvoorbeeld het vastlijmen van de batterij.
    4. Niks Apple-voorwaarden dit of Apple-voorwaarden dat. Jij hebt een contract met T-Mobile en dus niks met Apple re maken. Dat is T-Mobile’s probleem, niet van de consument.

    Met bovenstaande regels heb ik een telefoon gekregen, weliswaar refurbished, maar die idioot van Solid Vision hield vol dat hij gevallen qas, mijn i-phone4, terwijl de batterij spontaan gezwollen was. We mogen hem niet openmakev van Apple bla bla. Ä°k heb de strijd gewonnen toen ik zwart op wit aangetoond wilde zien dat hij gevallen was.

  • Met Solid Vision heb ik in het verleden ook te maken gehad met een Motorola Razr. Het ding was gewoon kapot na drie maanden, maar zij gooiden het op waterschade. Je hebt geen poot om op te staan. Aan de telefoon zei een medewerker dat het kon komen van ‘vichtig’ praten of zweterige handen…. Ja hallo! Het is een telefoon weet je wel! Dit bedrijf is gewoon ronduit onbetrouwbaar….

  • Idit is toch niet hetzelfde bedrijf als pro-assist? Die dekt toch gewoon waterschade? Huh? Wist niet dat je meerdere keus had bij Tmobile?

  • Ik heb me iPod touch ooit in de wc laten vallen! En na een tijdje drogen Deed ie het oppeens weer na 3 maanden viel hij uit en deed niks meer. ik heb hem weggebracht en toen binnen 5 dagen netjes een nieuwe mee gekregen onder de garantie

  • Wat ik mis in deze discussie: we hebben het hier over een M O B I E L E telefoon. Daarvan mag je verwachten dat die onder verschillende omstandigheden en situaties te gebruiken is. Met het genoemde “vochtigheidsbeleid” van Apple kun je bijvoorbeeld met goed fatsoen geen iPhone meer gebruiken op locaties die aan het water liggen; de hele Nederlandse kust, langs de rivieren, op het water (boot).

  • Ik denk niet dat Solid visoin geheel schuldig is aan het vocht verhaal. Bij garantie reparatie verdienen ze gewoon lijkt me. Ze zijn ingehuurd door Tmobile of Apple. Als ze hem terug sturen zonder reparatie verdienen ze niks lijkt me.

  • ik heb vorige week mijn iphone teruggekregen. 228 euro moeten betalen!

    ik heb een wachterdichte maar vocht doorlatende motorbroek aan naar mijn werk, mijn broek word nooit vochtig (echt helemaal niet!)! ik bel niet in de regen ik doe echt heel erg voorzichtig met mijn toestel. als ik douche ligt mijn iphone op mijn slaapkamer, naar de kroeg heb ik een ander toestel om mee te nemen. het is een telefoon maar ik ga er veels te zuinig mee om. ik heb het toestel vanaf dag 1 en eind december ingeleverd zonder gebruikersschade. compleet kras vrij alsof het toestel net uit de verpakking komt.

    wat nou vochtschade? waarom doet mijn iphone 3G van 2.5 jaar het wel perfect en heeft die $&#$& iPhone 4 ineens vochtschade? echt complete onzin. het is gewoon een smoesje om geld te vangen! ik zit er serieus over na te denken om een advocaat in te schakelen.

    en dan komen ze van solid vision met dit plaatje aanzetten:

    wat moet ik daarmee?

  • Is dit te bekijken op uitzending gemist ofzo?
    Yelo wil niet opnemen :s
    Uit België ;)

  • Origineel geplaatst door MellieD
    Nu is het zo dat je vochtschade hebt en dit niet onder de garantie valt, je kunt dan voor 270 euro een nieuwe refurbished iphone krijgen.Nu is mijn iphone kapot gegaan gister, zelf gedaan helaas. Kan ik dan ook zo een nieuwe iphone krijgen als ik hem opstuur naar Solid? Hij valt net als bij vochtschade ook niet onder de garantie. Ik heb dan toch ook recht op een zo een iphone?Weet iemand dit?Want voor 270 euro een nieuwe iphone vnid ik nog wel te doen (refurbished dan)

    refurbished is niet nieuw dat zijn de gemaakte toestellen met vochtschade waarbij de mensen geen 270 euro betaalde dus hun toestel niet terug kregen :p

    aan al die mensen die nog steeds denken dat ook al krijgen ze een refurbished toestel terug dat deze nieuw is vergeet het dit zijn gewoon opgelapte toestellen die ze ze van andere mensen terug krijgen zogezegd kapot end die worden gemaakt

  • Origineel geplaatst door Pim Brussee
    Triest dat het alleen over de iPhone gaat. Wij hebben deze ellende ook gehad met een Nokia en een Samsung. Toen was belcomany degene die met de smoes waterschade kwam nog voor dat ze de toestellen verzonden hadden. Ik wordt doodmoe van die hetze tegen Apple

    Het gaat niet zozeer om Apple, maar om de werkwijze bij Solid Vision.

  • Ik heb ook vochtschade gehad. Echt dan… Maar mijn inboedelverzekering betaalde gewoon netjes alle kosten. Waarom steeds aparte verzekeringen?

  • Heb dat ook eens gehad met een normaal mobieltje, kostte me ook een hoop moeite en de nodige brieven. Uiteindelijk wel gerepareerd.

    Maar als ik het goed begrijp heeft de ipad geen indicator?

  • @faruk03: ja kan gewoon ff de shop ingaan, wordt geregeld

  • Nou ik zit te kijken hoor. Ze verdraaien weer lekker de feiten bij kassa. Tenenkrommend programma zeg.

  • Dat was kort! Had wel wat meer verwacht!?!? Had ook niks met apple te maken maar met t-mobile! Zoals gewoonlijk!!!

  • @poserman: Tja…
    Laat ze maar bewijzen dat die foto daadwerkelijk van jouw telefoon is. Ik kan helemaal niets zien waarmee identificatie mogelijk is. Ik zie zelfs niet dat het van een telefoon komt. Ik zie gewoon een redelijk wazige foto van schijnbare kapotte printplaat? Meer niet.

    Zo een commercieel reperatie bedrijf heeft vast een aantal foto’s met zulke voorbeelden. Is er 1 nodig dan trekken ze die gewoon uit een bestand en geven die een mooie bestandsnaam.

    Het blijft een commercieel bedrijf.

  • Voortaan maken ze het toestel toch even open, een druppeltje water, foto en klaar is Kees. VBOK mijn vorige toestel HTC touch van 2 mnd oud was er hetzelfde verhaal. Total löss door vochtschade, ik heb hem zelf open gemaakt (wat zij niet gedaan hebben, schroefjes waren er niet uit geweest). Ik heb er een wit blad onder gelegd, en er viel enkel droog stof uit. Ik heb er contact spray in gespoten waarna hij het nog een jaar gedaan heeft. Pure oplichterij en je kan er niks tegen doen. Ik vrees dat andere providers ook zulke grapjes hebben.

  • Was in de Applestore in onsnabruck en liet daar bij de geniusbar de scheurtjes in mijn iPhone 3gs zien. Gelukkig had ik de avond ervoor een backup gemaakt, want ik kreeg een nieuwe!!! Was geen probleem daar met mijn KPN abo. Super service dus. Je kan beter naar Apple zelf gaan dan naar je provider.

  • Origineel geplaatst door k@poserman: Tja…Laat ze maar bewijzen dat die foto daadwerkelijk van jouw telefoon is. Ik kan helemaal niets zien waarmee identificatie mogelijk is. Ik zie zelfs niet dat het van een telefoon komt. Ik zie gewoon een redelijk wazige foto van schijnbare kapotte printplaat? Meer niet. Zo een commercieel reperatie bedrijf heeft vast een aantal foto’s met zulke voorbeelden. Is er 1 nodig dan trekken ze die gewoon uit een bestand en geven die een mooie bestandsnaam. Het blijft een commercieel bedrijf.

    zet je aluhoedje maar op. In de grote boze mensen wereld is een commercieel bedrijf altijd fout zo lijkt het. Zeker bij kassa.

  • Op de printplaat staan ook indicatoren voor vochtschade. Ronde witte markeren die rood kunnen kleuren. Toch is het wel zwaar klote dat in de audio jacket ook een indicator zit, want een regen druppeltje zit er zo in.

  • Ignorance is bliss…

    In elk geval heb ik gevonden waar ik naar zocht:

    Trek ditmaal je eigen conclusie wie er nu gelijk heeft.

    http://osxdaily.com/2011/02/01/iphone-water-damage-policy-updated/

  • Wat een gezeur toch allemaal! Wat interesseert mij dit geleuter over waterschade? Niks!!! Wat moeten dit soort Kassa-reportages op de iPhoneclub???? Iemand schreef hier ook: dat gejank en die hetze over apple altijd hier!!!!! Ik lees graag nieuwtjes, leuke dingen etc. Wat is dit? Android-geeks die uit pure tijdverdrijf ook maar een iPhone site gaan volkalken? Staat dit soort gejammer ook bij androidplanet?
    Ik zou het niet weten! En waarom niet? Omdat ik geen Android heb. Ik heb een iPhone en dus lees ik deze site. Maar wat me de laatste tijd opvalt is dat er vaak negatieve dingen hier geschreven worden. Enne…water is voor veel elektrische apparaten slecht hoor!!!!!! MIjn scheerapparaat vindt water ook niet zo fijn. Pech sla het gebeurt. Maar dan ga ik ook niet op internet liggen blèrren en jammeren. Alsof het mij interesseert dat Pietje moeite had met een vergoeding voor zijn iPhone toen ie in het zwembad viel.
    Bij kassa oké….maar waarom plaatsen ze die zeikverhalen juist hier?????
    Bij Daringfireball lees je leuke stukjes over de laatste iPhone weetjes….en up-to-date! Hier zeveren ze hele pagina’s bij elkaar over klachten, en dan ook nog eens reacties van mensen plaatsen die hun iPhone nat hebben gemaakt…..en snik snotter… Hij doet het niet meer en nu krijg ik mijn geld niet terug….boehoehoe!!!
    Breng je Ansroid maar eens terug en ‘s kijken wat ze dan zeggen. Of je scheerapparaat naar Media Markt…….
    Jongens, schei eens uit met dat gefiep en schrijf interessante nieuwtjes of ga bij Google werken. Die zijn tenminste ‘evil’.

  • ^ lekkere reactie! Eens, life is short already so start smiling! Daarnaast, de VARA, wie kijk daar nu nog naar tegenwoordig? Is die sosialitiese omroep niet veel te min voor ons soort mensen? (de apple geek met teveel centen bedoel ik uiteraard) En Kassa al helemaal, dat is de consumentenbond voor mensen zonder geld om het lidmaatschap van de consumentenbond te betalen!

  • Lol, ik heb een paar jaar terug bij Solid gewerkt. Zo een bevestiging van vochtschade is snel gemaakt. Vooral omdat je dan een toestel verder werkt, je moet namelijk per dag een x aantal toestellen “gerepareerd” hebben. Een vochtschade is dus gewenst bij een reparateur, zij doen echter ook hun werk. Als de fabrikant nou heel ongelukkig de sensoren plaatsen kan de reparateur er niets aan doen..!

  • Ik lees net te laat dit topic. Ik kan echter bevestigen, dat er terdege iets loos is met de 2 reparatiebedrijven in NL.
    Een 2 maanden oude iPhone 4 begaf het op zeker moment tijdens het updaten met allerlei foutmeldingen. Opgestuurd voor garantie, Constatering: damaged dock connector oftewel mondelinge toelichting dat er sprake was van vochtschade. €250,- voor vervangend exemplaar of de consultatiekosten betalen. Gekozen voor het laatste. De foutmeldingen duiden op een batterijprobleem, dus de batterij elders laten vervangen. En alles werkte weer. Er was op de sensoren niets te zien van vochtschade. Een klacht ingediend bij Apple, een tegemoetkoming gekregen in de gemaakte kosten., maar het verhaal heeft nog geen einde.

  • als ze daar bij Solid een x aantal toestellen per dag moeten repareren, en daarom makkelijk vochtschade vaststellen, moeten de toeleveranciers het contract met hun opzeggen en een reparatie dienst zoeken die het werk werk wel goed doet

  • Origineel geplaatst door Wes
    Heb mijn 3gs in de pot laten vallen zonder verzekering en nu een 4 met verzekering bij Safe & Sure/Conner DavisDeze laatste is ook in de pot gevallen en is netjes (zeer zeer slechte klantenservice van S&S/C D/Pro-Assist niet meegerekend) door Solid Vison vervangen door een ge-unlockte nieuwe (geen refurbished) 4In mijn verzekering is waterschade dan ook gelukkig gedekt.

    tja zo voel je zelfs bij een verzekeraar letterlijk en figuurlijk in de zeik genomen, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt.

  • Ik was 1 van de gasten bij Kassa. Helaas was de tijd wat kort voor mijn hele verhaal. Onderwerp werd door advocaat ook maar matig verteld. Ik heb vochtschade maar geen verkleurde vochtindicatoren. Alleen wat oxidatie op de dockingconnector. Daar gaat mijn koptelefooningang natuurlijk niet door defect (mechanisch). Zaak ga ik nu schriftelijk aankaarten bij t-mobile want de telefonisch lukt me niets. Kassa probeert ook nog wat voor de gasten…

  • mijn powerbutton is kapot, ik kan hem alleen met heel veel moeite nog indrukken. ik stuurde mijn iPod touch een week na aankoop (toen kwam ik erachter dat het niet zo hoorde, want toen kreeg mijn vriend een goede iPod) Durfen ze bij Media Markt te zeggen dat het vochtschade is.. het was vanaf het moment van aankoop en ook nog eens de powerbutton, dat kan niet eens vochtschade zijn. ik keek toen ‘gelukkig’ op de site hoe mijn reparatie ervoor stond, toen moest ik online een formulier invullen, dit heb ik gedaan. ik kon kiezen tussen betalen (354 euro, voor een iPod touch die ik voor 149 gekocht had) terugsturen of hun de iPod laten houden. ik heb terugsturen gekozen en er kwam een melding dat ik dhet papieren formulier kon negeren. 2 weken later kwam het papieren formulier… waarop stond dat ik deze uiterlijk (op die dag gezien) 2 dagen voor aankomst van het formulier terug moest sturen. gelukkig keek ik dus op de website… maar ik heb nu wel haat aan media markt, ik blijf toch maar gewoon bij via vodafone bestellen. bij vodafone hebben ze tenminste wel service

  • @Jan van den Huygevoort – Als je Apple-propaganda wil lezen zijn er voldoende andere websites, of blijf lekker bij Daring Fireball (prima website overigens, maar erg eenzijdig). Wij behandelen al het nieuws over de iPhone met een kritische, objectieve blik, dus ook als dat minder positief is voor Apple of een van haar (al dan niet exclusieve) partners.

    Voor wat betreft AndroidPlanet: we zijn daar alleen als uitgever bij betrokken. Er is al enige tijd geleden een eigen hoofdredacteur voor die site aangesteld met een eigen invalshoek, dus als je daar meer over wilt weten kun je je vragen aan Tim Kraaijvanger richten.

  • Na eigen stomme ervaringen met T-Mobile en reparatie van iphone (toen nog 3G) met kapot glas er nu voor gekozen alles zelf te doen. Er zijn goeie sites met instructiefilmpjes per handeling en complete reparatiekits. Voor een paar dollar en een uurtje geduld heb je alles zelf gerepareerd. Batterij vervangen, glas of lcd vervangen, knopjes vervangen, zo gepiept! Zelfs voor een digi- en knutselbeet als ik. Scheelt toch gauw 400 euro!

  • Origineel geplaatst door Pim Brussee
    Triest dat het alleen over de iPhone gaat. Wij hebben deze ellende ook gehad met een Nokia en een Samsung. Toen was belcomany degene die met de smoes waterschade kwam nog voor dat ze de toestellen verzonden hadden. Ik wordt doodmoe van die hetze tegen Apple

    Heeft niets met een hetze tegen Apple te maken maar feit is wel dat sinds de 3G hier op de markt is je op verschillende fora telkens dit verhaal over zogenaamde waterschade tegenkomt. Bij andere merken kom je dit nauwelijks of niet tegen. Geen hetze dus, gewoon feiten. Wil overigens niet zeggen dat het met Apple te maken heeft.

  • Heb onlangs mijn uit Augustus 09 stammende 3GS aangeboden voor reparatie/garantie omdat deze haarscheurtjes vertoonde rond de knoppen aan de zijkant, en de jackplug-ingang (welke ook niet meer goed werkte), er zaten rare vlekjes op het scherm en de trilfunctie weigerde vaak dienst. Exact 1 week later telefoontje: “helaas kon de telefoon niet gerepareerd worden… er ligt een NIEUW TOESTEL voor u klaar!”. Ik zo blij als een kind! Toestel nog geen week in mijn bezit, en het scherm weigerde af en toe dienst. Telefoon is nog niet gevallen sinds ik ‘m in bezit had, nooit gestoten, smetteloos zonder krassen. Probleem bleef aanhouden, ondanks herhaaldelijke software update met en zonder JB, maakte allemaal niets uit. Tijdens navigeren ging TomTom volledig op tilt omdat de linker kant van het scherm (Toetsen Q,A,Z etc vaak weigerden) en bij navigeren dus de onderzijde van het scherm stuk is. Toestel opnieuw aangeboden bij BelCompany. Kreeg een week later telefoon dat de telefoon ongerepareerd terug kwam, dit ondanks dat een medewerker in de winkel met mij had geconstateerd dat het inderdaad defect was. Nu maar hopen dat ze bij mij niet met hetzelfde waterschade verhaal aankomen. Ben nog in afwachting van wat er nu gaat gebeuren, toestel is wederom terug.

  • Mijn iPhone had een BT probleem, opgestuurd vochtschade geconstateerd aan de dock-connector (€220,=).
    Foto opgevraagd en gekregen binnen één dag van Solid Vision.
    Via Internet terecht gekomen bij iPhone-Eindhoven. Deze hebben hem open geschroefd, géén rode indicators. Dock-Connector met tandenborstel en alcohol gereinigd door hun.
    Telefoon opnieuw opgestuurd via T-Mobile en nu wel zonder problemen omgeruild voor een NIEUW toestel!
    Ben ik nu gek of ……….

  • Dit is bij mij onlangs ook gebeurd. Ik wist wel dat die vochtschade een smoes was. Het zijn ratten bij solid vison.

    Ik heb een 3G iphone op 4-1-2011 ter repartie opgescheurd. telefoon had last van haarscheurtjes. Ik kreeg op 6-1-2011 in de namiddag een mail van tmobile dat de telefoon op het repaircenter was aangekomen. op 7-2011 had ik al een brief van solid vision dat mijn telefoon vochtschade had.

    Ik was het er niet mee eens en heb tmobile klantenservice gebelt. Medewerker van tmobile heeft om opheldering gevraagd bij solid vison. Tegen de medewerker is verteld dat ik inderdaad geen prijsopgave had moeten krijgen voor de vochtschade daar was geen sprake van. Maar een prijsopgave had moeten krijgen voor barst in scherm.

    Daar is ook van een mug een olifant gemaakt het een heel kleine bartje die je bijna niet zit onderin het scherm. Dus hiermee is de medewerker van tmobile overgehaald.

    En ik heb alsnog 2 brieven gehad dat ik vochtschade aan me toestel heb . Ik heb om fotos gevraagd en heb 2 hele onduidelijke fotos gekregen wat van elke willekeurige iphone kan zijn.

    Ik weet nu echt niet hoe ik dit verder moet oplossen.
    Solid vision liegt de boel bij elkaar.

  • Ik heb vorige week ook te horen gekregen dat mijn iphone niet meer gerepareerd kan worden door vochtschade. Echter kan ik me niet herinneren dat deze met water in aanraking is gekomen. Sterker nog ik heb hem door vodafone laten opsturen omdat ik op itunes een melding 1013 kreeg en ik alleen nog een stekker in beeld kreeg op mijn iphone. Weet iemand hier meer van? Er was geen spraken van een iphone 3gs die ik niet meer aan kreeg. Dainafix het bedrijf die de reparatie moest uitvoeren stuurde zelf een foto mee, waaruit ik moest uitmaken dat de binnenkant was geoxideerd.

  • Mensen die problemen hebben met een iPhone/iPad kunnen beter naar een Applestore gaan.
    Zij hebben daar mij Belgische iPhone en Nederlandse iPad onmiddellijk vervangen.
    Mijn iPad had ik zelfs hersteld omdat hij gevallen was , ik had er een nieuwe digitizer en lcd in geplaatst, spijtig genoeg had ik ook geen Wifi meer en hij lade niet meer op , dus te veel kosten om nog zelf te herstellen !! Ik heb die dus weer mooie in elkaar gezet met de nieuwe digitizer en lcd die ik op eBay had gekocht.
    In de Apple store in Parijs (Louvre)hebben ze mij iPad na 10 min vervangen. Verkoper zij me nog dat ik geluk had gehad dat het lcd en scherm niet kapot was , ander had ik 330€ moeten betalen en kreeg ik ook wel een nieuwe iPad.
    De zeer vriendelijk verkoper zij mij ook nog dat ze meer en meer mensen krijgen uit het buitenland , omdat de meeste mensen niet meer tevreden zijn van hun provider of winkel hersteldienst en dat zij daardoor meer klanten krijgen.

  • Zoals Glenn zei, het beste is echt om naar de apple Store te gaan, de hersteldienst is best redelijk en je weet dan wel zeker dat er geen rare dingen mee gebeuren…

  • @faruk03:
    Dat is vreemd. Ik heb mijn Iphone wel officieel via T-mobile kunnen ontlokken en heb ook een vervanger.

  • RECENTE ERVARING….

    Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
    Namens T-Mobile bied ik u mijn excuses aan. Wij zullen uit coulance de kosten voor u vergoeden door middel van een creditnota.
    Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice BV

    —–Oorspronkelijk bericht—–

    Contacttype : Klacht
    Categorie : Reparatie
    Contact opnemen via : E-mail
    Achternaam : ….
    Onderwerp : Klacht Kosten en garantie
    Voorletters : …
    Voorvoegsels :
    Geslacht : ..
    Mobiel nummer : ….
    Eerstekeer : Ja
    TMobile_nummer : Ja
    Vraag : LS
    Ik ben aan het overstappen van Vodafone naar T-Mobile en heb recent via T-Mobile al een Iphone4 in gebruik. Deze is nu al defect; de software blijft hangen op voicebediening en reset heeft geen zin (is ook constatering van de T-Mobile winkel in Arnhem). De reparatieservice Solid Vision, ref ……. gaf doodleuk aan dat het om een vochtprobleem ging…zonder verdere toelichting. Heb 219 ? moeten betalen. Ga hier niet mee accoord, heb direct aangeven dat ik een klacht zou gaan indienen. Wil bedrag van T-Mobile of Apple terug ontvangen en overweeg om abbonement met deze slechte service ongedaan te laten maken, Enorme slechte 1e indruk zo, overweeg heer Joep van ‘t Hek een copy te sturen.

  • Ik was op het vakantie geweest in Egypte.
    Het was daar bloedheet. Ik kon blote voeten niet lopen over hete stenen (50 graden). Ik moest snel rennen naar ‘t zwembad duiken.

    O jee, ik ben vergat mijn mobiel uit mijn broekzak halen.

    Hij buzzer blijft door, veel water binnen. Nou ik vond erg jammer dat die kapot is. Egypte man van het hotel vroeg aan mij mag ik die mobiel even?

    Ja hoor neem het maar… Hij had mijn mobiel uit elkaar.

    Na paar uutjes later…

    Ik ging naar ‘t hotelkamer. En hij gaf mobiel aan mij.

    Hij doen

    HET WEER…..

    Ongeloof… Egypte mensen zijn slimmer dan hollandse mensen hahaha…

    Ik had dikke fooi aan egypte mensen geven.
    Leuk ervaring meegemaakt….

  • Beste medegedupeerden,

    Allereerst ben ik net als jullie eigenaar van de Iphone 4. Na drie maanden viel mijn telefoon ineens uit en nu zou er sprake zijn van zogenaamde “waterschade”.

    Ik wil jullie op het volgende wijzen, want uiteraard probeert men de kosten op ons als consument af te wentelen.

    1. Het probleem is bij vele mensen inmiddels geconstateerd, hieruit kan geconcludeerd worden dat er sprake is van een gebrekkig product.
    2. In mijn geval viel mijn Iphone 4 na 3 maanden al uit, van een telefoon kan men verwachten dat deze langer dan 3 maanden doet bij normaal gebruik (laten we zeggen 1 a 2 jaar).
    3. Indien een gebrek zich voordoet binnen 6 maanden na levering van een product, dan is er een vermoeden van een gebrek aan het product.
    4. Indien punt 3 van toepassing is, dan is de verkoper verplicht op grond van boek 7 BW de kosten voor herstel geheel op zich te nemen, deze kosten bevatten de onderzoekskosten, de reparatiekosten etc.
    5. Indien men het gebrek niet kan herstellen, dient de verkopende partij de schade te vergoeden. Dan wel de koopsom terug te betalen.
    6. Ik heb voor de Iphone een ander abonnement moeten afsluiten, een zogenaamd Iphone 450 abonnement bij Vodafone. Wat heb ik aan zo’n abonnement, wanneer ik geen Iphone heb. Op grond daarvan kan men de overeenkomst ontbinden op grond van wanprestatie (boek 6 BW).
    7. Ik werd door de klantenservice doorverwezen naar de klantenservice van Apple. In mijn geval is het zo dat ik de Iphone via Vodafone heb gekocht. De factuur staat op naam van Vodafone, en aldus heb ik een koopovereenkomst met Vodafone en niet met Apple. Vodafone dient dan ook mijn klacht in behandeling te nemen en mij niet door te sturen naar een ander bedrijf.
    8. Vodafone heeft een reparatiebedrijf ingeschakeld (Dynafix). Dit is een bedrijf dat Vodafone heeft ingeschakeld en niet ik. Zodoende twijfel ik aan de onafhankelijkheid van het bedrijf. Een second opinion is een optie, maar gezien het vorenstaande acht ik dat niet nodig.
    9. Ik wil jullie dan ook een beetje op weg helpen met bovenstaande punten. Mochten jullie nog ideetjes hebben om de providers T-Mobile en Vodafone aan te pakken, dan hoor/lees ik dat graag.

    Ik wens iedereen heel veel succes met het behalen van het gelijk!

Reacties zijn gesloten.
 
moveexpand

Laatste reacties