NavTruck Renault: navigeren met iPhone en vrachtwagen door Europa

Renault NavTruck is de eerste navigatiesoftware voor truckers. De app heeft dekking voor heel Europa en houdt bij het plannen van navigatieroutes rekening met beperkingen van vrachtauto's.

renault navtruckALK Technologies en Renault hebben samen de nieuwe navigatie-applicatie NavTruck uitgebracht. Hiermee kun je in heel Europa routes plannen en navigeren met de vrachtwagen. Het is de eerste navigatiesoftware op de iPhone, speciaal voor vrachtwagenchauffeurs en bestuurders van andere grote voertuigen. NavTruck houdt rekening met gewichtsbeperkingen, lage viaducten en smalle bochten. Je kunt kiezen voor meerdere route-opties: praktische route, kortste route, 53 of 102 inch trailer, tolwegen vermijden en dergelijke. De software voorkomt dat je u-bochten moet maken of op wegen terechtkomt waar gevaarlijke stoffen niet zijn toegestaan. Het bevat verder dezelfde gedetailleerde navigatiekaarten zoals je ook van ALK gewend bent.


Al het kaartmateriaal is offline op de iPhone aanwezig, zodat je geen roamingkosten hebt. De app berekent aan de hand van ingestelde criteria (bijvoorbeeld gevaarlijke stoffen) automatisch de meest geschikte route. Je kunt ook aangepaste profielen instellen, wanneer je vaak van voertuig wisselt. Bij de nuttige plaatsen (POI’s) is ook rekening gehouden met zaken als truckstops, restaurants en weegstations. De GPS-navigatie doet niet onder voor een normaal navigatiesysteem, met text-to-speech en gesproken straatnamen. De kaarten zijn in 2D en 3D te raadplegen, de app doet een automatische herberekening als je een afslag mist en een rijstrookassistent wijst je naar de juiste baan. Naast Nederland en Engels worden nog 8 Europese talen ondersteund. De app blijft gewoon doorgaan als je tijdens het navigeren een andere app gebruikt.

De prijs is wel even schrikken: deze app kost €149,99 voor kaarten van heel Europa.

Downloaden: Renault NavTruck (€149,99)
Meer info: Renault Trucks

navtruck renault

Reacties: 13 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.