Idee: QR-posters om je iPhone-app te promoten

Cargo Collective heeft bedacht dat je posters kunt maken om iPhone-apps te promoten. Daarbij gebruiken ze QR-codes waarbij elementen uit de app zelf worden gebruikt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

angry birds app adsEen idee voor iPhone-ontwikkelaars die niet weten hoe ze meer publiciteit voor hun app kunnen krijgen. Cargo Collective heeft een poster bedacht, waarbij fysiek en digitaal gecombineerd worden. Gedrukte posters die je op allerlei plekken ophangt om het downloaden van iPhone-apps te stimuleren. Dat klinkt simpel, maar wat Cargo Collective heeft bedacht, is dat je de app met een QR-code moet kunnen downloaden, ook als de poster zich aan de overkant van de straat in een bushokje bevindt. En om het extra leuk te maken, verwerkten ze elementen uit de app in de QR-code. Het voorbeeld hiernaast maakt dat duidelijk: daar is de QR-code helemaal opgebouwd uit houten kratten en groene varkenskoppen, zoals je in Angry Birds ziet.



shazam muziek qrcodeAls voorbeeld maakten ze ook posters met Shazam (opeengestapelde speakers) en Instagram (foto’s). Zodra mensen een barcodescanner op de poster richten worden ze doorgestuurd naar de downloadpagina in iTunes. Shazam zou de posters op muziekfestivals kunnen ophangen, zodat bezoekers kunnen nagaan welk nummer gespeeld wordt. Instagram kan traditionele fotografen aanspreken, door als printadvertentie in een fototijdschrift te gaan staan. Angry Birds heeft nauwelijks nog promotie nodig, met de 1 miljoen downloads die ze dagelijks tellen, maar heb je een spelletje in de categorie Angry Birds, dan zou je je poster in een trein of een luchthaven kunnen ophangen, zodat verveelde reizigers iets te doen hebben.

Meer info: App-ads

Reacties: 20 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.