Apple promoot iPhone bij zakelijke klanten

Apple adverteert op de achterpagina van The Economist en probeert ze met apps als Bloomberg, Cisco WebEx en Oracle BI over te halen.

iphone business savvyAls we reclamefilmpjes over de iPhone zien, gaat het meestal om tevreden gebruikers die hun iPhone gebruiken voor muziekluisteren, sms’en of foto’s maken. Maar vandaag staat er achterop de Economist, een invloedrijk zakenmagazine, een advertentie waarbij de iPhone als zakelijk hulpmiddel wordt aangeprezen. In het lijstje staan apps als Bloomberg, The Economist, Cisco WebEx, Oracle Business Indicators en iWork.


Apple ziet kansen om z’n positie in de zakelijke markt te versterken, want in de VS zit BlackBerry-maker RIM in een moeilijke positie. In Apple’s laatste presentatie van de kwartaalresultaten vertelde Apple COO Tim Cook dat 88 procent van de Fortune 500-bedrijven al de iPhone gebruiken of testen. Bij de iPad is dat al 75 procent. Er staat op de website van Apple zelfs een uitgebreide pagina over zakelijk gebruik van de iPhone, met voorbeelden van succesvolle bedrijven die de iPhone al in hun bedrijfsprocessen gebruiken. De advertentie eindigt met de tekst: “iPhone loves business. With over 425,000 apps, the best phone for apps just keeps getting better”.

Reacties: 11 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.