Nieuwe oplossing voor iMessage-bug: producten wissen in je supportprofiel

De iMessage-bug is op een nieuwe manier op te lossen. Door producten in je supportprofiel te wissen, kun je voorkomen dat berichtjes van iMessage-gebruikers in het luchtledige belanden als je naar een ander toestel bent overgestapt.

notificatie centerWe hebben al eens eerder geschreven over een bug in iMessage. Wanneer je je toestel tweedehands verkoopt (of wanneer deze gestolen wordt), blijft de nieuwe eigenaar iMessage-berichten ontvangen. Ook al heb je het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen, de berichten blijven binnenkomen op het verkeerde toestel. Er is nog een ander probleem dat hiermee samenhangt: als je naar een ander platform zoals Android bent overgestapt, kunnen vrienden je geen berichtjes meer sturen. iMessage denkt namelijk dat je nog steeds iMessage-gebruiker bent.


Het systeem probeert de berichtjes via het eigen protocol af te leveren. En dat lukt niet: ergens in het systeem lopen de berichtjes vast, zonder dat je er een melding van krijgt. Naast de eerder gevonden oplossing met het deactiveren en activeren van simkaarten is er nu een nieuwe oplossing.

De al eerder bedachte oplossing bestond uit drie stappen: het oude toestel resetten, de oude simkaart laten deactiveren en een nieuwe simkaart activeren. Je moet dan wel fysiek toegang hebben tot je oude toestel. Mocht dat niet zo zijn, dan is er nu een alternatief:

  1. Ga naar je profiel op de supportpagina van Apple.
  2. Log in.
  3. Klik op ‘Edit products’.
  4. Klik op het kruisje naast het product.
  5. Klik op ‘Unregister’.

Je moet dan natuurlijk wel je iPhone of iPod touch hebben geregistreerd, anders valt er niets te wissen.

geregistreerde-producten

Reacties: 13 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.