Apple Store Leidseplein heeft glazen trap en piramidedak, half februari 2012 open

apple-store-trapApple is druk bezig om de laatste hand te leggen aan de Apple Store aan het Leidseplein in Amsterdam. De winkelmedewerkers zijn op cursus gestuurd en de bouwvakkers zijn na het slopen begonnen met het inrichten van de winkel. iPhoneclub ontving vannacht diverse tips van mensen die tijdens het uitgaan iets interessants hadden gezien: door de harde wind was een deel van de beschutting rondom de toekomstige Apple Store weggewaaid. Daardoor kreeg je een bijna onbelemmerd zicht op de kenmerkende glazen trap, die in veel Apple Stores aanwezig is. Zo ook in de Apple Store aan het Leidseplein, die volgens meerdere tipgevers van iPhoneclub half februari open gaat.

Eén van de aanwijzingen dat de opening half februari is gepland, is afkomstig van een bedrijf dat vanaf half februari logistieke diensten voor de winkel gaat verzorgen. Die dienstverlening is alleen van belang als de winkel volledig operationeel is. Ook zijn de toekomstige medewerkers inmiddels op training gestuurd. De training vindt plaats in het Hilton-hotel in Amsterdam. De datum 18 februari klinkt daarbij regelmatig, al hebben we daar geen definitieve bevestiging van.

Update: Inmiddels is duidelijk dat de medewerkers van de toekomstige Apple Store op 18 februari vrij zijn, waardoor een opening op 18 februari niet meer realistisch is.

Dankzij onze collega’s van One More Thing, die er overigens zelf nog niets over hebben gepubliceerd, weten we dat de Apple Store aan het Leidseplein is voorzien van een glazen piramidevormig dak (zoals bij het Louvre). Dit is te zien vanuit de kantoren van ABN Amro, die in hetzelfde pand gevestigd zijn. We hebben hier helaas geen duidelijke foto’s van, maar onderstaande foto’s spreken voor zich wat de glazen trap betreft. De winkel zal twee verdiepingen beslaan. Apple’s Benelux-hoofdkwartier is al een paar jaar op een hogere etage in hetzelfde gebouw gevestigd.

apple store leidseplein
Fotocredits: @kriebel

apple-store-amsterdam
Fotocredits: @geertsam

apple-trap-geertsam
Fotocredits: @geertsam

glaskap
Fotocredits: @onemorething

Veel dank aan onze tipgevers: @cinemonkey, @geertsam, @arnoldvsabben en bronnen die niet met naam genoemd willen worden.

Lees meer over Apple Store in ons dossier: Apple Store.

89 reacties op “Apple Store Leidseplein heeft glazen trap en piramidedak, half februari 2012 open”

↓ Meteen naar reactieformulier

  • Dit is geweldig voor Nederland. Hopelijk komt Nederland hierdoor bij Apple in een eerder stadium bij de uitrol van nieuwe producten / diensten

  • Ik denk dat ik ga verhuizen…

  • Waarom zijn Apple producten aan de dure kant…… Weet je wat Apple kwijt is aan schoonmakers voor die glazen trappen! :p

  • Amsterdam heeft het! :D

  • Goed nieuws, ons kleine landje krijgt een Apple Store. Als ik een iPad ga aanschaffen ga ik daar heen, voor de koop-experience!
    Ik hoop wel dat de bekende Nederlandse “klantvriendelijkheid” in de training van het personeel is bijgevijld.

  • Dat zijn mooie dingen voor de mens!!!

  • @A-no-nie-mus: En Den Haag weer niet.

  • Mooi zo dan heb ik nog een reden meer om eens naar Amsterdam af te zakken. :)

    Hopelijk komt er in de toekomst ook zo een Apple Store in Belgie,Antwerpen bvb.

  • @JPJdeMaat: dit is niet de enige apple store in NL hé

  • Het ziet er mooi uit, alleen de locatie is pauper. Het Leidseplein is tegenwoordig een verzamelpunt van doorgesnoven tokkies en een opgefokt moordlustig taxi schorrem (woon er 12 minuten vanaf). Een mooiere locatie was de Dam geweest, en dan het gebouw waar nu de H&M zit. Net zo groot (misschien wel groter) en heeft heel lang leeg gestaan. Maarja zal hem zeker wel een keer bezoeken.

  • is er geen mogelijkheid dat ik een keer naar binnen ga met een overhal en een bouw helm? kan je mooi foto’s maken. of is het beveiligd of zo

  • Zouden ze daar de nieuwe iPad in maart daar ook al verkopen?

  • Nee, dat denk ik niet. Wel eens een iPad in een Apple winkel gezien? :s

  • @Peter: Haha :-)

  • @Peter: ga er maar vanuit dat de iPad 3 daar wel te koop is. In de AppleStore’s zijn alle Apple producten te koop. Een AppleStore is geen reseller. Bij resellers moet vaak nabesteld worden, zij moeten namelijk inkopen. De AppleStore is van Apple zelf en heeft dus directe toelevering.

  • @MobileBelg: Waarom Antwerpen ? Brugge zou ook niet slecht zijn :-)

  • Ik vraag me af wat de mensen zo blij maakt me de komst van een apple store. Als of de producten daar goedkoper zijn of iets anders hebben. Een iphone is een iphone waar je hem ook koopt mits het orgineel is natuurlijk.

  • Opvallend dat iedereen zo benieuwd is naar de winkelinrichting. Als het hier om een nieuwe Bijenkorf of Albert Heijn ging, zou het iedereen een worst wezen dat er een glazen trap en een piramide-dak op komt.

  • @Dmr: Er is wel duidelijk een verschil. Als ik problemen met een product heb, ga ik veel liever naar een Apple Store. Die hebben veel sneller een “no questions asked, hier heb je een nieuwe”-houding dan de APR’s. Bij de Apple Store maakt het niet uit waar je je iPhone gekocht hebt, het is een Apple-product dus je krijgt service. APR’s willen eerst weten of je klant bent, doen veel moeilijker.

  • Het blijft fantastisch om een apple-store binnen te lopen.
    Toen ik de glazen kubus in liep in New York voelde ik me net een kind in een snoepwinkel. Maar omdat het zo groot is blijft het een kick geven. Natuurlijk verkopen ze niks “nieuws” voor ons apple liefhebbers, maar toch….

  • @MobileBelg: Ik hoop het ook dat er een Apple Store in BE komt, en dan ook idd in Antwerpen ;D

  • @Gonny van der Zwaag: Iedereen roept dat wel, maar ik moet nog zien of Apple zo makkelijk gaat doen als iedereen denkt. Ik ken iemand die bij een APR heeft gewerkt. En de enige reden waarom zij zo ‘moeilijk’ doen is omdat zij het uiteindelijk ook bij Apple geregeld moeten krijgen (ze kunnen moeilijk alles uit eigen zak betalen).

    Ben zelf ook in enkele Apple Stores geweest, waaronder die bekende glazen kubus in New York. Prachtig om te zien, maar zo ontzettend druk. Nee. Als ik echt een product nodig heb zou ik denk ik voor de rustige APR gaan.

    Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de Apple Store en ga zeker een kijkje nemen, maar als ik sommige verwachtingen/aannames van mensen lees denk ik dat het voor die mensen nog wel eens kan tegenvallen…

  • Origineel geplaatst door Chur
    @MobileBelg: Waarom Antwerpen ? Brugge zou ook niet slecht zijn

    Ja in Brugge zou dat ook wel passen zo’n sjieke Apple Store, al is plaats bijzaak voor mij als er maar tenminste eens 1 komt in ons landje.
    Maar als er dan toch maar 1 zou komen dan is Antwerpen wel beter omdat dat centraler ligt.
    Want verwacht nu niet dat Apple ooit 10 tallen Apple Store’s bij ons in Belgie zal openen,daarvoor zijn we te klein en niet rendabel genoeg voor hen denk ik.

  • Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Dmr: Er is wel duidelijk een verschil. Als ik problemen met een product heb, ga ik veel liever naar een Apple Store. Die hebben veel sneller een “no questions asked, hier heb je een nieuwe”-houding dan de APR’s. Bij de Apple Store maakt het niet uit waar je je iPhone gekocht hebt, het is een Apple-product dus je krijgt service. APR’s willen eerst weten of je klant bent, doen veel moeilijker.

    Precies. Ik loop al even met een kapotte/slechte homeknop, maar vertik het om dat via T-mobile te regelen. Zo half februari even binnen lopen en ruilen, klaar! Tenzij ik eerder in Londen of Parijs ben.

  • @Dmr: Ben het helemaal met jee eens. Bij MediaMarkt krijg ik op alle Apple producten twee jaar garantie. Bij de AppleStore krijg ik voor een product van €2000,- een jaar garantie. Maakt mij dan niet uit hoe mooi een winkel is. Apple straalt natuurlijk wel een hoop macht uit met dit soort winkels. Je zult nooi zien in het eerste de beste winkelcentrum.

  • Gratis wifi :)

  • @MobileBelg: idd want wij moeten het doen met de switch die kennen er echt geen bal van

  • Wat is eigenlijk het verschil met een AppleCentre? bijvoorbeeld in Amstelveen zit er zo een.

  • @JPJdeMaat: Wat versta je onder de koop experience? (ik doe een research over Apple en merkloyaliteit, dus als je de vraag voor me zou kunnen beantwoorden zou je me daar erg mee helpen!).

  • @MobileBelg: ik denk het nie job

  • @Pim Brussee: Pijnlijk, sarcasme.

  • @Daan: Ik ben in de VS nu wel in meer dan 30 Apple Stores geweest (en in één Microsoft Store). Het is altijd een relaxte ervaring, ook als je met gekochte spullen terug moet naar de winkel. Maar dan heb ik het wel over Apple Stores zoals in Glendale of Otay Ranch (ik noem maar twee willekeurige). Die zijn niet te vergelijken met Fifth Avenue, al snap ik wel dat mensen daar hun beeld door vormen.

    @Pietje Pluk: Ja, dan heb je nog niet van de nieuwste plannen gehoord. Ze zijn van plan het Leidseplein helemaal op te knappen, de taxistandplaats gaan weg, het komt er mooier uit te zien. Maar dat zijn plannen, ik moet nog eerst zien dat het realiteit wordt, want aan het niveau van de horeca valt op korte termijn weinig te doen. Dat blijft zuippubliek trekken.

  • Wij hebben al een jaar Oberhausen op 45 min rijden, gratis parkeren, Amsterdam alleen de stad in duurt al 45 min, parkeren heb ik nog niet eens over!!!

  • @Gonny van der Zwaag: “APR’s willen eerst weten of je klant bent, doen veel moeilijker.”
    Met alle respect, maar wat een domme of op z’n minst slecht geformuleerde uitspraak.

    Ik werk zelf bij een Authorised Reseller dus ik weet een beetje waar ik over praat; als winkel hebben we nu al directe concurrentie van Apple’s online store en sinds kort ook van een Premium Reseller om de hoek. De kortingsacties die Apple heeft (Back to School etc.) gelden bijvoorbeeld niet voor ons en veel erger nog, we krijgen veel spullen gewoon ontzettend slecht geleverd (te weinig, te laat etc.). We hebben gelukkig loyale klanten, maar ook voor hen is het erg lastig te wachten tot iets ‘ooit’ geleverd gaat worden terwijl het in de online Apple Store ‘binnen 3 dagen’ geleverd wordt. Daarnaast zijn de marges op Apple’s spullen echt ontzèttend klein, dus op prijsgebied kunnen we onszelf niet aantrekkelijker maken.
    We hebben maar een paar mogelijkheden ons te onderscheiden; assortiment, kennis/advies/cursussen, en service.
    Dat laatste is eigenlijk nog het belangrijkste, dus denk je ook niet dat wij niets lievers willen dan elke klant met problemen zo snel en goed mogelijk helpen?
    Alleen anders dan Apple in z’n eigen winkels wel kan kunnen wij niet zomaar aan iemand een vervangend apparaat meegeven, daar is simpelweg de financiële ruimte niet voor. We móéten dus wel kijken of het een klant is van ons en of er wel sprake is van garantie, omdat het anders uit eigen zak komt.
    Je zou eens moeten weten hoe vaak we dingen toch besluiten zelf op te lossen omdat Apple keihard zegt dat het geen garantie is terwijl wij zelf vinden dat we het echt niet kunnen maken om de klant daar de dupe van te laten zijn.

    Wat ik wil zeggen is dat het prima is als mensen om deze reden liever naar een Apple Store gaan, dat is begrijpelijk, maar ik stoor me er zeer aan als de manier waarop wij door de omstandigheden gedwongen zijn klachten af te handelen wordt bestempeld als ‘moeilijk doen’. Ik ga er ook van uit dat je met jouw kennis van de markt wel beter weet.

    Een reactie zou gewaardeerd worden.

  • Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Dmr: Er is wel duidelijk een verschil. Als ik problemen met een product heb, ga ik veel liever naar een Apple Store. Die hebben veel sneller een “no questions asked, hier heb je een nieuwe”-houding dan de APR’s. Bij de Apple Store maakt het niet uit waar je je iPhone gekocht hebt, het is een Apple-product dus je krijgt service. APR’s willen eerst weten of je klant bent, doen veel moeilijker.

    Als je dat maar weet. APR’s bieden zowat de slechtste service ooit, om maar over hun “garantie” te zwijgen.

  • @sredlums: Een AASP/APR die graag service aanbieden? Nee die ben ik nog niet tegengekomen. Behalve als het een hardware fout is en het binnen de fabrieksgarantie valt.
    Dan doen ze niet moeilijk, maar daarbuiten dan zeggen ze: “Dan moet je contact opnemen met Apple” terwijl het bij hen gekocht is.
    En daarna bij reparatie nog even proberen om 700 euro te vangen om een moederbord te repareren terwijl deze onder de garantie valt.

    Nee, ik heb het helemaal gehad met de Resellers en ik kan niet wachten op de Apple winkel!

  • Origineel geplaatst door Gabrielle
    @JPJdeMaat: Wat versta je onder de koop experience? (ik doe een research over Apple en merkloyaliteit, dus als je de vraag voor me zou kunnen beantwoorden zou je me daar erg mee helpen!).

    Jij bent duidelijk nog jooit in een echte Apple Store geweest. De winkels van Apple zijn echt een klasse apart. Zoek op Google maar eens naar ’5th ave apple store’, dan krijg je een goeie indruk ervan. + het is ook nog eens belachelijk druk in de Apple Stores.

    On-topic: de glazen trap lijkt nogal op de glazen trap die ze in de Apple Store aan 14th street in NY hebben.

  • @koen, lees nou goed hou dat komt.

  • Ik denk dat er toch aardig wat mensen straks met hun neus in de boter gaan vallen wanneer zij denken dat Apple meteen zonder enige moeite hun kapotte spulletjes vervangt.
    Het klopt dat ze dit doen, maar dat zijn uitzonderingen op de regel. Wat Apple wil is dat jij AppleCare koopt. Doe je dat niet en loop je na een jaar tegen problemen op dan zal ook het het bedrijf waar velen hier strakke plassers van krijgen ‘moeilijk’ gaan doen.
    Maar goed, we spreken ons over een half jaar weer, goed?

  • Origineel geplaatst door MacBeer
    Ik denk dat er toch aardig wat mensen straks met hun neus in de boter gaan vallen wanneer zij denken dat Apple meteen zonder enige moeite hun kapotte spulletjes vervangt.
    Het klopt dat ze dit doen, maar dat zijn uitzonderingen op de regel. Wat Apple wil is dat jij AppleCare koopt. Doe je dat niet en loop je na een jaar tegen problemen op dan zal ook het het bedrijf waar velen hier strakke plassers van krijgen ‘moeilijk’ gaan doen.
    Maar goed, we spreken ons over een half jaar weer, goed?

    Als je met de neus in de boter valt gebeurt er iets goeds, grote held in de Nederlandse taal :)

  • Ziet er mooi uit, volgende stap: Antwerpen!

  • Origineel geplaatst door s
    @JPJdeMaat: dit is niet de enige apple store in NL hé

    Jawel hoor.

    Origineel geplaatst door g
    Dit is geweldig voor Nederland. Hopelijk komt Nederland hierdoor bij Apple in een eerder stadium bij de uitrol van nieuwe producten / diensten

    ik zou niet weten waarom. Er zijn wel meer landen met Apple store’s die gewoon moeten wachten.

  • Kan ik als Belg ook gewoon de Nederlandse Apple store binnenwandelen met een probleem aan mijn iPhone en daar een nieuwe krijgen denken jullie?

  • @MobileBelg: Het Gentse postgebouw op de korenmarkt dat nu al enige tijd leeg staat is anders ook wel een ideale locatie…

  • Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Dmr: Er is wel duidelijk een verschil. Als ik problemen met een product heb, ga ik veel liever naar een Apple Store. Die hebben veel sneller een “no questions asked, hier heb je een nieuwe”-houding dan de APR’s. Bij de Apple Store maakt het niet uit waar je je iPhone gekocht hebt, het is een Apple-product dus je krijgt service. APR’s willen eerst weten of je klant bent, doen veel moeilijker.

    Het zou een beetje naïef zijn als je denkt dat APRs voor die houding kiezen.

  • Ik vraag me af of dit wel de uiteindelijke Apple Store gaat worden. Ben zelf namelijk op sollicitatie geweest voor deze winkel (eind november) in het gebouw dat er boven/achter zit (Apple Hoofdkantoor Nederland) en daar vertelden ze dat ze zelf nog niet wisten waar de winkel zou komen. Lijkt me heel sterk dat het dan onder het hoofdkantoor komt?

    Het heeft dan natuurlijk wel weer de juiste kenmerken om echt de Apple Store te worden (ik heb het nieuws rondom deze winkel verder niet gevolgd dus weet ook niet of het al officieel zeker is dat dit de winkel gaat worden?).

    Overigens niet aangenomen haha. Al was het solliciteren daar al een hele ervaring an sich.

  • Qua granite zit je denk ik toch echt wel beter dan bij Apple zelf. Apple levert prima garantie in het eerste jaar, maar in het tweede jaar… dan doen ze alsof ze het woord garantie niet kennen. Bij elke andere winkel kan dat ook voorkomen, maar daar is het wel veel makkelijker om je gelijk te halen.

  • Ben zeer benieuwd hoe deze Apple store eruit gaat zien! Hoop dat ze daar ook een genius bar gaan introduceren, zodat wij ook eens die service kunnen ontvangen!

  • Ik heb zeer goede ervaringen met een APR!! Had 50 weken een iPod Touch 2g 16GB, en die hield er mee op… Ben een APR binnen gelopen, iPod opgestuurd en binnen twee weken gratis een nieuwe/gereviseerde met opnieuw dezelfde inscriptie op de achterkant!!!

  • De enige ervaring die ik heb met een apr (iFactors) is een reparatieofferte voor een MacBook Air van €1.149. Offerte was ruim €2.100. Lekkere service.

  • Origineel geplaatst door Yannick
    @MobileBelg: Het Gentse postgebouw op de korenmarkt dat nu al enige tijd leeg staat is anders ook wel een ideale locatie…

    Da’s een mooie suggestie :)

  • Vandaag was ik in Amsterdam en langs het leidseplein gelopen. De schade was al hersteld en ze waren op een zondag aan het werk.

  • Apple is Apple niet als ze niet houden van historische plekken. Elke store dat ze bouwen is een gerestaureerde plek/gebouw en een prachtige locatie. Deze zit lekker in het hart van Amsterdam plus het is van nature een prachtig monumentsgebouw. Kan niet wachten totdat het open gaat!

  • Origineel geplaatst door dekrikke
    Kan ik als Belg ook gewoon de Nederlandse Apple store binnenwandelen met een probleem aan mijn iPhone en daar een nieuwe krijgen denken jullie?

    nou je krijgt niet zonder problemen een nieuwe natuurlijk. Als er iets defect is en ze constateren dit zal hij worden omgewisseld voor een vervangend (lees: als nieuw) model.

    Heb mijn simlock loze iPhone 4 in 2010 omgewisseld in Las Vegas en ging zonder problemen bij de Apple store daar. Defect werd geconstateerd en ik kreeg een refurbised toestel zonder lock (werd via de Mac gedaan) mee.

    Die service verwacht ik straks ook in Nederland.

  • ohhh geweldigggg, ik ben 2 weken geleden in NY naar die glazen kubus geweest. het geeft je een gevoel alsof je in een hemel bent als je een apple store in loopt. goddelijk gewoon!! en nu hebben we er 1 in NL. enof ik daar bij de opening ben. desnoods meld ik me ziek op school :O

  • (Red.) Verwijderd: trolling.

  • Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Dmr: Er is wel duidelijk een verschil. Als ik problemen met een product heb, ga ik veel liever naar een Apple Store. Die hebben veel sneller een “no questions asked, hier heb je een nieuwe”-houding dan de APR’s. Bij de Apple Store maakt het niet uit waar je je iPhone gekocht hebt, het is een Apple-product dus je krijgt service. APR’s willen eerst weten of je klant bent, doen veel moeilijker.

    Voor accessoires niet als het binnen de jaargarantie van Apple valt. Heb m’n oortjes ingeleverd bij iCentre (niet T-Mobile, die beweerden dat je maar 6 maanden garantie krijgt, KOTS providers liegen bewust) 3 dagen voor m’n garantie verliep en kreeg gratis nieuwe oortjes binnen een week..

  • Origineel geplaatst door Dropje
    Ik vraag me af of dit wel de uiteindelijke Apple Store gaat worden. Ben zelf namelijk op sollicitatie geweest voor deze winkel (eind november) in het gebouw dat er boven/achter zit (Apple Hoofdkantoor Nederland) en daar vertelden ze dat ze zelf nog niet wisten waar de winkel zou komen. Lijkt me heel sterk dat het dan onder het hoofdkantoor komt?

    Mensen die nu op cursus zijn, weten nog niet wat de locatie wordt en krijgen ook nog niet die datum van 18 februari te horen (maar ook geen andere datum). Als je betwijfelt of Leidseplein de locatie wordt, wil ik nog wel even een weddenschapje met je doen :)

  • Na amsterdam komt wel den haag en rotterdam met apple winkels

  • @sredlums: Tja, dat APR’s kleine marges hebben en dat Apple een lastige partner is, had ik al wel begrepen. Maar voor mij als klant is de ervaring in de Apple Stores veel relaxter, vooral als je in de kleinere komt. Vaak leuke gesprekken met medewerkers (ook al weet ik inmiddels dat ze daar flinke salestargets opgelegd krijgen en dat mensen een blij Apple-gevoel geven pas op de tweede plaats komt).
    Bij APR’s voel ik me vaak een nummer. Dan kan ik wel denken: ach ze hebben het al zo moeilijk, dus dan mogen ze best wat chagrijniger/arroganter/onpersoonlijker tegen me doen. Maar zo werkt het natuurlijk niet als klant: je voelt je welkom, of niet. Op zich vind ik het dan juist knap dat Apple Store-medewerkers vaak zo vriendelijk zijn, terwijl ze maar een karig salaris krijgen.

  • Ik was vandaag in Amsterdam en ze waren ze aan de winkel aan het werk. Op zondag bizar. De schade was al hersteld en je kon totaal niet meer binnenkijken. Ze zijn al maanden aan het werk aan dat gebouw en toen ze begin 2008 aan het gebouw in sydney werkten stonden er ook van die panelen voor.

    Ik heb last gehad van een macbook waarvan de witte plastic barstte. ik heb een nieuw toetsenbord gekregen en mijn adapter was beschadigd door mijn toedoen en ik heb een nieuwe gekregen waarvan een jaar later ook de stekker stuk ging door de fabricagefout en kreeg weer een nieuwe.
    Het nadeel was dat dat ik een week moest wachten op mijn macbook en datje eerst een afspraak moest maken met de genius bar maar na aandringen hielpen ze me toch. Het is niet zo dat je zomaar kan komen.

  • Ze zijn al maanden aan het werk aan dat gebouw en toen ze begin 2008 aan het gebouw in sydney werkten stonden er ook van die panelen voor.

    Toen de winkel open was heb ik heb last gehad van een macbook waarvan de witte plastic barstte. ik heb een nieuw toetsenbord gekregen en mijn adapter was beschadigd door mijn toedoen en ik heb een nieuwe gekregen waarvan een jaar later ook de stekker stuk ging door de fabricagefout en kreeg weer een nieuwe.
    Het nadeel was dat dat ik een week moest wachten op mijn macbook en dat je eerst een afspraak moest maken met de genius bar maar na aandringen hielpen ze me toch. Het is niet zo dat je zomaar kan komen.

    Nu zijn er in Sydney op verschillende plekken Apple stores.

  • @Ramos: Ik vind het maar niets dat mooie historische gebouwen zoals het Hirschgebouw, zo drastisch worden verbouwd dat het afbreuk doet aan de historische en esthetische waarde ervan.

    Laat een goed ontwerp alsjeblieft heel. Onbegrijpelijk dat de Apple adepten op dit forum, die de kwaliteiten van goed, oorspronkelijk en authentiek design zouden moeten kunnen herkennen, lijken in te stemmen met deze zware verbouwing.

  • @None_name: Rotterdam saat mogelijk voor 2013 ook op de planning. Techstad eindhoven zal er (hopelijk) ook nog wel een krijgen. Den Haag zou ook een goede zet zijn, maar 3 Apple Stores binnen 80 km???

  • een rokkenjager paradijs dus:p

  • Origineel geplaatst door s
    @JPJdeMaat: dit is niet de enige apple store in NL hé

    Eeuh, ja. Voorlopig wel. Totdat Apple besluit er meer in Nederland te bouwen!

  • @Arnold: Aan de ene kant geef ik je gelijk. Historische gebouwen moeten in hun waarde blijven. Maar wie zegt dat Apple het drastisch gaat verbouwen? Je weet dat nooit. Misschien verbouwen ze het tot een prachtige store zónder de waardevolle kenmerken te verpesten. De gemeente Amsterdam is ook niet gek. Als Apple de boel superdrastisch zou gaan veranderen, kon iedereen het schudden en was is nooit een Apple Store gekomen. Plus: Amsterdam kon haar toeristen zakcentje vergeten ;)

  • Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Dmr: Er is wel duidelijk een verschil. Als ik problemen met een product heb, ga ik veel liever naar een Apple Store. Die hebben veel sneller een “no questions asked, hier heb je een nieuwe”-houding dan de APR’s. Bij de Apple Store maakt het niet uit waar je je iPhone gekocht hebt, het is een Apple-product dus je krijgt service. APR’s willen eerst weten of je klant bent, doen veel moeilijker.

    ik wil het even nuanceren. Nu klinkt het alsof je geen service krijgt bij de APR’s

    Koop je bij een APR en kom je terug bij de zelfde APR dan is er kwa service geen enkel probleem ook buiten de garantie periode niet. Men is namelijk vriedelijk voor hun eigen klanten. Ook staan ze open voor klanten die elders gekocht hebben. Maar dan willen ze wel weten wat ze aan service mogen verlenen. De aankoop bon bepaald wanneer hij is aangeschaft en bij wie. afhankelijk daarvan mits op voorraad en toestemming van Apple kan er kan er geruild worden. (nooit zomaar zonder vragen te stellen dus)

    dat is ook niet gek. je kan Winkel A niet opzadelen met de problemen en de bijbehorende die een klant met een product uit winkel B heeft gekregen. ook niet als ze het zelfde product verkopen.

    een concreet voorbeeld:
    Je kan bij de Dixons een Philips TV kopen. Maar je kan dan niet bij de Media markt terug komen voor de service en vragen. De mediamarkt zal je helpen tot op zekere hoogte. Ze zullen je ook vragen naar je bon om te zien of je binnen de garantie periode zit en of je Media markt klant bent. Binnen het eerste half jaar moeten ze je helpen ongeacht waar. De fabrikant neemt het eerste halfjaar op zich. Daarna keert de bewijslast om en moet je terug naar de verkopende partij. In dit geval dixons voor je philips televisie.

    Media markt is dan niet onwelwillend. ze hebben gewoon geen verplichiting je te helpen.

    Zo ook voor APR’s Als je bij winkel X gekocht hebt en je komt bij een APR je verhaal halen zullen ze je helpen waar mogelijk. Dat betekend dat ze het product voor je in nemen en opsturen naar een erkend reparatie punt. Dat betekend dat je moet wachten zonder vervangend toestel. dat beteken dat je het product kosteloos gerepareed terug krijgt binnen het eerste jaar na aankoop. of de eerste 3 jaar na aankoop als je apple care hebt. heb je apple care heb je het voordeel dat je wel overal terwereld kan inleveren gedurende 3 jaar lang.

    Maar alleen in Apple stores zullen ze als het mogelijk is producten ruilen in de winkel. Diet gebeurt echter nooit zonder het product te onderzoeken op user abuse. Klanten zijn vaak heeeeel voorzichtig met hun apple spullen maar je hebt er een paar tussen die dat niet zijn.

    Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    Bij APR’s voel ik me vaak een nummer. Dan kan ik wel denken: ach ze hebben het al zo moeilijk, dus dan mogen ze best wat chagrijniger/arroganter/onpersoonlijker tegen me doen.

    De medewerkers worden juist chagrijniger/arroganter/onpersoonlijker omdat zo’n 80% van de klanten komt klagen over kapotte spullen. en de meerderheid daarvan heeft elders gekocht. Die klanten zijn vaak niet erg blij/vrolijk.vriendelijk als hun mac kapot is. Als je de hele dag boze mensen te woord staat die vanalles van je eisen omdat het gemaakt moet worden en wel nu. of dat ze niet de winkel uit gaan tot dat ze een nieuwe krijgen of hun geld terug krijgen. (en dat terwijl ze niet in die winkel gekocht hebben…) Probeer dan maar eens mee te veren met een klant vriendelijk en rustig uit te leggen wat je WEL voor hem kan betekenen en dat je helaas niet al zijn wensen kan inwilligen.

    Ik denk dat de APR’s HEEEEL blij zullen zijn als de officiele Apple store er is. Dan zullen ze die vervelende klanten niet meer hebben. Ik heb het te doen met de mensen die bij de officiele Apple store gaan werken.
    En ik snap ook waarom Apple daar denkt van schreeuwende klanten zijn slecht voor het imago. Geef maar wat nieuws.

  • Leuk om na een mooi weekend mijn foto terug te zien op iPhoneclub, AT5 en NU.nl! ;) Nu afwachten op de opening van de winkel!

  • Foto’s maken van een Apple store….. het moet werkelijk waar niet gekker worden!

    Mensen, het is een winkel…. niets meer en niets minder. Het lijkt hier af en toe wel of Apple een soort en met van sekte is oid. Het is gewoon een merk (met mooie produkten dat dan weer wel) waar je voor een substantieel bedrag iets kan kopen.

    Als er een nieuwe winkel van bijv Lee (kleding) komt in NL dan geloof je toch werkelijk waar niet dat er mensen zijn die heel spastisch foto’s gaan nemen van die winkel…… Dat je de produkten van Apple mooi en goed vind (wat ik overigens ook vind) is één ding, maar het lijkt hier wel een beetje heel erg door te slaan. Misplaatste heldenvereering naar mijn bescheiden mening!

  • Origineel geplaatst door Frankie
    Opvallend dat iedereen zo benieuwd is naar de winkelinrichting. Als het hier om een nieuwe Bijenkorf of Albert Heijn ging, zou het iedereen een worst wezen dat er een glazen trap en een piramide-dak op komt.

    Ik begrijp de heisa ook niet. Ik ga eens foto’s maken van de Hans Anders-in-aanbouw…
    Aan de andere kant verbaast de hysterie me ook niet: de Applegeilheid zorgt er tenslotte ook voor dat mensen hun ogen sluiten voor het feit dat hun luxeproductjes door kinderarbeid zijn vervaardigd.

  • Origineel geplaatst door Ilse
    Ik begrijp de heisa ook niet. Ik ga eens foto’s maken van de Hans Anders-in-aanbouw…Aan de andere kant verbaast de hysterie me ook niet: de Applegeilheid zorgt er tenslotte ook voor dat mensen hun ogen sluiten voor het feit dat hun luxeproductjes door kinderarbeid zijn vervaardigd.

    Hier gaat binnenkort een vestiging van de Jumbo open! Zag net dat ze een hele kekke tegelvloer gaan krijgen…. Fotootje?

  • Ik denk dat de APR’s HEEEEL blij zullen zijn als de officiele Apple store er is. Dan zullen ze die vervelende klanten niet meer hebben.

    Wordt dan wel ERG rustig bij die APR’s… ;)

  • Zo te lezen weet bijna niemand hoe mooi dit voormalige Hirsch-gebouw er vroeger van binnen uitzag. Apple heeft het complete interieur inclusief vloeren gesloopt en we mogen blij zijn dat de gevel heel is gebleven. Apple is vernieuwend maar heeft weinig respect voor het verleden….

  • Half februari, dat is al heel binnenkort. Half februari is toch voor 1 februari ;)

  • @Granny Smith: Dat had de ABN AMRO al gedaan, misschien had je eens moeten kijken hoe de ruimte er na de ABN AMRO uit zag voordat je dit soort dingen gaat roepen. Apple zal bepaalde elementen wel weer terugbrengen naar het oude (plafonds).

  • Zijn er mensen hier aangenomen? Kan iemand meer over de sollicitatieprocedure vertellen?

  • De volgende komt in Eindhoven!!!

  • Origineel geplaatst door denzel villanueva
    is er geen mogelijkheid dat ik een keer naar binnen ga met een overhal en een bouw helm? kan je mooi foto’s maken. of is het beveiligd of zo??

    Bovenstaande gaat je zeker niet lukken. Er zit 24 uur per dag beveiliging binnen.
    In het gebouw heeft Apple weldegelijk de originele staat van het pand behouden en zelfs terug gevormd. Nog even wachten en jullie kunnen naar binnen. We zijn met de laatste afwerkingen bezig

  • @sredlums: Wellicht zou het Apple passen om zich eens aan de garantieperiode wetgeving te houden! Voorlopig kun je het beste bij de Mediamarkt een Apple kopen, zij houden zich namelijk wel aan de wet.

Trackbacks/Pingbacks

  1. ‘Apple Store Amsterdam opent op 18 februari’ | Apple Mac, iPad & iPhone nieuws, workshops en tips | iCreate Magazine
  2. Apple Store Amsterdam bijna klaar - Apple support, advies en beheer | Macpot.nl
  3. Apple Store Amsterdam - iHotello™ APPSiHotello™ APPS
  4. Apple’s First Dutch Retail Store to Open in Amsterdam on February 18? | Tech NEWS | Tech News
  5. Briefly: iTunes U support, first Netherlands Apple Store | Apple Stocks
  6. Apple’s First Dutch Retail Store to Open in Amsterdam on February 18? | AppCrazed
  7. MACNOTES.DE: iPhone, iPod, iPad, Mac – das unabhängige Magazin rund um Apple Virgin America ehrt Steve Jobs, Erster Apple Store in Amsterdam & Updates: Notizen vom 24.1
  8. First Apple Store in the Netherlands to open in February | Latest iPhone Information, News, Deals
  9. Apple’s First Dutch Retail Store to Open in Amsterdam on February 18? | CodeBlue Technology
Reacties zijn gesloten.
 
moveexpand

Laatste reacties