My T-Mobile biedt inzicht in dataverkeer na update

De langverwachte update die My T-Mobile inzicht in je dataverbruik verschaft, is zojuist uitgekomen voor de iPhone. Het dataverbruik gaat alleen op voor de Smart-abonnementen, waarin je te maken hebt met een datalimiet. T-Mobile brengt je geen extra geld in rekening als je de limiet overschrijdt, maar knijpt je verbinding drastisch af tot 64Kbps. Tegen betaling kan je de databundel herstellen en je internet weer op snelheid brengen. Dat kan nu ook vanuit de app.

Abonnees die een ander abonnement hebben dan een Smart-abonnement, zien geen dataverbruik aangegeven in hun applicatie. Dat geldt ook voor de iSmart-abonnementen die de telecomprovider voerde voordat het Smart-abonnement werd ingevoerd.

Inzicht in het dataverbruik was een gewilde functie van de My T-Mobile applicatie. Veel lezers van iPhoneclub vielen erover dat de functie nog niet meteen beschikbaar was toen de app begin januari verscheen. De volgende stap is het verbeteren van de inlogprocedure.

Downloaden: My T-Mobile (gratis)

33 reacties op “My T-Mobile biedt inzicht in dataverkeer na update”

↓ Meteen naar reactieformulier

  • Niet dat je dat echt nodig gaat hebben met t-mobile. De laatste tijd is mijn verbinden zo slecht dat ik vaak niet eens meer probeer het internet op te gaan met mijn 3g verbinding. Als ik uberhaubt al 3g verbinden heb.

  • Eindelijk, waarom moest dat nou zo lang duren??

  • Toevallig heb ik deze maand ook het gebruik bijgehouden op de iphone zelf (in instellingen, gebruik, mobiele data). Nu zie ik dat ik volgens de t-mobile app zo’n 42mb meer heb verbruikt dan wat mijn iphone aangeeft!

  • Waarom hebben normale abbonees geen dataverkeer inzicht? Alsof wij geen internet plus hebben.

  • @hans: vroeg ik me ook net af! Waarom alleen het Smart-abonnement. Er zijn toch veel meer abonnementen met een data limiet? Iemand enig idee? ;)

  • @Pat: Mb’s worden naar boven afgerond bij T-Mobile.. Heel vaag….

  • De app is een weerspiegeling van het bedrijf….. FLUT!

  • Wat een onzin-app. Omslachtig met die unieke code en heel veel klanten van T-Mobile kunnen het niet gebruiken omdat ze geen Smart-abonnement hebben.

  • Wat een misser om klanten met een “ouder” niet smart abo. Geen inzicht te geven in hun data verbruik. Als je wil verlengen… Dan wil wil je enig idee hebben welk abo. je wil nemen. Nu is de keuze om over te stappen naar de concurrent misschien sneller gemaakt. Ben verder goed te spreken over TMobile… Maar dit soort truttigheden passen gewoon niet bij de huidige tijdgeest. Open Eerlijk en transparant heeft de toekomst.. De bedrijven die je maar enigszins je het gevoel geven je een oor aan te naaien gaan het niet redden!

  • Had graag gezien dat ik m’n i300 data verbruik kon bekijken. Ook al heb ik onbeperkt.

  • Voor mensen die hun gebruik willen bekijken via mobiel: download de KPN app, deze geeft precies (ook in grafiekjes) weer hoeveel je gebruikt, ik ben het ook laatste tijd aan het bijhouden via deze app, is echt ideaal!

  • DIT VERZIN JE TOCH NIET?!
    Blijven ze nou bezig om hun klanten te pesten? Waarom nou weer slechts een gedeelte van abo’s inzicht in dataverbruik geven?
    Ooh, als ik er toch niet zoveel in geld op achteruit ging, zou ik meteen mn abo opzeggen. Ik heb zo schoon genoeg van de manier waarop zij met hun klanten omgaan!

  • @Pat: waarschijnlijk omdat je iPhone je dataverbruik niet afrond per dag en T-Mobile wel. Uit mijn hoofd is dat per 200kB.
    @gise: die KPN app gebruikt volgens mij nog steeds GPS locatie, wat ervoor zorgt dat je batterij sneller leeg is.

  • Gelukkig ben ik verlost van al die pesterijtjes van T-mobile! Voor mij nooit meer T-Mobile

  • Het maffe is dat ik zeker weet dat dataverbruik er een maand of twee geleden al in zat. Na een update was dat ineens weg. Het stond wel heel stom in kb’s.

    Nu heb ik een T-Mobile 550 Sim Only met databundel en internet in het buitenland en betaal zo’n 50 euro per maand en dan kan ik nog niet eens m’n dataverbruik zien! Erg jammer… hoe moeilijk moet het nou zijn! (op de website kan ik ‘t wel zien)

    Maar aan de andere kant, ik gebruik m’n telefoon redelijk intensief en verstook misschien 300 tot 400 mb per maand. Soms zit ik op 500 of 600. Die 1GB krijg ik eigenlijk niet op. Uiteraard zit ik wel thuis en op het werk op wifi.

  • “T-Mobile brengt je geen extra geld in rekening als je de limiet overschrijdt, maar knijpt je verbinding drastisch af tot 64Kbps.”

    Sinds (maart) zit er standaard geen onbeperkt internet voordeel bundel in een Smart(Plus)-abonnement! Op het moment is de bundel wel bij de iSmart abonnementen met 100% korting. Maar als je ervoor kiest om die bundel er niet bij te nemen a € 4,95 per maand bij de Smart Plus, moet je ook bij T-Mobile gewoon betalen voor je internet na je limiet…

  • Jongens, het is heel simpel. Je ziet je dataverkeer alleen met een iSmart abonnement. Niet met de oude ixxx abonnementen. Dat doen ze zodat we upgraden.

    Nu hebben we nog onbeperkt internet. Willen we de hotspot functie gebruiken, een groter abonnement, misschien sneller internet, dataverkeer kunnen zien of welke andere extra optie dan ook die in de toekomst komt, dan moeten we 2x zo veel betalen voor de helft van ons huidige abonnement. Én een datalimiet nemen. Duh.

  • Origineel geplaatst door Gautam
    Dat doen ze zodat we upgraden.

    Waarom zou je upgraden als je bang bent om te krap te zitten met je nieuwe limiet?

  • Ik kan mijn dataverbruik keurig zien met mijn i-150 abo. Prima!

  • Losers.

    Mijn data valt ook om de haverklap weg. Om knettergek van te worden. Het is zo’n ****bedrijf geworden

  • Origineel geplaatst door Lexvo
    Ik kan mijn dataverbruik keurig zien met mijn i-150 abo. Prima!

    Knap hoor dat jij je dataverbruik wel kan zien. Ik heb al jaren een i-150 abonnement, waar ik niet vanaf stap want dan zou ik me in de vingers snijden, maar ik zie deze info dus niet. Ik kan geen dataverbruik zien, waarom jij dan wel?

    Ik vind het knap lullig, om maar even netjes uit te drukken, dat T-Mobile deze functie niet voor iedereen heeft aangemaakt. Want misschien wil ik straks toch wel overstappen met een nieuwe iPhone en dan zou ik het toch erg handig vinden om te kunnen zien wat T-Mobile aan datalimiet heeft opgemaakt voor mij. Kan ik kiezen welk abonnement ik dan nemen moet, nu blijft het maar gissen voor mij.

    Ben nog altijd dik tevreden over T-Mobile maar dit vind ik toch wel weer een gemiste kans!! Doe er iets aan T-Mobile.

  • Ik ga mijn i-150 abonnement doorlopen zo lang dat kan. Onbeperkt is heel fijn. Wat ik verbruik maakt mij geen drol uit.

  • Download “dataman” in de AppStore. Je vult in hoeveel mb/gb je maandelijkse bundel is, en de datum wanneer je weer nieuwe minuten krijgt. Houd je data bij. Zowel 3G als wifi.

  • @Bubbly: Het gaat vooral om dat hele rijtje functies die ze alleen beschikbaar maken voor de nieuwe, belachelijke abonnementen.

  • Ik heb een i-150 ’08 abonnement en ik zie niks

  • Ik had het 1e jaar bij tmobile een abo van 30 euro met onbeperkt internet. Wel 200 betaald voor toestel 3G32. Totaal geen klachten, maar heb me nu laten lijmen voor I smart 230 abo van volgens mij rond de 43 euro. Doodziek van het afknijpen van de snelheid. Vele apps zijn waardeloos geworden. Ik was blij van KPN af te zijn maar Tmobile begint er ook een potje van te maken. Laaielichters!!

  • Ik heb een Flex 15 abonnement (2009) en deze zou niet geschikt zijn. Per maand 15 euro dokken voor internet is wel geschikt

  • @Gautam: Misschien doen ze het gewoon omdat het inzage geven in data verkeer een complexe aangelegenheid is.

    Eerst de populaire abbos die je nu verkoopt en daarna stap voor stap ondersteuning uit breiden voor oudere abbos die niet meer verkocht worden maar wel gebruikt worden.

    Wat een verzuurde reacties allemaal zeg.
    terug naar de realiteit.

  • Een complexe aangelegenheid bestaande uit een query op een bestaande database wat dus al opgelost is.

  • @Roelf: Klopt.

    Alleen realiseer het maar even. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

    Rekening houdend met correctheid veiligheid en voor een uiteen lopend scala aan oude en nieuwe abbos. Dat gaat iets verder dan even een query in de juiste database.

  • goede update.
    hier zat ik op te wachten.

  • Origineel geplaatst door Gautam
    @Bubbly: Het gaat vooral om dat hele rijtje functies die ze alleen beschikbaar maken voor de nieuwe, belachelijke abonnementen.

    Jailbreak? ;)

  • De dataverbruik functie is ineens weg!!!?????

Reacties zijn gesloten.
 
moveexpand

Laatste reacties