Sanoma Media gebruikt Passbook voor advertenties

Sanoma maakt gebruik van Passbook voor advertenties. Hierdoor kun je op een reclame in de app drukken om een kortingsbon op te slaan.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Passbook SanomaBedrijven die reclame maken in applicaties van Sanoma Media kunnen vanaf nu verwijzen naar een Passbook-link. Hierdoor kun je met een druk op een advertentie bijvoorbeeld een kortingsbon opslaan, die je later weer in een winkel kunt gebruiken. Bij het drukken op de Passbook-advertenties verlaat je de iPhone-applicatie niet, maar wordt de Passbook-bon voor je opgeslagen. Sanoma werkt voor de nieuwe kortingsbonnen samen met Shopreme, een platform dat adverteerders helpt met het gebruik van Passbook.


Sanoma verwijst in een persbericht naar een voorbeeld. Nadat je op de advertentie drukt toont de app een kortingsbon, die je vervolgens kunt opslaan in Passbook.

Op het moment heeft Sanoma meerdere applicaties in de App Store staan, waaronder de nieuwe app van NU.nl, Grazia en Goeie Vraag. Het is nog de vraag hoe adverteerders precies van de Passbook-reclames gebruik zullen maken: waarschijnlijk hebben vooral fysieke winkels iets aan de mogelijkheid, omdat je makkelijk een coupon voor bijvoorbeeld een gratis kop koffie kunt weggeven.

Passbook is een nieuwe applicatie die standaard in iOS 6 zit. Hierin kun je kortingsbonnen, cadeaukaarten, klantenkaarten en andere pasjes toevoegen, zodat je ze niet langer in je portemonnee hoeft te bewaren. Inmiddels zijn er meerdere Nederlandse partijen die hier gebruik van maken, waaronder ook Ticketscript en Scoupy.

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.