T-Mobile verkocht tot nu toe 70.000 iPhones

T-Mobile heeft sinds de lancering op 9 november 70.000 iPhones verkocht in Duitsland. Dat betekent dat Duitsland nog geen 1.000 stuks bijdraagt aan het dagelijkse verkoopcijfer van 20.000 iPhones. Toch is T-Mobile tevreden.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

De Duitse mobiele operator T-Mobile liet zaterdag weten dat er in de 11 weken sinds de lancering in Duitsland 70.000 iPhone-abonnementen zijn afgesloten. De iPhone is sinds 9 november 2007 verkrijgbaar in Duitsland. Daarmee is het verreweg het bestverkochte multimedia-toestel in het portfolio van T-Mobile, zo beweert Philipp Humm, hoofd van T-Mobile Germany in een interview. Eerdere speculaties over de dagelijkse verkoopcijfers blijken nu te kloppen.


Eerder ging namelijk het gerucht dat T-Mobile sinds de lancering ongeveer 700 iPhones per dag verkoopt. In het eerste weekend gingen 15.000 iPhones over de toonbank, waardoor er in de resterende dagen gemiddeld 785 iPhones per dag zijn verkocht. Van de 20.000 iPhones die wereldwijd per dag verkocht worden, draagt Duitsland nog geen 1.000 stuks bij. De Franse mobiele operator Orange liet op 10 januari jongstleden al weten dat ze de grens van 70.000 iPhones waren gepasseerd – en daar is de iPhone pas sinds 28 november verkrijgbaar maar heeft wel als pluspunt dat het ook zonder abonnement wordt verkocht.

Toch is T-Mobile tevreden: “In de elf weken sinds 9 november hebben we 70.000 iPhone-abonnementen afgesloten, waarvan meer dan de helft met nieuwe klanten”, vervolgt Humm. “Het gemiddelde internetgebruik van een iPhone-klant overtreft verreweg onze verwachtingen”. Ze verbruiken zo’n 30 keer meer dataverkeer dan de gemiddelde abonnee. Mobiel internet slaat daarmee goed aan bij de klanten. De maandelijkse omzet per iPhone-klant ligt driemaal hoger dan bij de gemiddelde particuliere klant. Toch liep de gemiddelde omzet per klant bij T-Mobile terug met 6% en ligt nu op 33 euro per maand. Die teruggang wordt veroorzaakt door de enorme prijsdruk in Duitsland.

Humm ziet de iPhone als katalysator voor mobiel internet: “De trend om zelf content te produceren en op internet te zetten, zal in 2008 verder doorzetten”. Maar ook over de impact van de iPhone zelf heeft Humm nog wat te zeggen: “Door de sterke openbare discussie rondom de iPhone willen steeds meer klanten meer dan alleen mobiel bellen”. Humm gaat er vanuit dat andere fabrikanten van de trend willen profiteren en soortgelijke apparaten gaan produceren.

Informatie

Laatst bijgewerkt
2 november 2009 om 1:54
Categorie
Providers

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.