Gowalla en Foursquare krijgen nieuwe functies

De twee incheckdiensten Gowalla en Foursquare hebben beide nieuws te melden: Gowalla heeft een update van de iPhone-applicatie uitgebracht en Foursquare experimenteert layers waarbij je de wereld door de bril van je favoriete organisaties kunt bekijken. Gowalla en iOS 4 De nieuwe versie van Gowalla heeft verbeterde graphics die zijn aangepast voor de hogere resolutie […]
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

gowallaDe twee incheckdiensten Gowalla en Foursquare hebben beide nieuws te melden: Gowalla heeft een update van de iPhone-applicatie uitgebracht en Foursquare experimenteert layers waarbij je de wereld door de bril van je favoriete organisaties kunt bekijken.

Gowalla en iOS 4

De nieuwe versie van Gowalla heeft verbeterde graphics die zijn aangepast voor de hogere resolutie van het Retina Display in de iPhone 4. Ook is er ondersteuning voor multitasking met Fast App Switching. Gowalla kan voortaan ook constant interessante spots in de omgeving tracken.

gowalla incheckenVoor nieuwe gebruikers is het makkelijker geworden om een account aan te maken en een koppeling met Twitter, Facebook en het adresboek te maken. Gowalla is gratis te downloaden. Er is een aparte versie voor de iPad (ook gratis).

Met Gowalla moet je inchecken op allerlei locaties, waarbij je items en badges kunt verdienen. Het ‘snuffelen’ naar items wordt nog niet ondersteund in de nieuwe update, maar daarvoor zijn wel aparte apps verkrijgbaar: Gowalla Sniffer (€1,59) en Gowalla Swag (ook €1,59). Beide apps zijn niet door Gowalla zelf gemaakt en eerlijk gezegd is het een vorm van valsspelen.

Downloaden: Gowalla (gratis) en Gowalla iPad (gratis)

Foursquare krijgt layers

Foursquare is begonnen met een campagne met layers van The Huffington Post en Independent Film Channel (IFC). IFC liet gebruikers beschrijvingen van locaties insturen en selecteerde daaruit de locaties die aansluiten op het merk. Foursquare-gebruikers kunnen nu aangeven of ze tips als push notificatie willen ontvangen wanneer ze in de buurt van een IFC-goedgekeurde locatie zijn. In januari deed Foursquare al een campagne met de Canadese versie van de krant Metro waarbij je restaurantreviews in beeld kreeg. In april volgde er een test met locatiegebaseerd nieuws van The Wall Street Journal. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen zien dat een terrorismeverdachte op een bepaalde plek gearresteerd is.

foursquare pushDe push-notificaties (zie afbeelding hiernaast) werken via opt-in. We kennen layers natuurlijk al van het Nederlandse Layar, maar de push notificaties voegen er iets extra’s aan toe. En in de toekomst kan Foursquare de content ook nog dynamisch laten bijwerken door de aanbieders. Je ziet de wereld door de bril van je favoriete organisaties.

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.