Foto T-Mobile shop Almere-Centrum iPhone 3G verkoopJuist op de dag van hun grootste productintroductie sinds tijdens ligt het T-Mobile-activatiesysteem er uit en is het voor shopmedewerkers onmogelijk om klanten te helpen het door hun gewenste (iPhone-)abonnement af te sluiten. Het TAS-systeem schijnt overbelast te zijn door de vele abonnementsaanvragen die tegelijkertijd worden gedaan. In alle gevallen worden klanten zelfs teruggestuurd en later gebeld om dan alsnog de hele acceptatieprocedure te doorlopen.

Er zijn daarnaast heel veel klachten over veel te weinig voorraad en wachtlijsten die toch niet gerespecteerd worden.

Voorlopig een erg slechte beurt van Apple, T-Mobile en alle partners. Later meer.

Foto T-Mobile shop Almere-Centrum @ 8:31 met dank aan Sylvester.

271 reacties op “iPhone 3G: T-Mobile kampt met forse activatieproblemen / Veel te weinig voorraad”

↓ Meteen naar reactieformulier

  • Why Tmobile….

  • Heel erg slecht, lijkt wel of ze het systeem niet hebben voorbereid op de enorme stormloop. Wat heel dom is, want ze weten precies dat er minimaal 80 T-Mobile shops x laten we zeggen gemiddeld 3 computers per shop om09:30 tegelijkertijd connectie wil maken met het systeem. Dat is vrij makkelijk uit te rekenen, en daar moet je op in spelen, door wat extra lijntjes te leggen..

    Ongelooflijk..

  • Was te verwachten …

    netwerk hadden ze kunnen voorbereiden, te kort aan toestellen niet, toch afhankelijk van apple

  • Klopt helemaal. Vanochtend een 16G op de kop getikt in Purmerend waar er totaal (bij de T-Mobile winkel) maar 12 iPhones beschikbaar waren!

    Ik wordt vanmiddag teruggebeld als het systeem weer werkt en dan kan ik em op gaan halen…

  • @Joop: Ik denk dat dit elke andere provider zou overkomen. Het is niet iets specifieks voor T-Mobile…
    En vooralsnog ben ik al jaren een tevreden T-Mobile klant. Heb ooit één keer een probleem gehad en dat is zeer goed opgelost.

  • “Gelukkig” is de voorraad maar zo beperkt want anders……..

  • Ik hoop dat de levering van 6 weken (bij een online bestelling) niet nog langer wordt.

  • Daar zit ik dan lekker happy te wezen met m’n 1ste generatie Iphone :-)
    Blijft toch een mooi ding, hè!

  • Vanmorgen stond ik ook vanaf even voor 6-en te wachten voor de T-Mobile shop in Hilversum om nummer 7 in de rij te zijn. Toen ik net na 10 uur blij met mij 16Gb witte iPhone 3G de winkel uit liep waren mensen voor mij nog aan het wachten op de activatie. Ook in het langslopen bij de bijna naastgelegen PhoneHouse stond de eerste die daar ter plaatste was nog voor de toonbank.
    Reden dat het bij mij vlotjes en snel verliep is dat het voor mij een verlenging was. Deze hebben ze handmatig er doorheen gedaan en de verwerking vindt toch pas over een 3 maanden plaats.

    Kortom, ik was uiteindelijk de 3e die daadwerkelijk met het toestel in de hand de winkel uit liep :)

  • Wel erg streng.. Was gisteren in Rotterdam. Erg goed geregeld en georganiseerd.
    is allemaal niet zo extreem simpel. Gisteren waren er ongeveer 7 a 800 mensen terwijl v tevoren 500 iphones beloofd waren… Echter iedereen (alle 7 a 800 is blij naar huis gegaan. Tuurlijk wel irritant voor de mensen die er vanochtend stonden… komt best goed

  • @redchilly…

    Hoeveel hadden ze er beschikbaar daar ?

  • Heb nu met mijn “oude” iPhone ook ineens geen GPRS (internet) meer met T-Mobile en firmware 1.1.4.

    Krijg steeds de melding “safari can’t open the page because it can’t find the server” etc. Iemand anders ook last van?

  • @Roy

    Precies ‘t zelfde verhaal maar dan in Den Haag bij de Belcompany

  • In hilversum had de t-mobile winkel er maar 12 de apple premium seller 2 en de belcompany maar 8

  • Haarlem T-mobile 16 iPhone 3G’s ! Wat was dit?

  • Ik zit hier in de t-mobile shop in Den Haag en ondanks het feit dat ik nummer 24 in de rij was heb ik de LAATSTE 16 GB iPhone weten te bemachtigen. De voorraad is dus een lachertje. De computers liggen er nog steeds uit en tot ze weer in de lucht zijn krijg ik mijn toestel niet mee. Wachten en hopen dus…

  • vanochtend om 4 uur opgestaan… wel een witte iPhone 16 gig kunnen kopen… kan hem echter nog niet ophalen omdat ze ook nog met mij contact op moeten gaan nemen.

  • minder, echt, maar ik krijg mn iphone over een paar uurtjes en dan ben ik gelukkig :D

  • Nu iedereen schelden op T-Mobile. Als KPN de rechten had gehad waren zij de lul geweest.

  • Na de belcompany is neit normaal in hilversum huizen en baarn hebben ze reserveringen van te voren aangenomen echt niet normaal… stond ik daar de w88 vanochtend vroeg facking hell he…

  • Wel vervelend dat de T-mobile medewerkers bij opening van de winkel niet mochten zeggen hoeveel toestellen er beschikbaar waren. 12 toestellen per filiaal is echt schraal…
    Helemaal zuur om te zien dat medewerkers al wel vrolijk met de Iphone lopen :(

    Pfff…wachten

  • voor een onderneming is er niets frustrerender dan dat het aanbod de vraag niet kan voldoen. Slecht uitgedacht is het zeker

  • T-mobile Tilburg

    32 op voorraad was nummer 46 ben uit rij gegaan

    Na 45 min was nummer 1 nog de winkel niet uit de winkel tegenover was phonehouse daar zelfde probleem maar mocht wel even met het doosje naar buiten voor een foto voor de krant(konden die ook weer gaan)

    Belcompany niemand in de rij maar reserveringslijst vol en die bleef geldig tot 2 uur.

  • sommetje Hilversum:
    T-Mobile 12 toestellen totaal, te weten:
    2 X wit 16Gb, 6 x Zwart 16Gb, 4 x 8Gb

    PhoneHouse 8 toestellen totaal:
    3 x wit 16Gb, 3 x zwart 16Gb, 2 x 8Gb

    BelCompany 6 of 8 totaal:
    variatie onbekend, alles in voorinschrijving vergeven, geen mensen buiten vanmorgen

    MacHouse 2 toestellen totaal,
    variatie onbekend.

    p.s. Ik heb alles gefilmd vanmorgen, kijken of ik er een leuke Vodcast van kan maken ;)
    Niet eerder dan zondag (hopelijk ook niet later) zal deze op 1 of andere manier beschikbaar zijn.

  • Kan iemand wat vertellen over kwaliteit van ontvangst met de nieuwe iPhone op T-Mobile netwerk (Telfort klant hier), snelheid van internet toegang (in auto, trein, platteland gebieden) enz

  • Echt een hele slechte beurt van T-mobile, amateurs!

  • Het wordt dus wéér even geduld hebben… Saturn hier in Tilburg had er… jawel… 5 !
    en de T-mobile shop 32.. maar alles is op, de juf zei wel dat in de loop van volgende week er weer geleverd gaat worden, of toch maar online bestellen?

  • Mediamarkt 12, T-Mobile winkel 6 (!!), Apple Reseller 2

    Gaat goed zo jongens! Apple houdt wel veel van hun klanten

  • Reden dat het bij mij vlotjes en snel verliep is dat het voor mij een verlenging was. Deze hebben ze handmatig er doorheen gedaan en de verwerking vindt toch pas over een 3 maanden plaats.

    Kortom, ik was uiteindelijk de 3e die daadwerkelijk met het toestel in de hand de winkel uit liep :)

    Je kan dus nog 3 maanden lang geen 3G gebruiken? (dat gaat natuurlijk pas aan bij je nieuwe abbo) :P

  • Net terug van de T-Mobile winkel in Groningen (waagplein). Sinds 8 uur in de rij gestaan op positie 20. Om 9 uur werden er vanuit de winkel papiertjes uitgedeeld met de nummers 1-27 wat te denken gaf dat er voldoende toestellen waren. Om 9.30 werden de eerste vier naar binnen gelaten en werden de problemen duidelijk.

    Pas rond 11 uur kwamen er geluiden dat er tóch een reseveringslijst was en er nog 11 telefoons vrij waren voor niet bestaande reserveringen. Waarvan dus vier al aan de mensen binnen vergeven waren die uren in de winkel konden wachten. Daaronder was ook de enige witte.

    Kortom: tussen half acht en kwart over elf hebben een hoop mensen (vanaf nummer 11 tot 27, en de tientallen zonder nummers) voor NIKS in de rij gestaan. Kleine kans dat er vanmiddag om 17.00 nog een telefoon te halen is voor een verlopen reservering. Anders is T-Mobile mij kwijt, en ligt voor een iPhone voor mij de bal bij Apple en diens keuze voor een eventuele tweede netwerkpartner.

    Ongelooflijk treurig dat er niet gezegd kon worden hoeveel er nog waren. Dat je als zaak niet aan de vraag kan voldoen is erg, dat je je klanten die daardoor voor niks veel moeite te doen om er bespottelijk vroeg te staan dat niet wilt vertellen is tot in den treure.

    De bombarie van gisteren in Rotterdam oogde op video erg verzorgd en professioneel (ondanks de chaos). Helaas echter is bij T-Mobile veel show, veel praatjes, maar weinig kwaliteit en respect voor trouwe klanten. Vodafone had dit niet zo ver laten komen.

  • ach… anderhalf jaar moeten wachten, die paar uurtjes of dagen kunnen er ook nog wel bij, toch… :-)

  • Lekker consistent weer. Iedereen SMS’en dat de reserveringslijsten zijn verscheurd maar dan diezelfde lijsten toch aanhouden.

  • Dit heb ik twee weken geleden al aangekondigd bij iphoneclub.

    Had van een betrouwbare bron al gehoord dat T-Mobile niet kon leveren en dat er maar een paar mensen de Iphone meteen konden krijgen, de rest moet wachten op augustus.

    Jammer dat mijn melding toen niet serieus werd genomen want dit is echt een lachertje en mismanagment van T-Mobile van de eerste klas.

  • Belcompany Tilburg (alle 3) hadden ook op reservering. Heb mijn naam daar op de lijst laten zetten en ben nu nummertje 12. Hopelijk snel een nieuwe levering. De rij bij de t-mobile shop ben ik maar hard voorbij gelopen. Was wel vroeg bij Saturn, maar kreeg geen bonnetje. Was nummer 7 ofzo. Gisteren hadden ze er 8 binnengekregen, vanmorgen waren het er nog 5…..

    Ach ja, nog even geduld ;-)

  • :):) Ik heb mijn iphone zojuist meegekregen, via een workarround hebben ze toch alles kunnen afsluiten!!!!

    Het knelpunt van al deze problemen betreft de credit check. Daar loopt hij constant op vast

    Iedereen Suc6…

  • @redchilly was jij vanochtend die man met die witte jas? :P

  • @Niels: het was zeker heel goed geregeld gister nacht. Niets op aan te merken! Jammer dat in de ochtend zulke grote problemen zich voordoen.

  • Geen enkel probleem net bij belcompnay alles kan gewoon telefonisch/handmatig gedaan worden. Het probleem is er wel bij de server alleen er kunnen nog gewoon abonomenten afgesloten worden!

    I’VE GOT HIM :D

  • Jawadde, zo sucky sucky voor nederland.. veel te weinig voorraad en ze kunnen hem nog niet activeren ook. Volgens mij is het succes in belgie wel veel minder, alhoewel ik moet oppassen met deze uitspraak. Niet iedereen kan/wil maar even 525€ ophoesten voor een gsm.
    Maarja, ik koop hem wel met kerstmis :)

  • Ik ben vanochtend om half 7 gaan zitten met een vriend voor de deur, waren de eerste. Na 3 uur wachten konden we naar binnen. Toen was er al een redelijke rij ontstaan (30+ man). Eenmaal binnen kregen we te horen dat er totaal 12 toestellen beschikbaar waren! Maar goed, wij dachten we lopen deze winkel geheid uit met een iPhone.. Niet dus. Activatie wilde maar niet lukken en we hebben nog tot +- 11 uur gewacht. Daarna alvast contract etc getekend & we worden later op de dag gebeld als het activeren wel lukt..

    Had toch beter verwacht van T-Mobile.

  • Ik stond ook vanochtend aan de belcompany in Osdorp voor de opening om zeker te zijn dat op tijd was. Geen iphone gekregen want alle iphones waren al gereserveerd, dit is toch om boos van te worden. Vervolgens naar de phone house en nog een andere BelCompany in amsterdam west. Zelfde verhaal. Heel erg netjes geregeld van T-mobile, als klant blijf je met dit soort praktijken toch weer is in de kou ! Een halve dag op de baan, en nog steeds geen iphone.

  • ben al meer dan 7 jaar lang vaste klant van T-mobile met een gemiddelde telefoon rekening van 120 euro per maand!!! Sinds 2 juli was mijn 1-jarige contract weer verlopen. Zo blij dat ik dan mijn contract kan vernieuwen zodat ik op 11 juli de Iphone kon krijgen. ben sinds Juni en Juli wel 5 á 6 keer langs T-mobile winkel geweest voor informatie over de Iphone…….. echt T-mobile met hun arrogante winkelmedewerkers enzo……. geven altijd tegenstrijdige informatie en doen vet geheimzinnig enzo…. krijg je toch een kort lontje ervan!!!!

    Donderdag koopavond dus nog effe langs geweest en vragen hoe laat ik eventueel alvast voor de winkel moet komen staan…… zegt ie…. “Wij gaan pas 9:30 open….. en voor die tijd moet je maar zelf weten hoe laat je voor de deur wil gaan staan”….. “kan als je om 9:30 komt dat je op tijd bent of niet”……… ” dat we misschien wel of misschien niet nog Iphones hebben”……..

    voor de Duidelijkheid….. Ik wil best moeite doen voor een Iphone……. maar ik ga ECHT NIET in de ochtend URENLANG voor jan LUL in de koude regenachtige zomer weertje voor de deur als een ZWERVER…. SMEKEN voor een telefoon!!! Ik laat me zeker niet zo BEHANDELD worden door zo een K.*.T. telefoonwinkel…… die maandelijks 120 euro van mij vangt……

    Ik was er om 8:45……. maar 30 á 40 man stonden voor de deur ( Yes!!! )….. 20 toestellen ( BELACHELIJK )…… terwijl ze al ruim een maand aankondigen dat ze de IPHONE exclusief aanbieden……..

    Is de IPHONE dan zoveel meer werk om te produceren dan pakweg een Auto????

    geef toe dat ik mijn frustraties hier aan het typen ben…… maar ik denk dat samen met mij nog velen er ook zo over denken…..

    ben blij voor degene die wel urenlang in de koude ochtend en slecht weer voor de staan hebben wachten….. zij verdienen het ook wel om een Iphone te krijgen…… maar geef zelf toe…… je word BEHANDELD als een HONDJE…… terwijl T-Mobile en Apple echt wel geld van je verdient!!!

  • @Jay: Welke workaround?

  • @ LJ, nee, in princiepe wel, maar ze laten de voorwaarden al eerder ingaan op huidige (iets duurdere) abo. Anders ook geen punt, ik heb “Web&Walk”
    @ Hanstin, Yup, that’s me :) Ben je ook in beeld?

  • het enige wat wel werkt is: orange klanten die verlengen naar t-mobile! hehehehe. Net iemand gesproken die de enige was in de winkel die zo naar buiten kon met de iphone.

  • Ik kwam vanochtend aan bij de t-mobile shop om
    +_ 8.20 was nummer 13 in de rij.
    En het is een zwarte 8 gb geworden.
    De vesteging Alphen aan den rijn had er 20 totaal
    waar er om 9.30 een persoontje of 40 stond.
    Tevens dat de servers plat gingen, konden ze toch ook wel beter voorbereid hebben?!

  • Vanochtend bij the Phone House geweest.
    Stond nummers 1,2 & 3 op de lijst voor 16 GB (2x Zwart, 1x Wit) modellen.

    We werden gisteren netjes gebeld dat ze er vandaag zouden liggen. Vanochtend alles geregeld maar ook daar lag het systeem plat. Contracten zijn (op papier) ingevuld en worden vanmiddag per telefoon gecleared. Dan krijgen we een nieuw belletje dat we ze kunnen ophalen.

    The Phone House heeft naar mijn idee alles dus netjes geregeld. Ik ben er zeker van dat ik er vanmiddag een kan ophalen…

    Totale ‘voorraad’ was trouwens 9 stuks

  • Online kan je nu ook niet meer bestellen. Eerst krijg je een melding dat je het over 45 min nog eens moet proberen.
    Daarna krijg je een mailtje dat je bestelling er toch door is gekomen, gevolgd door een mailtje dat je kreditwaardigheid niet voldoende is, en dat je nog maar eens een keer moet proberen.
    Niet om heel lullig te doen, maar binnen 1 minuut kunnen ze niet mijn kredietwaardigheid checken lijkt mij zo, en die moet echt niet voor problemen zorgen lijkt mij zo

  • De 24 van T-Mobile in Zwolle zijn op. Iedereen die er nog is mag intekenen op een “nationaal reserveringslijst” voor 50 euro borg waarvan 5 euro niet terug gegeven wordt als je nog annuleert.

  • Stond 5 uur voor de winkel.. ik was tweede want iemand voor me die OM HALF 4 al erwas was dus eerste :P… Maarja toen chraste de servers. Niemand was meer te bereiken en complete chaos…. Maarja nu word ik gebeld of ik vanmiddag of morgen kan ophalen

  • Uuuurenlang, in de kou en regen, in de rij staan en dan nog niks krijgen!!! Sjonge…jonge… Ik heb zoveel Zure gezichten en teleurgestelde mensen gezien voor de deur van T-mobile…….

    Apple en T-mobile houden wel van Leedvermaak :D:D:D:D:D

  • We kunnen ons er druk om maken, maar het belangrijkste is: ik heb er 1! Nog niet thuis, word ook gebeld als het systeem weer werkt. Was natuurlijk wel een beetje te verwachten.

    Veenendaal waren er 22. Ik was nummer 5 in de rij. Paar teleurgestelde klant, maar moet je maar eerder komen. Ik stond er om half acht al.

    Even vastgehouden in de shop en Oh, wat is ie mooi!

  • was wat te verwachten

    Teveel verkooppunten en in teveel landen tegelijk. Dan spreid je het aanbod zo dun uit dat je er meteen door zit. Vooral in dichtbevolkte regio’s als NL en Vlaanderen/Brussel.

    Ik denk dat als je straks het sommetje maakt van alle verkochte iphones vandaag wereldwijd, het aantal toch hoog zal liggen.

    Ik hoop hem tegen augustus te hebben. Ik ga nu niet staan aanschuiven in de regen

  • @redchilly yup ik was nummer 14 (die gast met die bos haar en koptelefoon)

  • Wat een bullsh!t zeg, al dit gezeur op t-mobile en dat andere providers dit ‘niet zo ver hadden laten komen’ (hahaha wàt een onzin).

    De échte sukkels hier zijn Apple, omdat zij zo nodig een product op dezelfde dag wereldwijd willen introduceren en veel te weinig tijd hebben ingecalculeerd voor het productieproces en leveringstijden. Hoe kan je in godsnaam als bedrijf serieus genomen worden als je meerdere van je exlusieve providerwinkels maar een handjevol (!!) toestellen aanlevert?!

    Blamage zeg, Steve. In de hoek met een ezel-puntmuts, jij…

  • Nou hier Gouda, was het echt absurd. Er stonden ongveer 70 mensen voor de deur.
    En ja hoor 9.30., de deur open….. en wat vertel onze T-Mobile verkoper: er zijn maar 12 iphone in de winkel. Nou nou 12 stuks in een stad van 70.000 mensen kom op he.. erge slecht Reclame van Appel en T-mobile. En nu hoor ik ook nog da tje waarschijnlijk 6 weken moet wachten..pppfffff

  • hahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahahaha

    Heb al een half jaat de v1 iphone, ik wacht wel ff tot de bugs eruit zijn. Had niet anders verwacht dat dit de soep in zou lopen

  • En toch trappen we er met z’n allen in…. De hype van Apple. Groots respect voor hun marketingapparaat.

    Zelf peins ik er niet over om zo vroeg voor een winkel te gaan liggen. Was toevallig in Glasgow onlags, en daar bij de O2shop een ipone gekocht voor 169,- pond.

    Goedkoop simmetje erin en klaar is klara….

  • Hier is het volgende spreekwoord wel heel erg van toepassing:
    “Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.”

  • Den Bosch is doffe ellende.. T-Mobile had vanochtend om half acht een lange rij voor de deur liggen. Om elf uur ben ik opnieuw wezen kijken, en er stond nog steeds een behoorlijke rij. (voor de reserveringslijst inmiddels?)
    Phonehouse en Belcompany waren uitverkocht, net zoals a-mac. Een belletje naar de mediamarkt in Eindhoven leverde me ook het ‘uitverkocht’ verhaal op.

    Ik ben benieuwd of de tweede levering in Nederland net zo’n situatie als vandaag oplevert. Ik ga niet in de regen staan wachten, ook nog eens zonder te weten of ik dan daadwerkelijk aan het eind van de rij een iPhone kan vasthouden.

    Weet iemand meer over wanneer het tekort is opgelost? Ik lees her en der iets over augustus, maar dat zou toch wel erg gortig worden.

  • Utrecht Overvecht: 30 toestellen beschikbaar, 11 gereserveerd via SMS, 70 man voor de deur om half negen. Resultaat: veel teleurgestelde gezichten rennend naar Phone House in de buurt die er maar 10 op voorraad had waarvan 4 gereserveerd (voor personeel waarschijnlijk).

    Kortom landelijk een grote fiasco… voor de klanten dan.

  • Als dit overal zo is betekend dat dat de 3G iPhone een overweldigend succes is! In Heerlen ligt een zwarte 16Gb te wachten op mij…..alleen op mij..;-)

  • Booooo Apple

    Booooo T-Mobile NL

  • 1. Wie is het mij eens dat de beperkte levering van iphones dezelfde tactiek is als Nintodo’s Wii ?
    2. Wie is het met mij eens dat GPS op deze iphone wel geschikt is voor “full” navigatie?*

    Zelf heb ik vanochtend ook in de rij gestaan, 10e in rij, mocht alleen (verlengings-) contract tekenen en wordt teruggebeld… Maar het personeel van T-Mobile kwam zelf zeker niet goed georganiseerd over. Toch wordt ons geduld getest, dit terwijl we dat niet hebben anders stonden we toch niet in de rij??

    *Op verschillende sites staan namelijk maffe conclusies zoals GPS werkt binnen slecht op de iphone…

  • jeej!

    Ik heb mun iphone!!!!
    Dus we begonnen aan de activatie procedure….
    Eerst het online activeren lag er uit of zo iets.
    Gebeld,…. Dan word er gezegt, print formulier uit van de site.
    Maaaar een kloooooiooooo was vergeten de iphoneabo formulieren daar op te zetten..

    Dus ff wachten….
    Toen handmatig gedaan… En toen dus 2 uur in de winkel gewacht totdat er bij tmobile op word genomen.
    Een vrolijk muziekje dat wel, en ook in surround, als er 3 telefoons handsfree, verbinding proberen te krijgen.

    En een lieve stem die zegt, dat de wachttijd iets langer bedraagt dan 2 minuten :S

    Maar ben thuis maar even iets gaan eten. Nu eventjes wachten tot dat ik word gebeld dat ik m op kan halen :D

  • Ik heb vanochtend in de rij gestaan voor de Phonehouse bij mij in het dorp. Ik was de eerste (en vrij lang de enige), en het dreigde even mis te gaan toen de winkelmedewerker aan kwam en doodleuk vertelde “Oh, de iPhone? Nee, die zijn allemaal al gereserveerd” (in tegenstelling tot wat hij een dag eerder had gezegd), maar na enige boze blikken heb ik dan toch een mooie 16Gb editie kunnen bemachtigen. Ze hadden er maar liefst 3 (drie!) ontvangen!

    Ondanks dat voor mij hetzelfde geldt als voor Redchilly (het gaat om een abonnementsverlening, niet een activering) kwam het toch niet door de systemen heen en zit ook ik op een telefoontje (haha…) te wachten dat de boel weer up is.

  • Hebben de gelukkigen die al met een iPhone de deur uitgelopen zijn trouwens al geprobeerd deze in iTunes te activeren? Want dat was vorig jaar ook grote ellende bij de launch van de originele iPhone.

  • Kom net terug van Tmobile shop herestraat Groningen. Ook hier werd door Tmobile personeel verkondigd dat 21 iphones beschikbaar zouden zijn. Gelukkig dacht ik nog want ik zat binnen die 21. Puntje bij paaltje, ik word door security binnen gelaten, blijkt gewoon glashard dat er maar 19 toestellen zijn.

    Dik 5 uur voor jan snot in de rij gestaan…

    Tmobile, tel je voorrraad!! En geef gewoon eerlijk aan hoeveel iphones er op voorraad in je shops zijn. Dat voorkomt dat mensen uren uren hoopvol maar voor niks staan te wachten.

  • de meeste mensen snappen het niet he.. dit is gewoon deel van de hype (niet de storing of course, maar het beperkt aantal iPhones). Zorg dat de voorraad niet te groot is en mede door bovenstaande berichtgevingen wordt er WEER gratis reclame gemaakt voor Apple en T-mobile. “interesse zo groot dat product niet aan te leveren is”.. toch super reclame!

    ik heb me gewoon ingeschreven bij de lokale apple reseller.. ik zie wel wanneer ik de 16 gig witte iphone mag ontvangen.
    het is maar een telefoon hoor, niet iets waar je niet zonder kan! :)

  • Was vannacht al om 2 uur voor de tmobile shop in den bosch gaan zitten… mocht dus ook als eerste naar binnen en heb m’n iphone 3G mooi binnen :D:D

    oww ja…tijdens het wachten in de nacht, rond 4 uur, stopte er 2 scooters met 4 jongens erop 2 winkels verder dan de Tmobile shop, bij de Ici Paris. 1 ervan wees naar mij en zei dat ik me mond moest houden, vervolgens gingen ze proberen in te breken bij de Ici Paris voor geurtjes…gelukkig kwam al snel de politie maar helaas waren ze ontkomen…ik was wel de getuige…was wel ff schrikken hoor

  • Stond als nummer 30 in de rij in Enschede; tevergeefse moeite dus. Snel geswitched naar Mediamarkt. Die zouden er welgeteld 6 hebben. Blijkt er al één door een verkoper van Mediamarkt zelf geclaimd te zijn en waren de andere vijf niet op voorraad in de winkel. Je kon hier tegen een borg van 250 euro een bestellen, waarna je vandaag of morgen gebeld zou worden……

    Lang leve de marketing strategieën van zowel Apple als Mediamarkt als T-Mobile!

  • Net weer thuis na wachten vanaf vanochted 07:15. Voor mij 5 anderen waarvan de eerste er al om 0530 stond. De groep met early adapters groeide snel aan, rond 8 waren het er 20 en om 0830 waren het er 30+. Op dat moment kwam de verkoper van T-mobile naar buiten met de mededeling dat hij 30 toestelen had en deelde vervolgens nummertjes uit.
    Inderdaad bleek het systeem vlak naar opening -0930- plat te zijn gegaan… lang wachten… nog langer wachten… we werden wel van koffie en thee voorzien door T-Mobile (Almere) -prima service-.

    Maar ja om 1100 nog steeds geen IPhone… wel alle gegevens opgenomen, en nu bellen ze me op zodra ze de gegevens kunnen invoeren.

    Dus, ik heb um , maar toch nog niet

  • Toch jammer dat hier iedereen loopt te klagen op t-mobile en apple terwijl iedereen er een wil hebben!
    Jullie snappen toch ook wel dat dit onderdeel van een hype creeën is? Dit trucje is door Apple bedacht en blijkbaar werkt het perfect want iedereen schrijft erover!
    Dat het aansluitproces bij t-mobile eruit ligt was te verwachten, tuurlijk had t-mobile het aan kunnen passen maar denk dat het bij andere aanbieders hetzelfde was geweest.
    Echter is het zo erg om even wat langer op de Iphone te wachten?
    Wil er ook een maar wacht gewoon tot ze weer leverbaar zijn, is dit nu echt een probleem dan?
    Wees volwassen en wees sportief dat t-mobile goede zaken doet met de Iphone. Hoop voor ze dat ze samen met apple de hype lang vast houden!

  • je wordt door Apple en T-mobile blij gemaakt met een dooie mus……

    gemiddeld 12 á 20 iphones per vestiging….. hoe kan je dit tegenover je klanten uitleggen??? maanden van te voren zo groots aankondigen dat ie op 11 juli verkrijgbaar is. Nu wordt het nog minimaal 6 weken wachten…… Apple en T-mobile ga effe andere mensen zo behandelen…. want hier ben ik niet voor gediend……

    waar kan ik een HTC diamond halen :P….. toch niet zulke tafferelen als Iphone mag ik hopen :P

  • Ik zat met een verlenging, welke niet meer door de systemen kwam tegen 10:00. Erg vervelend.. Ik heb in totaal een uur gewacht. Er werd wel door het systeem aangegeven dat de verlenging akkoord was, maar het volgende scherm bevatte pas het accorderingsnummer, wat minimaal vereist is om me de foon mee te geven. Diot laatste scherm kwam er echter niet meer op, omdat het systeem in een time-out liep en alles opnieuw moest. Handmatig ingevuld, doorgefaxed en wacht nu op bericht dat het rond is. Vanmiddag ophalen maar.

    Overigens liepen in het eerste half uur 10 mensen binnen met de vraag of hij er nog was .Alles was al gereserveerd.

    Ook stonden er wederom zo’n 100 mensen bij de T-Mobile shop op de lijnbaan, waar men ook problemen had, evenals bij de belcompany op de lijnbaan.

    Erg jammer allemaal. Jammer dat er niet een degelijke performance test is gedaan, of andere maatregelen zijn genomen om de overbelasting aan te kunnen…

  • Roosendaal heeft zeer relaxte verkoop iPhone 3G

    De verkoop in Roosendaal verliep uitermate rustig.
    Om 07:50u, slechts 2 mensen in de rij.

    De verkoop verliep prima. Als je aankwam werd een kopie van je bankpas + paspoort gemaakt. Vervolgens werd er een nummer op je blad gezet, zodat je je plaats niet
    percé bezet hoefde te houden. De T-Mobile is hier bovendien gevestigd in een overdekt winkelcentrum, dus geen last van regen. De klantvriendelijkheid was ook uitstekend.

    Aantallen iPhones:
    T-Mobile Shop: 12
    Belcompany: 12
    The PhoneHouse: 11

    Zeer rustig verloop:
    In Roosendaal was het verloop echt zeer rustig. Geen grote rij en als je bij de T-Mobile Shop rond een uur of 09:00u te laat was, dan kon je hem nog op je gemakje halen bij Belcompany of The Phonehouse. Ook daar geen lange rijen.

    Wel storing:
    Klanten dienden de iPhone 3G wel achter te laten in de winkel en worden gebeld als ze hem mogen komen ophalen. Ik zelf heb hem al wel in huis, net voor het netwerk bij T-Mobile plat ging kwam mijn order net op tijd binnen.

  • Overigens, even bewust een apart comment, anders wordt het niet gelezen met zo’n lang verhaal:
    De medewerker gaf aan dinsdag weer nieuwe voorraad te krijgen :)

  • HAHA Lieve mensen, je laten opnaaien door multi-nationals.

    Maar bedenk even dat wereldwijd meer dan een miljoen winkels zijn die de iphone op dezelfde dag willen aanbieden. vermenigvuldig dat met een gemiddelde van 10 tot 15 iphone’s per winkel.

    Dan vind ik het nog knap dat ze het zo eerlijk kunnen verdelen.

    Hebben hebben hebben, aasgieren. Wacht gewoon lkkr rustig af

  • hoorde gister in Rotterdam dat ze aankomende week geen levering krijgen, maar die week erop.
    Dus wellicht schiet het al op.

    Er werd voorspeld dat gister in rotterdam om half 3 de 500 iphone gepasseerd zou zijn, ze hadden nog wat tijd (en voorraad blijkbaar), en gingen door tot 550. Dus 550 blije mensen die rotterdam verlieten. En ik schat een 100 die veel te laat waren en met een opblaas kussen naar huis konden :)

  • net bij de BC geweest waar mijn iPhone wacht. Storing netwerk, wordt later terug gebeld als de reservering wel gelukt is.

  • @Hanstin: Is niet helemaal waar… de Premium Store in Hilversum had er 14 in plaats van maar 2. Van die 14 waren er 12 gereserveerd. 2 bleven er nog over om aan de wachtende te verkopen.

    Daar stond ik dus als nr. 3. met lege handen …

    wel raar want ik had begrepen dat er niet gereserveerd mocht worden…. van T-mobile

  • @ Happy….. ga jij maar lekker wachten. dat jij leuk vind om “getruct” te worden tjaaaa…..

    ik voel me te goed om zo voor de gek gehouden worden….

  • HAHA Lieve mensen, je laten opnaaien door multi-nationals.

    Maar bedenk even dat wereldwijd meer dan een miljoen winkels zijn die de iphone op dezelfde dag willen aanbieden. vermenigvuldig dat met een gemiddelde van 10 tot 15 iphone’s per winkel.

    Dan vind ik het nog knap dat ze het zo eerlijk kunnen verdelen.

    Hebben hebben hebben, aasgieren. Wacht gewoon lkkr rustig af

  • Eigenlijk is die hele kleine voorraad (nog niet te spreken van de netwerkproblemen) toch een uitermate beschamende vertoning hoor.

    Als we nou weer 6 weken moeten gaan wachten tot de winkels weer enkele stuks krijgen en dat dat toneel zich daarna weer gaat herhalen…. dan weet ik het niet..
    Over een paar weken komt Nokia’s N96 ook op de markt namelijk!

  • Wat een marketingstunt…

    nou de online voorraad mobistar belgië is ook al uit… Op de winkels heb ik geen zicht … zal ook wel zoiets zijn.

  • T-Mobile Nijmegen. Was rond half negen nummer 30 in de rij, De eersten zaten er al sinds 19.00u…. Er zouden er 30 aanwezig zijn, maar uiteraard hadden ze hier last van dezelfde storing. Uiteindelijk mocht ik om 10.30u naar binnen en lag er nog een 8gb voor me klaar, Als trotse v.1 bezitter liet ik die maar aan mijn lieftallige oud-collega vlak achter mij in de rij om aan te schaffen. Kwam puur voor de witte 16gb en de kans leek al heel klein daarmee verwend te worden. Wel een aanbetaling gegdaan om die dan maar te resereveren, afwachten hoelang dat duurt.
    Vroeg in de rij gaan staan en dan een heel abonnement afsluiten zonder een iPhone mee te kunnen nemen lijkt me nog veel zuurder!

  • @Remco van Schijndel : Jij was zeker een van de vier die op de stoeltjes voor de ingang zaten? Ik ben maar niet in de rij gaan staan toen ik die zag.. maar toch r.e.s.p.e.c.t. dat je zo vroeg voor dat ding bent opgestaan. :-)

  • 7:45 waalwijk T-mobile had er 12 met bonnentjes op het raam hangen, eerste komt eerste maalt, phonehouse had er 3, (waarvan ik een bonnetje heb genomen 16G zwart).
    9 uur winkel open, alles eerst voorbereid (zakelijk i500 abbo), klokslag 9:30 op enter gedrukt, duurde even, paar keer page not found. maar om 9:45, was registratie er door. 10:00 met iphone winkel uit.
    2 Persoon daar, moets voor gebeld worden, daar wisten ze al te vertellen dat tussen 9:30 en 9:35 al 2500 aanvragen waren verwerkt, en dat er nu 8 servers waren gecrashed.
    Petje af voor PhoneHouse

    Ik ga snel verder spelen met the phone. :P

  • Om 6:30 in de rij gaan staan bij T-Mobile Den Haag (achter station Holland Spoor). Wat een anti-climax. Er ligt een 16Gb/zwarte iPhone voor me klaar, maar ja ivm de server problemen kon ik hem niet meenemen. Bij de kassa was ik nummer 22, en blijkbaar hadden ze maar totaal 30 toestellen. Sneu voor de mensen die verder in de rij stonden. Ben benieuwd of T-Mobile nog iets doet als goedmakertje … Je kunt nu nog alleen reserveren door 50 Euro vooruit te betalen, maar ja dan duurt het weer zoveel weken. Jammer, zoals ik vanuit het nieuws kon vernemen, goede organisatie tijdens de nacht in Rotterdam, maar vandaag was het helemaal knudde. Nu maar wachten op het belletje van T-Mobile …

  • Zwolle was erg lang onduidelijk hoe en wat. Maar ze konden nog even voorruit toen ik (eindelijk) aan de beurt was (nr 12) om 11:05 dus de voorraad was wel redelijk in vergelijking met andere.

    Er zijn zo rond de 65 mensen komen opdagen, maar heb niet gewacht op de rest uiteraard :)

    Ik heb in ieder geval een 16Gb black :)

  • Mensen, was toch gisteren naar Rotterdam gekomen. 1 grote gezellige boel. telefoons genoeg. Leuke muziek, lekkere gratis hapjes en drankjes, geen netwerkstoringen. Alleen de uitgifte van telefoons ging wat langzaam, maar al met al was het erg gezellig en leuk daar.

    Ik was nummer 287 en zit dit berichtje nu met mijn iphone 16 GB White te typen.

    Kreeg trouwens nog, om onverklaarbaren redenen 40 euro korting! Geen idee waarom, maar goed ben er ook maar niet om gaan zeuren. :)

  • Vandaag, Ik naar de T-mobile. Kom ik daar om 9:15 staan al mensen in de t-mobile. Ik denk Huh! dat kan toch niet, 9:30 gaan jullie pas open. Maarja iedereen kreeg kaartjes met een nummer ze hadden 16 kaartjes uitgedeeld, terwijl ze maar 13 iphones hadden. Dus ik de winkel ernaast de Belcompany. komt er een kerel naar buiten die zegt ”ja heb nog 2 iphones de rest is al gereserveerd”. dus ik snel rennen als een gek naar The Phone house. sta ik daar als enige voor de deur. Dus ik iphone besteld, maar loopt het systeem vast. maar ze hebben me gegevens en ik mag hem na een telefoontje ophalen.

    Conclusie: T-mobile had dit kunnen overzien. alle winkels (apple,t-mobile,mediamarkt,saturn enz.) zaten allemaal op 1 netwerk. logish dat het een beetje druk wordt op de server.

    Maarja alles komt gelukkig goed hoop ik. mijn iphone wacht gelukkig in de shop

    de cijfers in zutphen waren:13 iphones voor de t-mobile shop
    9 voor belcompany
    2×16 gb zwart,2x16gb wit en 2x8gb voor The Phone House

  • Ik heb itunes 7.7 gedownload maar ik kan niet updaten naar 2.0 met mijn ipod, kan iemand me zeggen waar ik de 2.0 software vandaanhaal, ik heb het op de web gepropbeerd maar dat ging ok miet

  • Net terug uit downtown Eindhoven, ene fililaal had er 16 ontvangen, het andere 150 meter verderop 20. Heb nu 50 Euro aanbetaald en zou hem binnen max 14 dagen moeten krijgen….

  • Niemand kan nog updaten via iTunes… De iTunes Store is down en 1.1.4 is nog steeds de meest recente firmware in iTunes…

    Afwachten dus, al vind ik het allemaal wel erg lang duren…

  • Ik weet de oplossing :D :D :D

    Verkoop die iPhones, en laat de mensen thuis registreren :D :D :D

  • Hebbes!

    ‘kKwam pas om 9.15 u. aanlopen bij T-mobile/BelCompany/The Phone House in Hengelo (allemaal vlak bij elkaar in de buurt) om een paar foto’s te maken voor m’n site. Geloofde er zelf al niet meer in. Heb ‘t toch bij The Phone House geprobeerd en jawel hoor. Waarschijnlijk was ik de laatste in de stad die met succes in de rij ging staan.

    T-mobile had maar 11 stuks (!!!!!!!!!) beschikbaar hoorde ik later (ruzie, opstootjes), the Phone House 8, die van de Bel Company waren allemaal gereserveerd (!!!), Media Markt had er maar 5 als ik het goed heb.

    Zie m’n site voor de foto’s: http://www.hengelo1.tv

  • slecht geregelt en meer kan ik er niet over zeggen, hoe kunnen ze in gods naam maar 12 iphones op 1 filiaal beschikbaar hebben waar van 2 witte 4 met 8GB en de rest 16GB :S

    had de introductie dan maar 2 maanden uitgesteld en gezorg dat je minimaal per locate 150 van die dingtjes had want dit is hoog uit terleurstelent voor iedereen die er net zoals mij zo lang op heeft zitten wachten!

  • toen ik rond 12 uur in de t-mobile winkel was waren ze langzamerhand weer aan het activeren.. het systeem was zo traag als dikke stront

  • @maikel: Ik heb niks gehoord van reserveringen dus het zal vast wel zo zijn.

    Ach ja mensen volgende week meer geluk :P

  • @ Jw : Jij hebt het over Apeldoorn zeker? Ik stond ook in de rij. Ik had zelf nummer 15. Uiteindelijk hebben ze 18 stuks verkocht. 2 mensen die in de rij stonden hebben hem niet gekocht omdat ze 16 gig wouden.

  • Toch wel een slechte aktie van t-mobile. Ik snap dat ze niet aan de vraag kunnen voldoen wanneer er 22 landen tegelijk live gaan met een product. Maar waar T-Mobile wel wat aan kan doen is:
    - het falende computer systeem, wat je gewoon had kunnen verwachten.
    - toch wachtlijsten hanteren terwijl via persberichten e.d. is vermeld dat dit niet zou gebeuren
    - niet de wachtende mensen buiten bij de shop duidelijk verteld wat de voorraden zijn etc. zodat je weet waar je aan toe bent. Ik kom daar om 9:30 aan om uiteindelijk na half uur te horen dat er om 9 uur kaartjes zijn uitgedeeld met nummertjes… 30 minuten die ik nooit meer terug krijg!

    Het was 1 grote vage bende. En daarnaast… waarom, als je al zo weinig telefoons hebt, ze gaan verspreiden over nog eens 4 andere bedrijven… betrek die er dan een week of 2 later bij. Elke winkel had weer zijn eigen manier van werken.

    Apple zal hier wel niet blij mee zijn, deze akties van t-mobile leveren ze ook veel negatieve publiciteit op dat niet had gehoeven. De berichten van “iPhone binnen 1 dag uit verkocht” waren er toch wel gekomen.

  • Haarlem Schalkwijk, T-Mobile shop. Ik was er om 7:45 uur als 5e in de rij. Hier hadden ze er maar 8; 4 van 8 GB en 4 van 16 GB, alleen zwart. Om 8:15 kwam de Shop medewerker nummers uitdelen, met de mededeling dat er dus maar 8 zijn. Gelukkig wilde een persoon voor mij een 8 GB, dus heb ik de laastse van de 4 beschikbare 16 GB kunnen kopen. Maar ook hier, systeem eruit, papiertje invullen en hopelijk vanmiddag ophalen. Hier werden we dus op tijd ingelicht over het aantal beschikbare toestellen. Vele klanten na ons zijn afgehaakt omdat er toch geen beschikbaar meer was (op een tiental na die het niet wilden geloven). In Haarlem binnenstad zouden er maar 12 beschikbaar zijn, dus totaal 20 in Haarlem. Veel en veel te weinig.

  • En wat als er over 1,5 jaar een nieuwe iPhone komt, dan staan jullie daar mooi met een abonnement die pas over 6 maanden afloopt.

  • >> Ben benieuwd of T-Mobile nog iets doet als goedmakertje
    .
    Ik heb dat eerder meegemaakt met een aanbieding voor de Sharp TM100. Heb ik 2 maanden op zitten wachten en telefoon heb ik nooit gekregen. Als ‘goedmakertje’ mocht ik mijn abonnement verlengen. Was wel iets duurder dan wat ik had. En zonder nieuwe telefoon. Ik heb dezelfde dag nog mijn contract opgezegd. Ik was zo kwaad.

  • mmm, en ik maar denken dat de hele hype meeviel? Gisterenavond in Rotterdam geweest maar dat was me een beetje te druk. Vanmorgen om half 9 de deur uit gegaan en om kwart voor 9 kwam ik aan bij de Belcompany op de Groene Hilledijk. Daar stond 1 meisje, te wachten op haar collega met sleutel… dus ik was de 1e. Iets later volgde nummer 2 zonder reservering en later nummer 3 mét. Collega was te laat door zomerrooster van de trams kwam om 5 over 9 aankakken. ze vertelde me dat ze er van ieder 2 hadden (6 totaal) en dat er 3 gereserveerd waren. ik kon nog kiezen uit wit of zwart 16G en heb voor de witte gekozen. 5 over half 10 liep ik met een geactiveerde Iphone de winkel uit…

    Dus van stress geen last… nu zal het gemiddeld besteedbaar inkomen in de omgeving van Rotterdam Zuid wat lager liggen? Dus was een goede keuze daarheen te rijden…

  • In Sittard stonden om 7.30 uur al zoveel rijen dat er geen iPhones meer beschikbaar waren. Heb ik de Bel Company in Kerkrade gebeld (30 minuten van sittard vandaan) en daar hadden ze gewoon een stuk of 6 16 GB modellen liggen en een onbekend aantal 8 GB. Ik ben daar om 10.00 uur de winkel binnen gelopen zonder reservering en kon nog ruim kiezen, om 12 uur waren ze nog niet uitverkocht! Reserveren was niet mogelijk, maar Kerkrade kent een over het algemeen oude populatie die niet zo meegaan in de iPhone hype, dus ik heb geluk gehad! Alleen nu die activatie nog….rampzalig! daar had T-mobile toch wel op kunnen anticiperen lijkt mij! Aantallen is moeilijk omdat ze afhankelijk zijn van apple en diens fabrikanten!

  • Exclusief bij t-mobile krijgt wel een hele andere betekenis…

    ;-)

  • T-Mobile sucks…..kan niet anders zeggen.
    Commercieel volledig de plank misgeslagen, geen informatie naar de klanten die buiten in de rij voor een hap lucht stonden te wachten.
    20 iphones,s per filiaal…..40.000 nieuwsbrieven…..lachertje.
    Gelukkig hadden ze aan de overkant goede koffie.
    Filiaal leiders Eindhoven, durf informatie te geven aan je klanten!!!
    Wat een lullo’s

  • Zo te lezen heb ik echt geluk gehad met de aantallen in Veenendaal: 22. Voor zo’n klein gehucht is dat best behoorlijk vergeleken met de rest. De mensen die er om 9.00-9.30 waren en hier op dit forum lopen te klagen moeten echt ophouden. Je wist dat er weinig telefoons waren, dus waarom kom je dan zo laat aankakken?

  • @DB

    het enige wat wel werkt is: orange klanten die verlengen naar t-mobile! hehehehe. Net iemand gesproken die de enige was in de winkel die zo naar buiten kon met de iphone.

    Klopt helemaal! Ik was de eerste in Utrecht die met m’n witte 16G naar buiten kon lopen. Geen netwerkproblemen voor mij, want ik was Orange klant en daar werkte alles nog wel voor!

    Ga ‘t weekend eens rustig de boel bekijken, heb nu geen tijd meer.

    Trouwens: Het aardige meisje van TMB zei dat ze (Apple?) de iPhone exclusief willen houden en daarom maar beperkte voorraden aanhouden c.q. krijgen. Utrecht vanmorgen eerst 25, werd later bijgesteld naar 23 stuks.

    Maar goed, eindelijk na zoveel jaar heb ik m’n iPhone. Yes, yes, yes, yes, yes! Veel plezier ermee voor de mensen die ook vanmorgen vroeg in de rijen stonden (of gister in Rotjeknor waren) :-)

  • heb je ok de software upgrade van january nodig om te kunnen updaten naar 2.0?
    of zit de january software upgrade inclusief bij de 2.0 software?

  • lol wat een verhalen mensen…ik heb gebeld om 9.00 uur naar 0800-8104.

    Ik wilde een Lost & stolen verlenging met de iphone 16 gb wit.

    de mevrouw vertelde me keurig dat het systeem nog niet wat aangesloten en dat het nog niet allemaal goed werkte. ze vertelde dat ik later werd terug gebeld zodra het systeem werkt.

    Na dat ik had opgehangen “kreeg ik wel het gevoel van goh T-mobile als je weet dat er zoveel druk hangt om een toestel WAAROM doet je systeem het dan nog niet goed”Logisch lijkt me.

    Niet veel later 20 minuten. * ik zat in een bespreking * belde de beste mederwerkster mij weer op met het bericht dat t systeem het weer deed en dat ik mijn verlenging kan plaatsen en dat dat verwerkt zou worden. OVer 6 weken heeft u u toestel meneer”

    Ik sloot af met vriendelijk bedankt en ik wacht wel , OVerigens!

    Ik kreeg het aanbod omdat ik een goeie klant ben van t-mobile. Ipod 16 G wit. verlenging 2 jaar 44,95 voor 1 euro terwijl op de site 79 euro staat bij dit abbo :) das wel lekker meegenomen. Ik verwacht hem wel binnen komen.

    ben hopelijk nog wel op tijd geweest voor de storing :)

  • @Jaap: Probeer zelf eerst eens een netwerk aan te leggen voordat je een miljoenen bedrijf amateurs noemt…

    Ik mag mijn 8Gb ophalen zodra het systeem het weer doet. Hoop vandaag nog, want duurt al wel erg lang nu :(

  • Amateuristisch…

  • Wat een k*t zooi, hoop dat ze het netwerk nog kunnen fixen vandaag, want ga vanacht op vakantie. =/
    Noujah de Belcompany in Hengelo heeft in ieder geval een zwarte 16 GB voor mij achter gelegt.

  • Vanmorgen om 09.00 uur stond ik bij de phonehouse in Veldhoven voor de deur en kon ik nog net na de opening een 16GB bemachtigen. Vervolgens was het wachten op de activatie. Dit lukte voor geen van de aanwezigen. Gelukkig was er koffie en zelfs krentebollen om het wachten te verzachten. Uiteindelijk is er een workaround bedacht, waardoor ik vanmiddag toch aan de slag kon. Heb inmiddels mijn itunesbibliotheek erop staan en ook de nodige applicaties uit de store.Tot op heden werkt alles voortreffelijk. Jammer dat de nodige accessoires nog niet echt te krijgen (kopen) zijn.
    Gelukkig had ik van Griffin nog een courier case liggen, die ook geschikt is voor de iphone.

  • Iemand al een update of de systemen alweer in de lucht zijn ???

  • @Willem-Jan: Waar slaat dat op? Als klant van t-mobile betaal je daar toch voor? Dat hij het nog niet kan aanleggen betekent dan nog niet dat wat er vandaag gebeurd niet amateuristisch is.

    T-Mobile komt wel in aanmerking voor de “amateurs-van-de-maand” award.

  • nog effies en heel nl loopt met 1 toestel :P gekte…te bedenken dat ik vroeger nog gekker ben geweest op de playstation 2 lol in ergens mei al reseveren en in ik weet het nog goed 14 november ophalen als eerste hahah

    voelde me wel als koning toen en kon nouwelijk overstraat in rotterdam zonder het gevoel te hebben dat ik beroofd zou worden…

    Zelfde hype toen van sony…nl is zon klein landje met ZOVEEL mensen… niet verwonderlijk de drukte en de gekte

    mijn 2 centjes

  • Als je vandaag je nieuwe teleoon nog kan ophalen, dan staat er nog een verrassing op je te wachten. Itunes Store ligt er namelijk ook uit. Je kan beter even een paar dagen wachten, want dan heb je al deze ellende niet.

    Voor iedereen veel succes ermee en ik hoop voor jullie dat de problemen snel zijn opgelost!

  • Wat een gezeur ik heb gewoon de oude bestelt vandaag bij:
    iPhone

    Kost wat maar dan heb ik er tenminste 1

  • En de tijd tikt rustig door en door…
    En stukje voor stukje word ik steeds onrustiger!!!!!!!!

    Heb dan wel de iphone in mijn handen gehad, in de t-mobile shop.. (zon showmodelltje)
    werkte allemaal lkkr.. En nu wil ik hem verdomme!!!!!!!!!
    Ga denkik zo maar weer is naar het centrum om te vragen hoelang het nog gaat duren

    ZUCHT!!!!
    Ik wil mijn iphone :’(

  • @ tom: welke winkel was je dan, iPhone is in eerste instantie voor klanten, personeel mocht ‘m niet kopen.

    @ jay: er wordt bij geen enkele provider onderscheid gemaakt tussen bestaande klanten en neiuwe klanten met betrekking tot de levering. En over de levering, deze is door apple bepaald niet door t-mobile. En als laatste, dat er zo geheimzinnig gedaan werd, de informatie die via de persberichten naar buiten kwam is precies dezelfde als die medewerkers in de winkels te horen kregen. Heeft niets met geheimzinnigheid te maken, is gewoon gebrek aan informatie. Ontspan een beetje!

  • heb je ok de software upgrade van january nodig om te kunnen updaten naar software 2.0?
    of zit de january software upgrade inclusief bij de 2.0 software?

  • Ik vind het geweldig, al dat gezeur over hoe weinig toestellen er in de winkels liggen; Dat wisten we toch al? Beetje jammer dat de IT-afdeling van Tmo het laat afweten, maar da’s altijd een crux geweest bij Tmo, de site van T-mo staat ook op een ondermaatste server, altijd langzaam en laggy. Ik heb echter gewoon online mijn verlenging doorgegeven en een 16GB 3G besteld. Ik was blij verrast dat het in combinatie met het goedkoopste abbo maar een kleine 50 euro kostte, ik had verwacht de volle 169 euro te moeten betalen! En nu ga ik gewoon geduld hebben. Eitje!

  • Nou, even een update. Het is inmiddels 2 uur en ik heb mijn iPhone nog steeds niet gekregen. De computers werken nog steeds niet en de medewerkers van de T-Mobile shop in Den Haag centrum (spuistraat) maken vooralsnog geen aanstalten om er ook maar iets aan te doen. Op de vraag of het nog zin had om te wachten kreeg ik een onbeschoft “dat moet je zelf weten” en dat was het.
    Kennelijk zitten ze niet erg verlegen om nieuwe klanten bij T-Mobile.
    Heel professioneel afgehandels jongens, complimenten. Klantgerichtheid kennen ze daar kennelijk niet.

  • Maastricht had 32 Iphones beschikbaar, bij eerste aanmelding vloog het systeem eruit. Ze hebben alle 32 iphones laten liggen tot de activatie geslaagd is. Heb nog niets gehoord….

  • stond vannacht om 2 uur al bij de shop,. Moch als eerste naar binnen en heb hem ook meegekregen, op dat moment waren er nog geen netwerkproblemen, wel gaf de medewerker al aan dat het traag ging en niet alles ging zoals het zou moeten….

    ik heb wel geluk gehad dat ik er zo vroeg bij was..

    vind het wel lullig voor al die andere mensen die nu nog moeten wachten!

    ow jah, had hem gelukkig ook nog op tijd kunnen activeren via Itunes! :D liep allemaal net ff goed bij mij vandaag blijkt wel…

  • Ik ben vanochtend naar de TM-Shop op Rotterdam-Zuidplein geweest. Gelukkig vroeg aanwezig dus was ik in staat een van de 30 iPhones te bemachtigen. Ook voor mij geldt dat ik later nog terug wordt gebeld voor het activeren/ophalen van de iPhone.

    Ik vond het personeel in de TM-Shop alles goed afhandelde. Er waren weinig iPhones, maar volgens mij is dit meer aan Apple te wijten dan aan TM. Wel slordig dat het netwerk er zo snel uit valt, maar daar konden de mensen in de winkel ook niets aan doen.

    Ach, ik wacht al meer dan een jaar, die paar uurtjes kunnen er ook nog wel bij.

    Ik zou graag een commentje zien hieronder als mensen ook daadwerkelijk gebeld gaan worden door hun TM-shops.

  • In Zoetermeer dezelfde problemen. Om half 9 gaan staan met een dikkke 20 man voor mij en pas om half 1 als gelukkige bezitter van een 8GB naar buiten gewandeld. Ik had de op 2 na laatste van de in totaal 21. Gedurende het wachten lieten er nog 2 voor mij in de rij het afweten. De rest kon zich laten voorinschrijven tegen een voorschot van €50,- en krijgen dan voorrang op de klanten die komende week komen binnenlopen.
    Nu snel aan de slag :))

  • Nou ik ben nog niet gebeld hoor!
    Ben zelfs trouwens ook al heel de dag op aant letten dak bereik heb XD
    En daar ga je dan vroeg je bed voor uit, nu 14:10 en nog geen telefoon….. ZUCHT

  • ik was vanmorgen nummer 24 in de rij! en ‘t maakte mij helemaal niks uit of ‘t een 8 of 16 gb zou zijn of zwart of wit. maar na 16 stuks was de voorraad op bij T-Mobile Dordrecht!
    Dit hadden ze kunnen voorspellen!

  • @DavidC Hey David, balen man! ik was nummer 1 in Almere. Ik ben gelukkig met de mijne. Hij doet alles al. Dus ik heb echt mazzel gehad. Nou sterkte. En geloof me het is de moeite waard! Groet, Jerry

  • Net BelCompany aan de lijn gehad: ze konden er nog niet doorheen komen.
    Ik hoop dat het vandaag nog lukt, wil me telefoontje wel eens hebben :P

  • Vanochtend fietste ik om 8.45 naar mijn werk door het centrum van Wageningen. Er stond niemand bij de Belcompany (er is geen T-mobile shop hier). Dus ik kom op m’n werk en denk, laat ik T-mobile eens bellen hoe het met m’n abonnement zit. Werd binnen twee minuten geholpen. Enfin. Ik terug naar de Belcompany, alwaar ik om 9.10 voor de deur stond. Tegen 9.30 stonden we er met z’n 2en. Onsympathiek heerschap van de BC (wat een pestzaak) kwam niet even vertellen hoeveel hij er had… Uiteindelijk mochten we om 9.30 naar binnen en bleek dat hij om precies te zijn 1 (!!!) 8GB Black over had nadat hij zijn reserveringen van de lijst had afgevinkt. Jaja. Vervolgens zeuren over dat wat ik met mijn abonnement wilde niet mocht van T-mobile (hoepel op, net over gebeld – mocht).

    Dus op een holletje samen met nr. 2 in de rij naar The Phone House, 50m verderop. Geen rij, nummer 2 was nu nummer 1 en ik nummer 2. Beide een 16GB Black ;-) TPH Wageningen had er uiteindelijk 5 totaal binnegekregen (2x 16GB Black, 2x 8GB Black en 1x White.

    Nu wachten op activatie net als de rest van Nederland ;-)

  • net 1 gereserveerd bij belcompany volgende week is ie er, begin volgende week verwachten ze nieuwe levering.

  • Ik ben ook aan het wachten op telefoontje van BelCompany dat ik m’n nieuwe iPhone kan ophalen. Dit wachten is echt zo ontzettend irritant! Ben benieuwd hoe T-Mobile zijn excuses aanbiedt.

  • Bij t-mobile in Hilversum werden de registratie’s met de hand ingevuld (Tenminste voor de verlengingen), ze zouden ze later gaan activeren , kreeg het toestel na betaling en wat handtekeningen meteen mee en was ik de eerste in Hilversum die met een nieuwe iPhone de deur uit liep. Ik had al een t-mobile web-n-walk abbonement alles werkte meteen perfect! (Wel op mijn langzame oude data abbo ofc, het nieuwe zou binnen 24 uur actief worden werd er toe gezegt) Was zeker het wachten waard.

  • Ik vind een korting van 25% op de eerste 6 maanden wel een goeie deal :P
    Helaas zal dit niet gebeuren :P

  • Ik heb er bewust voor gekozen om te reserveren voor de volgende lading. Ik krijg hem over twee weken nu.

  • Volgens woordvoerster Tomasoa zullen de server problemen deze middag nog worden opgelost.
    Iedereen kan dan alsnog zijn iPhone ophalen. Nog even geduld…

    (http://www.bright.nl/boom-iphone-3g-op-eerste-dag-uitverkocht)

  • Amateuristische bedoening van T-Mobile. Deze drukte was prima te voorzien en hierop was prima te anticiperen. Ergens hierboven in het topic… 8 servers die crashen van 2500 aanvragen? Wat een prutsers… de langzaamste server in ons serverpark kan dat tempo nog bijhouden.

    Tering ik zou dat eens moeten flikken… niet genoeg capactiet tijdens een go-live…

  • Is er trouwens al wat bekend over wanneer 2.0 voor de iTouxh beschikbaar is?

  • Robin: Macrumors heeft updates over de firmware voor de iPod Touch.

  • Ik ben net gebeld door de BC en ze vertelden dat T-Mobile verwachtte datde activatie vandaag niet meer ging lukken. Damn, wachten tot morgen dus.

  • Online bestellen lukt inmiddels ook niet meer.

  • @Meerlol
    Dat vind ik dus echt niet grappig :O
    Echt ongelofelijk… :|

  • Bij de t-mobile shop in hoorn moest je 50 euro betalen om nog een iphone te kunnen krijgen,reserveringskosten noemde ze het. echt belachelijk!

  • Vanmorgen in de rij bij T-Mobile in Hoofddorp met nog ca. 100 anderen. Om 09:30 mochten de 1ste 20 naar binnen. Bleek later ook de enige 20 te zijn. Gelukkig zelf uit de rij even
    naar Saturn gelopen. Opvallend genoeg kon ik daar nog een reserveringsnummertje krijgen ( 1 van de 3????).

    Cijfers uit regio Hoofddorp:
    T-Mobile Hoofddorp 20 exemplaren
    Saturn Hoofddorp 1 (???) exemplaar per model (ik heb gelukkig nu de 16GB zwart)
    Media Markt Cruqius 6 exemplaren (2 per model)
    Bel Company Nieuw-Vennep 6 exemplaren

    Nu moet ik alleen nog 2 dagen wachten voordat hij ook echt wordt geactiveerd. Volgens
    medewerker van Saturn mocht ik het toestel officieel nog niet meekrijgen.

  • Net Belcompany opgebeld, ze zeggen dat het waarschijnlijk vandaag niet meer gaat lukken en vannacht ga ik op vakantie :-(

  • Wat een gedoe. Was vanmorgen om half 10 de eerste bij BelCompany Utrecht. Maarrr door de TAS van T-mobile kon ik mijn abonnement niet afsluiten.

    Ieder uur kwamen we 1 pagina (!!) verder. Ben zojuist thuisgekomen. En nog steeds geen abo wel de iPhone meegekregen.

    Heb nu een tijdelijk nummer en ontvang zo snel mogelijk m’n abocontracten enz.

  • haha 5 uur lang stond ik dr en heb nog steeds geen (morge wel >.<)

  • @Anne Jan: Hey Anne Jan was dat BC Overvecht, zoja dan stond ik achter jou.

  • YYYEEEEEEEESSSSSSSSSS

    Word net gebeld, de mijne is geactiveerd:D:D:D:D:D:D:D:D:D

    ik ga hem nu dus ophalen:D:D:D

  • Vanochtend om 8.30 stond ik voor de deur van The Phonehouse in Hillegom. Was personeel in de winkel aanwezig en toen ik voor de etalage stond werd de deur voor mij opengedaan en mocht ik alvast een iPhone 16gb white “reserveren” kopietje van paspoort e.d. + nummertje 3 voor het ophalen en activeren bij openen van de winkel om 9.30. Daar stonden we dan met zn zessen (waren 6 toestellen) activeren werkt tot op heden nog niet. Maar net contact gehad met The Phonehouse en ze gaan ervan uit dat het vandaag nog gaat lukken… dat word duimen tot 18.00…

  • He Anne Jan,

    Hoe heb je je iphone meegekregen? hebben ze de activatie papieren via de fax opgestuurd naar t-mobile?

  • @Stef: Niet overvecht, Clarenburg.

    @Fred: Nee, bij hun was de ervaring dat per fax 10 werkdagen duurt bij T-mobile. Komende week ben ik er niet, dus dan gaan ze het voor me regelen. De iPhone heb ik gewoon betaald en SIM ook meegekregen van T-mobile. Dus ik kan hem wel activeren maar niet internetten via abo. Wel via wi-fi natuurlijk :)

  • Ik stond vanochtend om 5.40 voor de Tmobile in Gorinchem. Ik was daar nr 5. Ik ben nu de gelukkige eigenaar van een iphone 16gb white. We stonden met zn zessen binnen te wachten tot het netwerk van Tmobile het weer deed. Ik was de eerste gelukkige waar de aanvraag er net een keertje doorheen kwam.

    Het was gezellig voor de Tmobile in Gorinchem, iedereen met wie ik daar stond, gefeliciteerd met de aankoop :D

  • Ook ik zit te duimen om hem mee te krijgen voor 18:00 hopelijk gaat het lukken….

  • @Anne Jan: Dan ga ik BC ff bellen en hopen dat ze in R’dam niet moeilijk doen hierover en dat ik hem ook meekrijg!

  • @misjel:
    Kijk dat geeft mij weer hoop :)

  • Zijn er al personen die hem compleet werkend hebben?

    Mijn BC belde net met de boodschap dat ze niet verwachten dat het vandaag nog lukt.
    Wat een topservice bij BC. Ze houden me goed op de hoogte.

    Jammer dat T-Mobile er zo’n puinhoop van maakt. Maar ja ik denk eerlijk gezegd dat KPN en Vodafone er ook een bende van hadden gemaakt.

  • Ik heb m’n reservering bij T-mobile opgehaald…:d
    ik had gelukt ik was de enige van wie ze de reservering hadden geaccepteerd.

    nu heb ik een probleem. De iTunes store werkt niet om m’n iPhone te activeren. hebben meer mensen er last van en wat is de oplossing??
    IEMAND?

  • iphone is uitverkocht in NL in een dag.. ben benieuwd hoe snel de nieuwe lading komt..

    http://www.nu.nl/news/1652812/51/rss/Nieuwe_iPhone_is_uitverkocht.html

  • Schandalig gewoon..
    Mensen bij T-mobile als honden aan de deur laten staan en dan niet vertellen hoeveel ze er hebben. Wat zijn dat voor een praktijken, volgdende keer als ik zo’n t-mobile winkel binnenloop verwacht je de zelfde service. Dus laat maar zitten met je abbo en iphone.
    Die iphone krijg ik wel maar dan nooit meer via t-mobile.
    De complete hype met 40.000 nieuwsbrieven, activeringsproblemen, en rijen voor de deur.’
    schandalig toch?

    Medewerkers van de mediamarkt baalden er ook stevig van, met 2 man op cursus, een zuil aangekocht van 1900 euro. en dan 7 telefoons geleverd krijgen, welke ze niet mee kunnen geven.
    nou nou!!

    nu dan ook geen persbericht ?

  • Things appear to be back up again. I just got an sms from the t-mobile on the Kinkerstraat in Amsterdam that my phone is ready to be picked up.
    I have to say that the organization at the Kinkerstraat this morning was really fantastic. They did a great job keeping everyone organized and informed. For the first time I think I have no complaints about Dutch service! :-)

  • @Profie: Heb je gelezen wat er in het artikel staat? T-Mobile is verrast door de belangstelling voor de iphone. Hebben ze de afgelopen weken ergens 300 meter onder de grond gezeten ofzo??

  • @Mark Bender: de iTunes store wordt momenteel geupdate zodat firmware 2.0 voor iPod Touch gedownload kan worden…heel even geduld nog dat zal ie denk ik weer online zijn. Misschien is iTunes store wel overbelast door de overweldigende hoeveelheden activaties hahahaha ;)

  • @UDS:

    So the system is up and running again?

  • Dit was mijn ervaring:
    * Ik was vanochtend om 9.30 als eerste bij de belcompany plein 40-45
    * de reservering lag klaar
    * systemen down. Ik vulde alles in, betaalde via mijn debit kaart 1 cent en ze copieerde mijn rijbewijs, bank etc.
    * ik ging na 30 minuten weg. De mensen die er ook waren staan er nog
    * mijn vrouw ging om 11.30 uit mijn naam weer langs. Systemen down. Zij kreeg de mededling dat MIJN RESERVERING VANMIDDAG WERD OPGEHEVEN ook al gingen de systemen vandaag niet meer on line
    * zij werd woest! Belde mij, ik belde belcompany headquarters en die belde naar de store. Ik heb nu mijn reservering weer terug.

    Je moet wel vechten voor je iphone.

  • Net gebeld!
    Hij moest nog een paar extra gegevens van mij weten, postcode enz…
    Word zo gebeld of ik hem kan komen halen.. :D

  • Okee, ik heb hem dus. De witte, ik was nummer 3 op de wachtlijst en na 5 uur klooien is hij in mijn handen. Nu iTunes 7.7 geïnstalleerd, dat schijnt cruciaal te zijn, anders doet dat ding niks. En vervolgens maar wachten op de iTunes store. Niet normaal. Echt een domper van jewelste. Eerst maanden wachten en nu werkt het voor geen meter… slechte beurt voor Apple en T-Mobile!

  • Ben net gebeld door The Phonehouse dat het systeem weer werkt en dat ik mn iPhone kan komen ophalen! JIPPIE!!!!! :D

  • even nagevraagd bij T-Mobile, hun hele interne systeem ligt er ook uit. het tas systeem schijnt een volledig nieuw systeem te zijn dat ze hebben moeten bouwen voor de iphone. dit is dus een nieuw systeem dat gisteravond de lucht in is gegaan. misschien dat dat iets kan verklaren.

  • @Duke-Jay: Yup!

  • Gaat hij het vandaag nog doen of niet???

  • Zul je zien gaat hij der zometeen gewoon weer uit ;)
    Omdat ze weer met zijn alle tegelijkertijd aan willen gaan melden..

  • De 2.0 firmware update is via Itunes beschikbaar voor de 1e generatie Iphone!!!!!!

  • Wtf bel net op naar de Belcompany zeggen ze dat het nog steeds niet werkt. :S

  • hij gaat het niet meer doen vandaag. Ging helemaal voor niks naar die winkel. Ze kunnen ook nooit iets in een keer goed doen.

  • T-mobile wist toch van te voren hoeveel toestellen er totaal in Nederland aan de winkels geleverd zouden worden, dan hadden ze ook kunnen weten dat die vandaag ALLEMAAL verkocht zouden worden en dus van te voren maatregelen kunnen nemen. wat een afgang… zoveel reklame…“Wees er snel bij!”
    Nou, dat waren we toch ook… hahahaha.

  • @Marius:

    Jup klopt :) zat er al om 2 uur snachts… de 2e kwam pas om 5 uur, heb me wel wat verveeld :P

  • hehe, ik heb em… denk je alles goed voor elkaar te hebben door te reserveren en ‘s ochtends vroeg bij de belcompany aanwezig te zijn… Ik was de 1e klant bij de belcompany te Groningen en het toestel ging omstreeks een uur of 13.00 over de toonbank. Niet te geloven dat ze bij T-Mobile zo ontzettend slecht zijn voorbereid op iets dat zelf de grootste leek van kilometers ziet aankomen.

    Al met al een beroerd begin van mijn 2 jarig klant zijn bij deze provider. Hopelijk geen voorbode voor de toekomst…

    Wat een prutsers!

    In ieder geval was de sfeer in de belcompany goed, deze mensen kunnen het natuurlijk ook niet helpen. En de andere wachtenden hielden de moed er ook aardig in, hoewel de meesten na tijdje wachten toch maar weer vertrokken.

    Ik had geen zin om met lege handen naar huis te gaan en bleef maar wachten en wachten… en dat werd beloond. Blij dat ik weer thuis ben.

    Voor iedereen die nog aan het wachten is: STERKTE!

  • Ben net door BC Eindhoven gebeld dat het waarschijnlijk vandaag niet meer gaat lukken, dan morgen maar hoop ik. Overigens werkt de activatie via iTunes ook nog niet dus je kunt er eigenlijk toch nog niets mee…

    Lang leve T-Mobile :)

  • Vannochtend nummer 2 bij de Mediamarkt in Maastricht. Hadden welgeteld 7 iPhones gekregen waarvan 1 showmodel MOEST zijn. Van die andere 6 was er maar 1 8gb, deze was zwart, dan was er nog 1 zwarte 16gb, de rest was 16gb wit. Ik heb de 8gb zwart kunnen bemachtigen.. Daarna alleen maar problemen gehad met het activeren door het platliggen van de server. ben naar huis gegaan en ben nu aan het wachten op een telefoontje dat ik hem kan komen activeren en meenemen…

    erg goed geregeld van t-mobile!

  • @Eric,

    Hoe hebben ze jouw toestel uiteindelijk weten te activeren? Via TAS of per telefoon?

  • @ Dafna
    De 8GB is er ook alleen in ‘t zwart, dus als je ‘m liever in wit had willen hebben dan zal dat errug lastig worden

  • Net een belletjes gehad van T-Mobile dat mijn iPhone bij de T-Mobile HQ shop in Den Haag opgehaald kan worden. De problemen zijn voorbij.
    Was vanochtend nr 20 in de rij.
    Nu nog de iTunes Store weer in de lucht zodat ik hem kan activeren.
    Ome steve heeft blijkbaar niet veel geleerd van de eerste lancering… :(

  • bij ons zijn ze allemaal aanwezig, net de witte 16 gig gehaald:).. wij hebben een stad met belcompant enzo.. maar ook lokale winkelcentrum met TOEVALLIG belcompany en the phone house :D fokking rustig daarzo:D

  • Net telefoontje gehad, de aanvraag is verwerkt en ik kan mijn iPhone ophalen :) Ik ga er naar toe zodra ik klaar ben met werken :)

  • Ik kan de mijne zo ophalen, ze hebben het handmatig gedaan door aanmeldings formulier te faxen naar t-mobile. toen moest ik wachten op antwoord van t-mobile voor de activatie.

    BC belde me net alles is gelukt ze hebben faxje terug dat hij geactiveerd is dus nu nog thuis ff activeren en ready to use.

  • Zelf zit ik nu in Spanje maar ik heb iemand voor mij laten proberen een iPhone te bemachtigen, er waren er in de t-mobile shop maar 12 beschikbaar in totaal waarvan 1 stuk was, dus uiteindelijk is het niet gelukt, daarna een reservering gedaan bij t-mobile shop in almere-centrum met 50 euro aanbetaling. Maar is er al iets bekend over de levertijd van de nieuwe lading? en is die 6 weken levertijd bij online bestelling de maximale of minimale levertijd?

    Fabian

  • Ik stond als eerste in de rij in Amsterdam voor T-Mobile op de Nieuwedijk. Daar om 6:15 voor de stoep, en om half 10 de deuren open, maar pas na half 12 kon er een koop afgesloten worden, en liep kwart voor 12 als eerste met een iPhone daar de deur uit. Het personeel baalde zelf ook dat het zo slecht was geregeld. Nou ja, het was een lange wachttijd, maar uiteindelijk erg blij dat ik hem nu heb. Overigens was het wel gezellig met iedereen wachten… (alleen die laatste 2 uur was een beetje jammer)

  • Is het sommige mensen blijkbaar gelukt? Want ik belde net de BC en die zeiden dat het systeem nog steeds down is..

  • YES!!! Stond om 02:00 voor de deur bij t-mobile en ik heb ‘m nog steeds niet

  • BC Woerden meldt net dat T-mobile een noodprocedure voor de aanmeldingen hanteert…en nu maar duimen …..gelukkig is het koopavond op vrijdag!

  • Ik heb inmiddels ook mijn iphone opgehaald, maar het activeren via itunes storen wil nog niet echt lukken helaas, dus voorlopig kan ik er niet bijster veel mee, behalve het toestel opladen.

    itunes geeft inmiddels ook de melding dat ze voorlopig geen itunes-activatie kunnen doen.. dat is dan wel weer jammer

  • Ook net BC gebeld (In Beek). Heb daar van 09:20 t/m 15:00 gewacht. Helaas is bij hun nog steeds het systeem down. http://tas.t-mobile.nl doet het hier iig wel gewoon…

    Edit: Soms doet ie het (als je op login klikt) en soms Service Temporarily Unavailable…

    Ok, afwachten maar, wel balen!

  • idem dito te den bosch, BC gebeld: systeem nog steeds down

  • Minder als 1.5 uur nog, hier geen koopavond jammer genoeg, ik blijf duimen..

  • systeem is nog steeds down. Ik heb de mijne van de mediamarkt. Ik werd net nog gebeld dat het nog steeds niet lukt. Hoe het er nu naar uit ziet wordt het maar morgen

  • graag niet de bovenstaande link gebruiken!

    je belast het systeem dan alleen maar, en dat is het laaste wat we willen!

    daarnaast zie je toch alleen maar de voorpagina, en kan je verder niets. de problemen ontstaan pas nadat je ingelogd bent. de medewerkers krijgen een database fout, wat betekend dat de database waarschijnlijk overbelast is.

  • Ik had eens een keer geen zin om in de rij te gaan staan had ik vorig jaar in new york al gedaan voor de eerste generatie dus vannacht om 1 uur online de “i phone G3 16 gb BLack” besteld blijkt achteraf een goede keuze te zijn geweest hij word maandag netjes geleverd :-) inplaats van de 6 weken wachten wat op de website stond. dus blijkbaar hadden ze voor de online sale ook een voorraad.

    iedereen succes
    online is denk ik nu geen optie meer maar proberen kan altijd.

  • Als het morgen word.. =/
    Dan zit ik in de auto op weg naar Zuid-Frankrijk. -.-
    Achjah dan maar na de vakantie, maar baal er wel goed van.

  • bij BC Kerkrade hetzelfde bericht. TAS is nog steeds down, morgen opnieuw proberen. Hopen dat het dan lukt….ga zondag 2 weken naar buitenland….

  • 10-07 21:15 op de lijnbaan in Rotterdam aangekomen
    11-07 02:00 kreeg ik polsbandje 534 (en die heb ik nogsteeds trots om :D)
    11-07 04:00 had ik een witte 16gb in mijn handen
    11-07 05:30 lag ik in me bed.
    11-07 07:00 ging de wekker
    11-07 08:30 op het werk zijn
    11-07 21:00 vanavond pas klaar.

    Ik is dus compleet gaar maar blij

  • Voor wie nog meer op goed nieuws wacht: Ja, de mensen van T-Mobile werken keihard om de contracten vanmiddag nog in orde te maken. Het lukt behoorlijk, ik heb de mijn samen met een collega net opgehaald en alles was in orde. De activering in iTunes laat op zich wachten, maar dat kan later nog…..

    Iedereen die nog niets heeft gehoord: Hang in there, het komt echt goed!

  • @VTX:
    Hey ik heb ook in Beek gestaan, en wilde net ook gaan bellen….
    Ik was die gozer met dat sterretjes vest aan ;)

  • @Phil:

    Ik heb hem wel thuis alleen ligt I-tunes eruit dus nog niet te activeren………………

  • Hoe bizar! Ik ben vanochtend gaan werken en om 12:30 richting stad gereden om een I phone te reserveren omdat ik er zeker van was dat alles uitverkocht zou zijn aangezien ik heel de ochtend dit forum in de gaten had gehouden. Ik kom aan in Uden (of all places) en daar zitten Phone House, T Mobile en Bel Comany naast elkaar. Bij T mobile naar binnen en kreeg te horen dat ik 50 euro moest aanbetalen maar wisten niet hoe lang het zou duren. Deden heel geheimzinnig over levering en over andere winkels. Ze zeiden niet hoeveel ze er binnen hadden gekregen. BAH! Maar, ik naar Phone House, kon ik ook reserveren maar mag ik de eerste maand nergens anders reserveren, ik dacht; Klote! Ik naar BelCompany en daar gevraagd of ik kon reserveren zonder aanbetaling of andere gekke dingen; ja, dat kon. Ik zeg dan wil ik graag de witte I phone reserveren. Zegt hij: OH, EEN WITTE, DIE HEB IK NOG EENTJE!!!!AAAGHHHHHH!!!! DAT IS TOCH ONGELOFELIJK!! Er was een vrouw die deze had gereserveerd maar die wilde alleen met KPN verlengen dus die liet de IPhone liggen!!! YAHOOOOOO! Dus nu wachten tot systeem weer gaat werken en dan hopen dat het voor vanavond 9 uur gaat lukken, er is hier koopavond dus dat is mooi!
    GEEF DUS NIET OP!! ER ZIJN ECHT MENSEN DIE GERESERVEERD HEBBEN EN DEZE TOCH NIET WILLEN!!! Veel succes, allemaal!

  • Ik had eens een keer geen zin om in de rij te gaan staan had ik vorig jaar in new york al gedaan voor de eerste generatie dus vannacht om 1 uur online de “i phone G3 16 gb BLack” besteld blijkt achteraf een goede keuze te zijn geweest hij word maandag netjes geleverd :-) in plaats van de 6 weken wachten wat op de website stond. dus blijkbaar hadden ze voor de online sale ook een voorraad.

    iedereen succes
    online is denk ik nu geen optie meer maar proberen kan altijd.

  • @Leon: Ik was diegene die de macbook pro bij zich had :) Zwart T-shirt. Was samen met Erik uit Badhoevedorp :)

    Ik HAAT wachten :+

  • @ UtregtCity: geen problemen gehad met de overstap van Orange naar T-Mobile? Bij T-Mobile zeiden ze vorige week dat ik gewoon kon verlengen, maar net bij de BelCompany beweerden ze dat ik mijn iPhone dan pas als mijn Orange abo afloopt kon gebruiken, of met dubbele abonnementskosten zou zitten. Ik wilde nog een keer gaan navragen bij de T-Mobile shop, maar daar was het nog steeds heel druk…

  • Zijn er al mensen gebeld door t-mobile rotterdam lijnbaan? ik was nr. 3 en heb nog steeds niets gehoord…

  • Net gebeld naar de BC, waarschijnlijk konden ze de problemen vandaag niet meer oplossen, maar ze houden de iPhone 3 weken voor me vast. Toch wel aardig van de BC, die konden er namelijk ook niks aan doen.

  • T-Mobile shop in Hoorn deed haar uiterste best om alles en iedereen op de hoogte te houden. Ben aan de praat geraakt met de manager en die kon me vertellen dat zij ook alles pas op LAATSTE moment kregen te horen en dat ze aan veel eisen van Apple moesten voldoen.

    Er waren 2witte, 6 16GB zwarte en 4 8GB zwarte aangekomen. Ik ging sowieso al voor de laatste en ik kwam om 08.30 aan. Toen bleken er nog 3 8GB over te zijn dus snel nummertje bij de manager aangevraagd. Ik had nr 11 van de 12 en de nr 12 liet niet lang op zich wachten, enkele minuten. Helaas moest deze persoon hem aan een andere wachtende schenken omdat diens iPhone beschadigd was. Erg triest voor de nr12. Betekende voor mij dat als ik 15min later aangekomen was ook achter het net had gevist.

    Winkel personeel heeft uitstekend werk verricht. Dame achter de balie heeft 2,5u aan de tel gehangen om “onze” 12 toestellen te activeren. Kreeg netjes een belletje dat het gelukt was. Ook was koffie beschikbaar voor ons in de ochtend….

    Al met al, qua winkelpersoneel, een dikke 9 !!

    En nu maar wachten op de Itunes store :( :( :( :(

  • Almelo ook nog steeds niet te doen. Zonde, hier geen koopavond, dus morgen maar langs gaan. Als die prutsers de 3 Iphones maar niet aan iemand anders meegeven….

  • Zijn er ook mensen die de iphone wel al thuis hebben én die hem bij BC vandaan hebben? Het lijkt mij dat alleen BC echt problemen heeft.

  • Hij maakt geen verbinding met de itunes music store. Dan kan ik de iphone toch ook nog niet gebruiken toch?

  • Net gebeld door Belcompany, met veel excuses dat zij mij vanochtend teleurstelden,
    werd uitgenodigt in hun filiaal en kreeg te zien dat volgende week een groot aantal iphones alweer geleverd zou worden alle varianten. En ze konden mij direct blij maken ik hoefde vanwege het ongemak niets te betalen voor de 16gb wit, en krijg er een gratis dock en hoesje bij. dat is dan wel weer een goedmakertje vind ik.

  • Got it, 16gb wit…
    Alleen jammer dat je momenteel maar een uur kunt bellen. Zal te maken hebben met een systeem workaround. Store is ook down….gaat lekker zo!

    BelCompany zaak waar ik heb gehaald had er maar 12….

  • Dus de BC functioneerd weer?

  • @Rob:

    Volgens mij niet Rob. Ik kan alleen emergency calls doen… thats it…

  • Hulde aan Tmobile.
    Vanochtend besteld online. Zojuist gebeld door Tmobile dat telefoon morgen wordt afgeleverd!

  • @Bennie Bakbier

    Bij sommige vestigingen blijkbaar, hier in Hengelo nog niet. =/

    @Vox
    Wat een hulde zeg, mensen die in de regen hebben staan wachten krijgen dat ding niet mee, maar degene die hem rustig vanachter de PC hebben besteld krijgen hem de volgende dag zonder problemen binnen.

  • @Vox: Daar geloof ik niets van. Ik hoor het wel of je hem morgen hebt gekregen.

  • Nou lekker dan, zal zo nog even een belletje wagen. Ben benieuwd.

  • Ik ben onderhand gebeld en heb mijn eigen iPhone opgehaald. Nu moet ik alleen nog activeren via de iTunes Store. Op het moment werkt dat (vanzelfsprekend) niet. Ik wacht het rustig af.

    Weet iemand trouwens of je een creditcard nodig hebt voor de activatie?

  • Wat een hopeloze launch. En een hype eerste klas.. mooie telefoon maar stom om met 1 operator in zee te gaan zonder echter voorraad.

  • Iemand al iets gehoord of de TAS dinges het al weer doet?

  • Woehooooeeee I-store heeft hier gewerkt!! phoontje doet het EIN-DE-LIJK!!

  • Jaloers ik was op weg naar mijn werk en kwam om iets over 7 langs t-mobile in almelo
    Tot mijn grote verassing waren er al 11 mensen aan het wachten
    Toen kon ik echt niet achterblijven dus hier was nummer 12
    Ik bedoel wat is belangerijker werk of een iphone
    Heb ik uuren daar gestaan heb ik en niet gewerkt en geen iphone
    Omdat de vooraad er zo door heen was

    Ik heb wel een zwart 16gb gereseveerd maar die is er pas met +/- 10 dagen
    Zeiden ze

    btw: Ik gok trouwens zoon 50/60 mensen om 9.30 in almelo

  • @jlmr:

    Ik heb nog steeds niks gehoord van tmobile zuidplein, en ik was nummer 8!

  • Ik krijg net telefoontje dat T Mobile een landelijk nieuwsbericht heeft afgegeven dat het vandaag niet meer gaat lukken om het systeem te laten werken, morgen waarschijnlijk. Nog meer wachten, dus. Ga vanavond toch maar even langs ;), ff checken.

  • Dat snap ik dus niet Kruimel, er zijn mensen waarbij het wel gelukt is. Heeeeel erg vaag. Ik moet allang blij zijn dat ik er een heb, ook al ligt ie nog in de winkel.

  • @tripwire:

    Toen ik er net was, kwam ik ook iemand tegen van vanochtend die voor mij was. Hij was ook niet gebeld, maar is gewoon langsgegaan en kon toen volgens mij gewoon zijn iPhone meenemen.

    Als je niet te ver weg woont, zou ik gewoon even langsfietsen, ze zijn tot 21.00 open vanavond.

    De vraag is of je er wat aan hebt, de iTunes activatie geeft nog steeds geen kik….

  • @jlmr:

    bij een aantal anderen is het al gelukt
    blijven proberen….

  • @jlmr:
    iTunes begint weer te leven :)
    Vriend van mij heeft net kunnen activeren.. :D

  • @jlmr:

    Ik heb nog steeds niks gehoord van tmobile zuidplein, en ik was nummer 8!

    ————–

    ik was nummer begin 20 en ik ben rond 4 uur gebeld dat ik de telefoon kon ophalen bij zuidplein.
    Ik ging mijn contract verlengen. nu maar wachten tot de itunes store het weer doet!!

  • @Daaf:
    Hahaha ik stond achter jou!!:P
    ik heb er ook een gereserveerd, 16g wit.
    Hoop dat ie deze week binnen komt…

    @Roy:
    Is dat echt zo? hoop dat ze dat bij t-mobile almelo ook gaan doen :O

  • Heeeey bij die foto was ik ook! Alleen dan wat later… zo’n 2 uurtjes :P
    Geen iphone uiteraard :(.. komt goed :D

  • Ik heb hem ook kunnen bemachtigen (BC in Emmen, net voor sluitingstijd)
    Je moet er zelf wel een beetje achter aan zitten, want ze kunnen nl via de fax je contract doorsturen.Maar dan moet je ze wel zelf even bellen of langs gaan, want kenbaar hebben ze het druk.

    Ligt jouw iPhone dus nog te wachten in een BC waar het koopavond is, en je hem heel graag vandaag nog wilt hebben… Dan zou ik ze eens gaan bellen, je weet maar nooit.

  • moet itunes het wel doen. Iemand die er door kan komen bij itunes?

  • Maandag bij YouMAC in de Heuvel Galerie in Eindhoven een witte 16gb gereserveerd en 50 Euro aanbetaald. Maandagavond gemaild hoeveelste ik op de wachtlijst was en er werd gemaild dat ik: ‘nummer 2 in de iPhonerace’ was. Geconcludeerd dat ik goed zat en vandaag het telefoontje afgewacht. Helaas tastte ik toch mis. Eerst gemaild en een standaard antwoord teruggehad dat ‘de mijne niet binnen was’. Vervolgens gevraagd hoe dit kon en geen antwoord meer gehad. (jammer, want tijd zat met zo weinig iPhones zou ik zeggen). Zojuist gebeld en nadat de medewerker vroeg welke phone ik wou hebben zei hij dat er daar slechts 1 (lees een!) van binnen was gekomen. Ik kan dit moeilijk geloven en het riekt een beetje naar misleiding. Ik moest een opdracht plaatsen, een aanbetaling doen en tekenen anders kwam ik niet op de wachtlijst. Ik wist dat ik dan het risico liep om ‘naast de pot te piesen’ maar vervolgens sta ik als tweede! met lege handen. Hoogst merkwaardig op zijn minst en ik heb gezegd dat ik morgen mijn iPhone wil hebben en anders annuleer. Ben benieuwd hoe makkelijk dat gaat!

  • Wie gaat er nu voor de zwarte? Het is de witte die je moet hebben. :)
    Waarom? Omdat elke breezer voor de goedkope zwarte gaat. ;)

  • Mensen, ik denk ik deel dit maar even:

    Ik kwam niet door de iTunes activatie heen. Totdat ik een smsje ontving.
    Opeens ging de iPhone voorbij alle activatie schermen.
    Ik kan nog niet synchroniseren met iTunes en volgens mij is de activatie ook nog niet echt voltooid.

    Maar ik kan in ieder geval even alles een beetje uitproberen.
    Ik zou zeggen, vraag even iemand een smsje naar je iPhone te sturen.

    Laat even horen of dit bij jullie ook werkt.

  • @iken:
    Helemaal correct :D

  • Kunnen we inmiddels alweer activeren bij T-mobile? In almelo is alles om 1800lt dicht, dus morgenochtend maar weer proberen. Ik ga het horen!

  • @Wouter:
    Jazeker, had gemeld dat ik mijn ipod en oude telefoon al verkocht had, en was boos de winkel uitgelopen en een paar uur later werd ik gebeld door de manager.
    Gewoon proberen misschien lukt het bij jou ook !!!

    Btw. Itunes doet het grotendeels weer vernam ik,
    je phone 15 min aan je pc laten hangen, dan moet hij het automatisch doen zoniet iemand een smsje laten sturen naar jou phone doet dit het ook niet dan moet je je gewoon simpelweg aanmelden voor een apple account. ( creditcard kun je uitvinken )

    Succes !!!

  • @gidi:

    Ik kreeg om 6 uur een belletje van T-Mobile
    Thuisgekomen 4x itunes store problemen, en toen bingo!

  • @Roy:
    Ow dat is wel chill dan! :O
    ik kan dat nooit zo goed maarja…
    heb iig wel alvast een mailtje naar t-mobile gestuurd met daarin mijn klachten en de vraag of ik nog een tegemoetkoming krijg… misgien werkt t wel…

    Ohh kan niet wachten totdat ik gebeld wordt dat mijn iphone 16g white er is:D
    volgens mij sta ik in Almelo als eerste gereserveerd voor de witte dus dan krijg ik m ook eerder, neem ik aan…

  • ‘APPLE VERDIENT MILJARD DOLLAR MET IPHONE 3G’
    Marktonderzoeker iSuppli heeft ondertussen becijferd dat Apple tussen de een en twee miljoen toestellen beschikbaar moet hebben om aan de vraag te kunnen voldoen als het toestel vrijdag in 22 landen officieel in de verkoop gaat. Volgens de onderzoekers verdient Apple 499 dollar aan elke iPhone 3G die over de toonbank gaat, zodat de introductie van de smartphone de fabrikant meer dan een miljard dollar kan opleveren.

  • Introductie van Iphone is een groot fiasco geworden. Grote belediging aan het adres van zoveel trouwe Apple-fans die vandaag massaal achter het net vissen. Zoveel tam tam maken en niet in staat zijn om het product te leveren en de komende zes weken ook niet! Voorbeeld: in Apeldoorn (gemeente met 155.000 inwoners) verkocht de Apple Macinside-winkel er vandaag 5 (!) en de T-mobile er 16. De Belcompany-winkel had er 1. Schandelijke marketingactie om bewust schaarste te creeren van gemiddeld 1 Iphone op de 10.000 inwoners om de ‘verkoopgolf’ zo lang mogelijk te rekken en de zakken zo lang mogelijk te vullen.

  • Rectificatie YouMAC, Heuvel Galerie Eindhoven.

    Ik ben inmiddels gebeld door iemand van deze zaak en die heeft mij overtuigd dat er daadwerkelijk maar 1 witte Iphone is geleverd. In totaal kreeg deze APPLE PREMIUM RESELLER er maar liefst 6! Nota bene de f$%^$$ MediaMarkt kreeg er 12. Het is natuurlijk stuitend te zien hoe Apple zijn gecertificeerde resellers behandelt en uiteindelijk dus ook geen boodschap heeft aan klanten die voor kwaliteit gaan. YouMAC is dus niet de schuldige, Apple en T-Mobile des te meer. Een hype creëren is leuk, consumenten en je loyale resellers in de kou laten staan is schofterig. Met name als ik hoor van T-Mobile ‘dat ze dit niet hadden verwacht’. Ik zou bijna zeggen: haast jezelf naar Mediamarkt, die zijn ook niet gek! BAH!

  • zo kan het dus ook – het Phone Availability tool

    Ik ga rustig de eerste reacties afwachten en als de onvermijdelijke kinderziektes niet al te erg zijn het volgende week of later proberen.

  • Wat word er hier tog allemaal gezeikt om t-mobile en apple dat ze trouwe fans in de steek laten, tuurlijk is er een masa productie geweest, maar besef wel dat die verspreid zijn over heel de wereld, ds dat er mss al 2 miljoen in omloop zijn op het moment;)

    Ik zou zeggen wacht rustig af, de iPhone word er niet minder slecht van hoor;)

  • Ik ben niet gebeld maar op de gok om 17:30 uur naar Beek gegaan, resultaat: ik stond rond 18:45 uur weer buiten MET geactiveerde Iphone!!! Helaas heb ik hier in zuid Limburg alleen maar een Linux PC ter beschikking en Itunes draait niet goed onder Wine (“bronze application”).

  • Net op zaterdag bij belcompany langsgeweest. Authorisatie ging eerst nog mis want financieel schijn ik niet goed te zijn voor mijn geld maar ik was na een 2e keer toch ok bevonden. Binnen 10 minuten liep ik met mijn iphone naar buiten. Hoera. Nu nog itunes 7.7 downloaden en dan eens kijken of tie wil activeren.life is an experience en als alles direct werkt is het niet leuk. Ik ben een blije klant :-)

  • Vincent, welke belcompany heb je hem gehaald?

  • @Vox 11 juli 2008 op 17:10
    .
    Net gebeld. T-Mobile zegt van niet. Dus veel plezier met je iphone (over 6 weken).

  • >> DUB 12 juli 2008 op 00:09
    >> schofterig. Met name als ik hoor van T-Mobile ‘dat ze dit niet hadden verwacht’.
    .
    Die marketing***jes leuteren ook maar zoals de directie het wil horen. Ze hebben expres geen aantallen genoemd om mensen zo lang mogelijk in de rij te laten staan. Daarom werd iedereen ook zo langzaam geholpen. Het moest vooral uren duren. Veel geblaat, weinig wol.

  • /agree @ tsjawiedan.
    Ik stond in de rij als 33ste in Den Bosch voor de 16gb zwart, nummer 30 had de laatste 16 gb zwart dus dat zoog. echt zo achterlijk 30 toestellen in voorraad terwijl de reseveringslijst al meer dan 60 mensne bedroeg. anyway we zouden Apple moeten blamen het speelt nu echt ‘dicdator”op het gebied van de levering. ze zeggen dat ze een hype hebben gecreeerd omdat iedereen hem wilt hebben, dit zijn pure leugens als je maar 30 toestellen beschikbaar hebt dan is er gewoon geen voorraad. de dag dat de Nokia 3310 uitkwam hadden ze er waarschijnlijk nog meer in de winkel liggen. de hype is juist dat niemand er eentje heeft. anyway ik wacht maximaal 2 weken ik ga niet 6 weken wachten op een telefoon, zo graag wil ik hem ook niet. Apple houd de leveringen te erg in de gaten, het moet niet lang duren anders gaan er mensen afhaken, waar ik er zeker 1 van zal zijn.

  • @misjel

    ja en terecht dat er geklaagd wordt, het is van de zotte dat bestaande klanten van orange/t-mobile geen voorrang hebben gekregen helemaal na allerlei toezeggingen.

    er zijn mensen die nu een iphone hebben, nog nooit eerder een apple toestel hebben gehad.

    oude ondernemersregel: eerst je bestaande klanten voorzien en dan nieuwe klanten benaderen

    denk daar maar eens over na!

  • t-mobile heeft (terecht) schijt aan zijn vaste klanten. Nieuwe klanten zijn nu eenmaal meer waard.

  • @nash:

    “oude ondernemersregel: eerst je bestaande klanten voorzien en dan nieuwe klanten benaderen”

    Dat kan best een OUDE ondernemersregel zijn (heb er nog nooit van gehoord!), maar die is dan wel dusdanig veroudert dat hij niet werkt!
    Wanneer jij eerst bestaande klanten gaat helpen lopen nieuwe klanten naar de concurrent, omdat het hen te lang duurt.
    Bestaande klanten daarintegen blijven wel, omdat het voor hen te veel moeite is om over te stappen en ze (misschien) tevreden zijn over de (voorheen geleverde) service.
    Je moet bestaande klanten daarintegen wel goede service bieden, zodat ze een reden hebben om te blijven. ;)

  • Meekrijgen (op 11-07-2008 14.00) en activeren (15 minutes) waren geen probleem

    Waar ik benieuwd naar ben, ik wie belt ook al met het i-150,i-300,i-500 abo?

    Als bestaande TM abonnee, heb ik een verlenging met i150 abo en dus mijn huidige sim behouden ivm al die problemen bij TM.

    Nu blijkt dat ik nog bel met mijn oude abo.

    Na geinformeerd te hebben bij de TM shop waar ik de iPhone gehaald heb, zei deze, ze moeten alle abo’s nog verwerken. Kan wel even duren, en tot die tijd heb ik dus niet mijn 2MB internet (maar de armzalige PIT) en geen visual voicemail.

    Hebben jullie dit wel?

    Op de vraag voor compensatie ivm alle activerings problemen krijg ik helemaal niks.
    Lekker klant vriendelijk.

  • Waar hebben we het over? Duizenden activaties verspreid over een paar uur. Maar dat is niks vergeleken met de serverload van een ticketsite bij de opening van de ticketverkoop voor een band als U2 of Coldplay!
    Men heeft er echt totaal niet over nagedacht dus. Wat amateuristisch.

  • @johan ik heb hem op plein 40-45 gehaald (zie foto’s op http://flickr.com/vincenteverts) er staan nu weer 25 mensen op de reserveringslijst. Niets meer over.

    Activeren lijkt nu trouwens soepel te gaan. Is eigenlijk ook marketing. Iedereen heeft met veel genoegen, of ongenoegen in de winkel gestaan maar is nu heel happy nu je voor de poorten van de hel de Iphone hebt gekregen. Als begerenswaardig merk kun je dit soort dingen prima overleven. Erger nog, het helpt in het bouwen van de reputatie. Bijna niemand geeft het kopen op. Je probeert het eerder met dubbele energie :-)

    Mijn evaluatie:
    Ik ben blij met mijn ihphone. Snel foto’s wegsturen, prima push email, contacten en agenda naar exchange. Je kunt je sim nummers copieeren (we zijn blij met alles), ik kan zoeken in mijn adressenboek (met 4000 adressen was de oude iphone onbruikbaar, Het toetsenbord doet het echt beter (weet niet wat ze gedaan hebben)

    Ik heb een 2e batterij bestelt voor 25 euro (http://www.3gjuice.com/2008/07/12/pre-ordering-open-for-the-netherlands/ ) die me nog een keer 60% extra juice geeft.

    Zie ook mijn filmpje http://www.vk.tv/video/1042256/nieuwe-i-phone-heeft-ook-nadelen.html en het FD http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=1133

  • Ik heb al sinds zaterdag 12 juli mijn iPhone en heb middels de pre-activatie zaterdag en zondag kunnen bellen. Maandag avond kon ik ineens niet meer bellen. Kan alleen smsjes versturen, ontvangen en telefoongesprekken inkomend opnemen. (heb een gloednieuw abonnement overigens)

    Bellen is dus niet mogelijk!

    Kan gelukkig wel op internet en kan dus ook mijn mail ophalen.
    Hoop morgen ook weer te kunnen bellen. Dus ver is het voor mij geen sprookje, maar een tegenvaller en dan dus vooral vanuit T-mobile.

Reacties zijn gesloten.
 
moveexpand

Laatste reacties