iPhone Game-teamleider van Apple gaat weer zelf ontwikkelen

Graeme Devine, hoofd iPhone Game Technologies, verlaat Apple om weer zelf applicaties te gaan ontwikkelen. Devine werkte eerder voor id Software en Microsoft.

iphone crackedHet komt niet zo vaak voor dat mensen met veel publiciteit bij Apple vertrekken. Maar het opstappen van Graeme Devine krijgt staat toch even in de belangstelling. Devine was namelijk hoofd iPhone Game Technologies en hielp het ontwikkelen van goede gamestitels voor iOS op gang. “My job there was basically to make gaming on the iOS devices fantastic,” zegt Devine over zijn baan bij Apple. En: “It was pretty kick ass.” Maar het zelf meewerken van games bleef toch trekken en daarom stapte Devine afgelopen vrijdag op, om zich weer op het ontwikkelen van games te gaan richten. Devine werkte voorheen bij id Software, waar hij betrokken was bij de ontwikkeling van Quake 3 voor de Mac.


Nu Devine weer zelf kan ontwikkelen, gaat hij zich focussen op titels voor de iPhone en iPad. Misschien is het een gemis voor Apple, maar volgens Devine hoeft niemand zich zorgen te maken: hij beschrijft zijn voormalige Apple-collega’s als de “de slimste en meest getalenteerde groep mensen waarmee ik ooit heb gewerkt”. Apple snapt hoe gaming werkt, ook dankzij de betrokkenheid van Devine:

Apple didn’t have an in-house game designer before me so I think it was pretty unique. Game technologies touch everything from the graphics stack to touch latency to push notifications. No other app type covers so many technologies and having someone there to validate and help shape, that was basically my day job.

Graeme Devine heeft zijn Linkedin-profiel nog niet bijgewerkt. Uit dat profiel is ook af te lezen dat hij ooit Lead Designer bij Microsoft was.

Informatie

Laatst bijgewerkt
9 december 2010 om 13:39
Onderwerpen
,
Categorie
Games

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.